qbaqbaMAX3D 28 Posted January 4, 2010 KONIECZNIE! przewertuj te tutki! http://www.max3d.pl/tutoriale.php?software=1&tutoriale=lightwave + przypomnij, jak tworzyles sciezki do obrysu kubka! ;) poszukaj LightWave 7. Vademecum profesjonalisty Autor: Dan Ablan na allegro teraz brak :( ale za dzien, tydzien bedzie Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 4, 2010 próbowałem robić poprzez zrobienie takich punktów jak Ty, potem pokolei zaznaczalem je i space,space,space z "p", niesty wychodzą mi jakieś dziwactwa po zamianie "tab". Np puste miejsca w ścianach przy łączeniach. Ktos musi mi pokazać lub opisać krok po kroku tak jak Tobie to wyszło:D Share this post Link to post Share on other sites
qbaqbaMAX3D 28 Posted January 4, 2010 postaram sie na jutro, pojutrze przygotowac takie zrzuty. Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 4, 2010 Dzieki:) ja w przyszlym tyg mam kurs, bo w pracy będę używać tego programu do wizualizacji. Przyjmę każdą nową wiedze Share this post Link to post Share on other sites
3bartek 10 Posted January 7, 2010 witam Panów. Jestem architektem wnętrz. Dotąd wizualizacje projektów zlecałem na zewnątrz na 3D maxa. Ta formuła nie do końca mnie zadowala. Chce realizować rendery u siebie. Ale cena 3D max jest abstrakcyjna. Jakość wizualek wnętrz wykonanych w LW bardzo mi odpowiada, cena programu LW 3D 9.6 do przyjęcia. tylko czy rzeczywiście ten program jest dedykowany dla architektów? z prospektu wynika że tak. interesuje mnie zatem - 1) czy LW otwiera pliki z autocada i 3Dmax'a ? 2) czy ma własny wygodny interfejs do modelowania prostych brył ( w sensie że użytkownicy 3D maxa modelują w różnych programach niekoniecznie w 3D maxie 3) czy istnieją freewarowe biblioteki obiektów i mebli do LW? za wszelkie wsparcie z góry dziękuję. B Share this post Link to post Share on other sites
wuj 15 Posted January 7, 2010 3Bartek - polecam modo ;) - galeria.... Co do LW: 1) czy LW otwiera pliki z autocada i 3Dmax'a ? - nie bezpośrednio, ale są odpowiednie formaty wymiany i masa plug-inow 2) czy ma własny wygodny interfejs do modelowania prostych brył ( w sensie że użytkownicy 3D maxa modelują w różnych programach niekoniecznie w 3D maxie - moim subiektywnym zdaniem LW ma dobry modeler, ale do zadań stricte architektoniczych przyda się dokupić LWCad'a 3) czy istnieją freewarowe biblioteki obiektów i mebli do LW? -z tego co mi wiadomo to niestety nie ma tego za wiele, ale zawsze można zaimportować inne formaty plików... Pozdrawiam i powodzenia Share this post Link to post Share on other sites
qbaqbaMAX3D 28 Posted January 8, 2010 3bartek LW jest baza narzędzi z ktorych czesto korzystacie. http://www.wtools3d.com/gallery.php http://www.kraytracing.com/joomla/gallery Share this post Link to post Share on other sites
Giray 10 Posted January 9, 2010 próbowałem robić poprzez zrobienie takich punktów jak Ty, potem pokolei zaznaczalem je i space,space,space z "p", niesty wychodzą mi jakieś dziwactwa po zamianie "tab". Np puste miejsca w ścianach przy łączeniach. Ktos musi mi pokazać lub opisać krok po kroku tak jak Tobie to wyszło:D ta figura jest zlozeniem prostokata i czesci kola - zrob najpierw prostokat, potem odpowiednie kolo, i zostaw tylko te punkty ktore Ciebie interesuja. Nastepnie zaznacz je - WAZNA KOLEJNOSC !!! - i wcisnij "P" mozesz takze po zaznaczeniu wybrac "make open curve" albo "make closed curve" -otrzymasz krzywą odpowiednio albo otwartą albo zamknięta. Jak ją zaznaczysz i wcisniesz N to pojawi się ciekawe okienko.... ;) Share this post Link to post Share on other sites
Ford Prefect 28 Posted January 9, 2010 Jeszcze łatwiej jest zrobić okrąg, skasować punkty, żeby została tylko połowa, zaznaczyć dwa punkty tworzące średnicę, nacisnąć "e", następnie nacisnąć "t" i przesunąć. Potem przełączyć tryb na poligony, zaznaczyć oba i ostatecznie nadusić "shift+z". voila jeszcze do 3bartek: LW otwiera dxf'y 3ds'y i obj'y bez problemu. Pliku *.max natomiast nie otworzysz w żadnym innym programie oprócz 3dmaxa AFAIK Share this post Link to post Share on other sites
