Jump to content

Obiekty 3d: Firebat / FX Modele


Recommended Posts

Ja już zdążyłem przekonać się, że mniej więcej połowa ludzi lubi jak nie można na modelu igły zmieścić przez detal (i tak mam zamiar zrobić korpus), a druga woli duże puste przestrzenie i co jakiś czas dajmy na to śróbka czy inny detalik (jak mam zamiar zrobić na nogach i rękach). To kwestia gustu.

 

 

I tak jak Morte napisał detal musi mieć przedewszystkim sens. Czasem jak się siedzi nad modelem 10h dziennie to ciężko to osiągnąć, ponieważ człowiek już robi na odwal byleby coś tam było.

 

Następna sprawa to normal mapa. Modele z gęstym detalem wychodzą ładniej w późniejszym wypalaniu i texturowaniu.

 

Ja właśnie zaczynam wakacje. Za 2 tygodnie wracam i postaram się jakimś świeżym okiem omiotać postać (i przedesignować kilka rzeczy).

Link to post
Share on other sites
  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki Morte za obronę mojej skąpej wypowiedzi. oczywiście chodziło nie o to że detal jest całkowicie zbędny ale o to że każda taka część powinna przynajmniej sugerować jakąś funkcję. Jak świat światem w mundurach bojowych i innych strojach roboczych nie ma żadnego zbędnego elementu. Niektórzy twierdzą ze właśnie dlatego mundury i broń są piękne. Myślę że jest w tym sporo racji. F/X wydaje mi się że powinieneś właśnie większą uwagę zwrócić na funkcje. Łobserwuję cię:)

Link to post
Share on other sites

a ja dodam tak :) ludzie na forum jaraja sie detalem, ale na serio wiekszosc ludzi wypowiadajacy sie w waszych watkach sa na roznym poziomie, ciezko skumac czyich rad sluchac ;) jezeli ktos ma malo doswiadczenia, to gowno bez bryly zasrane detalem potrafi okresic miarem cuda, a przejsc obojetnie obok fajnego modeliku zrobionego z wyczuciem, ale bez porow na skorze :)

Link to post
Share on other sites

Ogólnie to jak dla mnie to wygląda to tak - character artistą jesteś naprawdę bardzo dobrym firebat, ale concept artystą już nie na takim poziomie jak umiesz tworzyć 3D ;]. Przy czym nie podoba mi się jeden nawyk szczególnie a to, że w każdym modelu w którym tworzysz organike zawsze źle zarysowujesz mięsień na przedramieniu i jest to według mnie bardzo widoczne - tylko nawyk ten już masz niestety 2/3 lata patrząc na twoje folio. Może to za bardzo wysunięte wnioski, ale myślisz o tym jak robić aby postać wyglądała dobrze a nie, żeby wyglądała dobrze i miało to sens (chodzi mi o funkcjonalność). Według mnie jeżeli będziesz robił concepty dla siebie to bardziej pomyśl o tym jak postać ma wyglądać, przed tym jak ją zrobisz i przemyśl czy wszystko co dodałeś jest funkcjonalne i ma prawo bycia w świecie opartym o dane zasady, a dopiero na końcu zajmij się myśleniem o upiększaniu.

 

Pozdrawiam Sliterin

Link to post
Share on other sites

Podobno F/X wyjechał na wakacje, można pojechać jego model póki nie patrzy.

No to imho organiczna część modelu czyli samo ciałko ma wiele błędów anatomicznych. Twarz jest bardzo słaba reszty nie ma co oceniać bo tylko ją właściwie widać spod pancerza. Sylwetka ujdzie.

Pancerz na pierwszy rzut oka przywodzi mi myśl- ale nasrane detalu. Jak się temu bliżej przyjrzeć to niestety nie wygląda to super. Ani od strony koncepcyjnej ani jakoś to wykonanie nie zachwyca tak jak niektórzy tu piszą. Po prostu jest tego dużo i już sama ilość budzi w niektórych respekt. Pewnie na normalce i ze wszystkimi texami wyjdzie to jakoś.