Giray 10 Posted January 9, 2010 (edited) niekoniecznie takie proste bo trzeba odopwiednio dobrac ilosc punktow w okregu inaczej czesc prostokatna niezbyt bedzie nazewnictwu odpowiadac a przy duzej liczbie punktow okregu gdy chce sie dokladna siatke zrobic metoda zaproponowana przeze mnie jest jednak lepsza zreszta mozna jeszcze prosciej - tak ustawic ilosc punktow w okregu aby najwyzszy i najnizszy odcinek byly rownolegle i skasowac te punkty ktore zanjduja sie za ostatnimi punktami tych odcinkow, w przyblizeniu polowe tego okregu ("okregu" w zasadzie bo to jest de facto wielokat, mozna zreszta je tym narzedziem w swietny sposob robic), potem te 2 punkty zaznacyc, nacisnac "t" i trzymajac lewy ctrl przesunac w poziomie Edited January 9, 2010 by Giray Share this post Link to post Share on other sites
3bartek 10 Posted January 11, 2010 bardzo dziękuję za sugestie. w tym tygodniu będę testować LW i modo do zastosowania przy wizualizacjach wnętrz, więc pewnie zwrócę się o konsultację. LW z nakładką KRAY tracing daje rewelacyjne rendery, ale cenowo już mniej atrakcyjne. pozdrawiam, B Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 11, 2010 Dziekuję, już sobie poradziłem:D Share this post Link to post Share on other sites
amirzool 10 Posted January 18, 2010 Hej mała porada dla początkujących. Za pomocą Spline Draw rysujemy powyginaną krzywą w rzucie top. Krzywa powinna być zamknięta więc ostanie punkty nakładamy na siebie i dajemy Merge Points. Teraz przechodzimy w tryb Polygons i zaznaczamy krzywą. Robimy Extrude w innym rzucie i mamy powyginane ścianki bryły, górę i dół figury zamykamy zaznaczając punkty dla płaszczyzny i dajemy "p". Krzywe trzeba sobie wyselekcjonować i usunąć. Pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
Giray 10 Posted January 21, 2010 mała porada dla poprzednika: zaznacz 2 punkty (wazna kolejnosc) i wcisnij ctrl-w ;P Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 22, 2010 (edited) Hej, zrobiłem sobie ale konferencyjną i nie mogę jej doświetlić odpowiednio. Jest ciągle ciemno. Jedno światło dałem Area o natężeniu 50 % drugie dopelniajace z drugiej strony kamery też area 25 %. Render robie na GI. Jak doświetla się zamknięt pomieszczenia typu sale, aby swiatło byłojak najebardziej realistyczne??? załączam rysunek byście zobaczyli Edited January 22, 2010 by sonic85 Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 22, 2010 http://wyslijto.pl/plik/hcujjjak3e Share this post Link to post Share on other sites
Giray 10 Posted January 23, 2010 heh spakuj i wszystko do archiwum wrzuc Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 23, 2010 scene z obiektem w dwoch plikach?? Share this post Link to post Share on other sites
Giray 10 Posted January 24, 2010 spakuj scene+obiekty+tekstury jakims atrchiwizerem i uzyskane w ten sposob archiwum zapodaj Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 24, 2010 A proszę, nie zrozumiałem:) http://wyslijto.pl/plik/owykl6hh3f Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 25, 2010 no więc co z tym doswietleniem:)? Share this post Link to post Share on other sites
Giray 10 Posted January 25, 2010 pracuje pracuje, w sumie to masz straszny w tym balagan ;) zmien swiatelka na 6 i daj GI FG Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 25, 2010 ale quality na 6 :>?? od miesiaca pracuje na LW wiec dopiero dochodze metoda prob i bledow co i jak:) Share this post Link to post Share on other sites
sonic85 10 Posted January 25, 2010 Tak poza tym chciałbym się zapytać czy są jakieś zasady oświetlania pomieszczeń aby wyglądały na realistyczne i tak jak w ciągu dnia. Próbuje samemu ale ciągle mi wychodzą niedoswietlenia albo światło ma kolor jak w nocy. Czy znacie jakieś schematy usytuowania lamp, jakie rodzaje i gdzie, chodzi mi głownie o pomieszczenia w kształcie prostopadłościanów. Share this post Link to post Share on other sites