Link to post
Share on other sites
Plugawicielu - Po pierwsze wiecej niz 3 znaki wykrzyknienia/zapytania ponoc swiadcza o niestabilnosci psychicznej.

 

IMO to skrot od "In my opinion" co tlumaczy sie na "moim zdaniem"

 

ojjj... psycholog ,anglista ,do tego wytrawny znawca 3d , chyba nie pozostaje mi nic innego jak usuniecie sie na bok z podkulonym ogonem ...

 

wsrod ogormnej, naprawe ogromnej ilosci, nie tyle tworcow, co odbiorcow wyrobilo sie mniemanie: "DUZO detalu-> dobrze! malo detalu-> Zle!"
niestety ,klijent nasz pan ... zacisni zeby i sorry ale musisz to przelknac
Link to post
Share on other sites

Z tym anglista i wytrawnoscia to jeszcze sie zgodze, magisterki z psychologii nie mam niestety, powtarzam zaslyszane schematy. Nie bede sie tu z Toba klocil, bo nie ma sensu i nie ma co F/X'owi watku brudzic. Jesli masz ochote na dalsze dyskusje i przepychanki to zapraszam na PM.

Link to post
Share on other sites

NIe dalem rady przeczytac wszystkich postow na temat Twojej postaci F/X, bo tutaj wypowiedzi techniczno-tematycznie zlewaja sie z psychologiczno-teologicznymi wierzeniami userow... Za duzo jak na moj maly mozdzek.

Z mojej strony po raz, model bardzo mi zalatuje Serafinem z Sacred2.

Model wykonany jest naprawde rewelacyjne, detal jest soczysty. Aczkolwiek z logicznego punktu widzenia ( zakladam ze idzie do gry, bo jak do portfolio to w sumie cala teoria idzie o kant pupy potrzaskac) jezeli masz kamere ustawiona na powyzej glowy charsa to detal powienien coraz oszczedniej isc w dol, ze wzgledu na to ze im wiecej tym mniej widoczny bedzie. Ale detal na pasie jest zacny. Piersiatka za male. Tak na moj gust. W zbroi wyglada na duze A albo male B, ja jestem zwolennikiem C, ale to tez moja osobista uwaga ;). Obcas na butach imho niestabilny ( zakladajac ze postac ma walczyc a nie chodzic na wybiegu). Powienien tworzyc wizualnie calosc z podeszwa.

istockphoto_8633257-sexy-shiny-black-patent-leather-platform-fetish-high-heels-stilettos.jpgistockphoto_5456858-sexy-shiny-black-patent-leather-high-heel-stiletto-fetish-boots.jpg

Jak juz pisalem detal jest zacny, takze mam nadzieje ze walniesz texe conajmniej 2048 aby mozna go spokojnie ogladac ;) Nawet na 4096 by sie nikt nie pogniewal :D

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Chyba detal trzebaby zbalansować. Narazie moje oko wędrując po postaci utyka w okolicach miednicy (natłok detalu, który trudno odczytać). Sylwetka zdaje się być ok, ale twarzy brak ludzkich rys/ charakteru, mimo że postarałeś się już o detal na ustach (imo za wcześnie i za mocno). Poza tym to mi sie podoba. Zwłaszcza górne fragmenty.

Link to post
Share on other sites
a ja dodam tak :) ludzie na forum jaraja sie detalem, ale na serio wiekszosc ludzi wypowiadajacy sie w waszych watkach sa na roznym poziomie, ciezko skumac czyich rad sluchac ;) jezeli ktos ma malo doswiadczenia, to gowno bez bryly zasrane detalem potrafi okresic miarem cuda, a przejsc obojetnie obok fajnego modeliku zrobionego z wyczuciem, ale bez porow na skorze :)

 

Amen!

 

A model nadźbany, acz lekko pokraczny - w dobrą stronę detal ale za szybko, bo nie dopracowane podstawowe proporcje i mordka.

 

Cheers,

Mad

Link to post
Share on other sites

Koniec tego dobrego. Pora coś ruszyć z modelem. Dzięki za wszystkie komenty (dużo ich się uzbierało). Jak najbardziej się z nimi zgadzam(oprócz małego wyjątku, ale to potem). Zdjąłem trochę detalu. Trochę dołożyłem. Ogólnie cały czas staram się to wyklarować.

I tak jak wspominałem wcześniej najwięcej detalu będzie na korpusie, mniej na nogach i rękach.

 

Nad twarzą jeszcze nie siedziałem. Cały czas ta sama.

 

Nie zgadzam się tylko z zarzucaniem mi, że nie przyłożyłem się do części koncepcyjnej. Naprawdę sporo czasu spędziłem na projektowaniu tego złomu i staram się każdy element dawać tak żeby miał ręce i nogi. (kto projektował tego typu modele wie ile to zachodu)

 

A dyskusja apropo ilości detalu w różnych modelach jest imo bez sensu. To tylko kwestia gustu i obowiązujących trendów.

 

Obecny up ( Czerwone części jeszcze nie były ruszane):

 

19lowres.jpg

 

19progress.jpg

 

 

i Hi ress:

 

19hires.th.jpg

 

 

EDIT---------------------------------------

 

Zabrałem się za twarz. Dajcie znac czy idzie w dobrą stronę (czy np nie za męska itp):

 

20twarz.jpg

Edited by F/X
Link to post
Share on other sites

przedramiona wygladaja dziwnie, zwlaszcza z tylu przy lokciu za bardzo wychodza

 

biceps sie dziwnie laczy z przedramionami

 

triceps z tylu dziwnie wchodzi w korpus i dziwnie wyglada z tylnim barkiem

 

dupe ma jakas dziwna :D

 

przyjrzalem sie jeszcze raz przedramionom i juz mi sie w ogole nie podobaja xD

 

poza tym calkiem w pytkę

Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze dopiszę że łydki są trochę za wysoko i za bardzo skoksowane ;) Przez dziwne ułożenie rąk można ja odebrać jako z deka koślawe co nie znaczy że nie da się tak ułozyć rąk.

Co do dziewczyny to tak jak inni pisali usta chyba najbardziej do poprawy.

 

Pozdro.

Link to post
Share on other sites

Poprawiłem usta. Ogólnie twarz. Bede jeszcze nad nią pracował.

 

HP armoru już finito. Jest jeszcze kilka rzeczy, które chciałęm zmienić, ale już nie moge patrzeć na ten modelik. Zostawiam jak jest. Bądą oczywiście jeszcze małe poprawki pod wypalanie. Retopo zajmie mi troche czasu więc w miedzyczasie będe tworzył tego mięśniaka. Nastepny up, z uwzględnionymi waszymi radami niedługo.

 

22lowress.jpg

 

I HI res:

http://img202.imageshack.us/img202/6222/22hiress.jpg

 

Inne ujęcia:

 

22innelowress.jpg

 

 

Hi res:

http://img59.imageshack.us/img59/5044/22innehiress.jpg

 

Twarz:

21twarz.jpg

Link to post
Share on other sites

Co jakiś czas zaglądam do tego wątku i stale mam wrażenie że jedną z inspiracji był model molotova, który przygotowywał na czelendż Dominance War. Fajnie że majstrujesz tyle detalu na kombinezonie ale często gęsto wydaje mi się że jego elementy są dziełem przypadku. Jeszcze raz doczepię się obuwia. Wiem że faceci lubią dziewczyny w obcasach ale jak patrzę na tą babeczkę to widzę jak klinuje się tymi obcasami na pierwszej bardziej miękkiej powierzchni. Poza trudnościami w poruszaniu to przed wciśnięciem się w buciki musiałaby chyba obciąć kilka palców u nóg bo nie zostawiłeś im tam miejsca.

Link to post
Share on other sites

a mi to zwisa gdzie chodzi, Jakbym się zastanawiał nad realnością to by mnie nie interesowało sf. może ma superhiper stabilizatory w tej zbroi pozwalające na robienie sześciu salt w powietrzu z rakietnicą w jednej ręce i biegania w szpilkach w błocie. Fajnie/sexi wygląda w szpilkach. Teraz ok? :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy