Jump to content
farelek

[SSAT]: Ancient Scrap Yard / Starożytne Złomowisko

Recommended Posts

Aktualizacja oświetlenia i wody. Obiecuję, że nic nie wrzucę dopóki niebieski ludek nie zmieni się w konkretną postać:)

Cały czas zastanawiam się nad tą łódeczką. Kto jest za tym żeby ją zostawić?

wysypiskotelewizorwszkiya4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja przeciw.

 

chyba ze ucinasz kadr tak ze nie widac pierwszego planu i zostaje zlomowisko w oddali i lodeczka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łódka moim zdaniem zasadniczo zmienia przekaz pracy.

 

z łódką - ludzie zaśmiecili wybrzeża, ale życie się toczy normalnie dalej. Rozmarzony turysta w niebieskim kombinezonie spogląda na piękny widok roztaczający się przed nim i maży o żegludze.

bez łódki - ludzie zaśmiecili wybrzeża, tylko najbardziej odporne rośliny zdołały przeżyć. Zdesperowany śmiercią swojej planety ostatni człowiek w niebieskim kombinezonie spogląda na puste morze i zastanawia się czy skoczyć.

 

Może trochę przesadziłam z tym opisem, ale w każdym razie chodzi mi o to że bez łódki jest taka pustka i bardziej przygnębiony klimat, niż z łódką. Ty musisz wiedzieć co chcesz przekazać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie nie widać na razie jaki klimat ma panować na obrazku. Muszę wstawić niebo i sprecyzować oświetlenie.

 

Mam pytanie:

Czy wrzucanie nieba zrobionego w PS (ze zdjęć) jest zgodne z regulaminem, a nawet jeżeli jest zgodne to czy mile widziane przez jury?

Jaką metodę zrobienia nieba (chmur) byście mi proponowali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telewizory tak jakby kończą się wraz z taflą wody, pokaż, że wchodzą pod wodę, zrób kilka górek, które się usypały same i robią za małe wysepki, wszystko tak grzecznie leży...

Co do chmur, to może zachód słońca? :)

Edited by prrrszalony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z 70% zaawansowania. Będzie jeszcze kilka detali na I planie, Popracuje nad kolorkami i niebem, dodam perspektywę powietrzna i volume lighty.

Wszelkie opinie mile widziane :)

wysypiskotelewizorw09is7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urozmaiciłbym trochę texturki drewna od TV, przynajmniej odcienie bo teraz to wszystkie z jednej sosny są ;) Daj większą rozdziałke, materiały na resztę elementów i może tą "wyspe" w oddali po prawej bardziej zieloną czy coś bo teraz na 1 rzut oka nie wygląda to na wyspisko Tv tylko dziwną formę terenu.

A tak to coraz ciekawiej :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie teraz pomyślałem, że może ten człowiek który stoi na górach popsutych tv powinien trzymać w ręku książkę. :)

Tekturki drewna urozmaicam. Pracuje też nad teksturką "badyli". Zna Ktoś może jakiś sposób na mapowanie takich pogiętych form?

Co myślicie o chmurach?

Dzięki za komętarze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki mały problem. Gdy puściłem render w wyższej rozdzielczości zaczęły się dziać dziwne rzeczy.

Po pierwsze renderuje się do pewnego miejsca a potem strasznie spowalnia.

Po drugie procesor ani przez chwilę nie jest wykorzystywany na 100%, waha się miedzy 60 a 70 % czasem spada poniżej 30%

Renderuje w Vray pod maxem. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną to proszę o pomoc.

nie wiem czy uda mi się dziś zrobić nowy obrazek, więc mam nadzieję że to co już jest wystarczy do nominacji.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

też tak myślałem ale z 4GB jest zużywane 3,7GB.

Może to kwestia jakichś ustawień w vrayu? Np.: Max tree depth, Dynamic memory limit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te badyle ja bym rozcinała wzdłóż i unwrapowała jakimś automatem. Ewentualnie cylindrami. Albo, jeśli tekstura się powtarza i ma odpowiednią strukturę i nie będzie to pokazywane z bliska, po prostu UV Map z opcją box. Wtedy nie wszędzie będzie kora w odpowiednim kierunku, dlatego kora nie powinna miec zbyt podłóżnej struktury.

 

Renderujesz zaraz duży obrazek, czy do raw image file? Jeśli renderujesz duży, to po prostu program musi pamiętać co już wyrenderował, i to mu może zapełniać pamięć, przy czym u mnie wtedy nie zwalniał ale wywalał błąd. Renderowanie do raw image powinno pomóc, bez podglądu na dużym. Należy także zmniejszyć maxowskie wymiary do minimum (nawet jeśli vray z nich akurat nie korzysta).

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/troubleshooting.htm#ram

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vfb_index.html

Ewentualnie można zmienić pewne ustawienia pod System, tam bez zmiany jakości można wyważać między zużyciem ramu a szybkością. Tu ci pisze co powiększyć co pomniejszyć.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_system.htm

 

Nie jestem pewna, ale wydaje mi się że wykorzystanie procesora w 100% nie zdarza się zybt często, programy wolą się wysypać przedtem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badyle będę jeszcze teksturował. Chyba najprościej będzie uvw mapkę zrobić. Unwrap jeszcze mi za dobrze nie idzie...

Telewizory zróżnicował ale trochę tendencyjnie.:)

Dzięki Aniu za pomoc. Komputer mi się już nie wiesza ale niestety nadal bardzo zwalnia gdy renderuję powyżej 2000/1000px. Na pewno jest to spowodowane displacementem. Pokombinuję z ustawieniami.

 

Zastanawiam się czy warto dodawać DOF'a i rozmywać lekko pierwszy plan?

Chyba też z kolorystyką muszę coś zrobić. tylko nie mogę się zdecydować w którą stronę iść: bardziej mroczną czy bardziej mistyczną? A Wy co sądzicie?

calosc1600800pxkolorcopop7.th.jpg

Coś mi w tym wszystkim nie do końca pasuje. Nie jestem pewny czy to kolorystyka, czy kompozycja. Może jednak inne niebo powinienem dać? Bardziej jednolite i mgliste?

Komentarze mile widziane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie chmury i tło są git....chociaż widać na nich wlepki...pewnie poprawisz :]

sterty telewizorów na drugim planie maja różne obudowy i tego mi brakuje na planie pierwszym ale pewnie i to poprawisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Książka to świetny pomysł. Nie chcę Ci w koncepcie mieszać, ale jakby to wyglądało tak jakby kazanie gostek głosił, z księgą w dłoniach. A w dole na wodzie byłoby pełno barek wypełnionych ludźmi z pochodniami. To byś miał mój głos na bank. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze zdesaturuj troszke te kolry telewizorow ? pomysł z książką w ręku calkiem fajny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie powinieneś to utrzymać w takim postapokaliptycznym klimacie, cos w stylu ostatni czlowiek na ziemi. Dobrze by było gdzybyś trochę rozmył, ewentualnie zmienił kolorystykę tych telewizorów po lewej stronie, nie dają się skupić na całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za wasze komentarze. Wiele z pomysłów zostało włączonych do projektu.

Obecny etap pracy wygląda tak:

1rgbcopyul4.jpg

W zasadzie to już prawie finalny wygląd. Pozostaje mi dopracowanie nieba i dodanie wolumetrycznych efektów - tak żeby złomowisko było zakurzone i bardziejtajemnicze.

Wszelkie Wasze uwagi są mile widziane.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest bardzo fajnie podoba mi się niebo i ten człowiek dużo wniósł do czałości, latające kartki też fajnie wyszły tylko tej najbliższej usuń rim :)

jest git, dobra robota!

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tej kartce na niebie (okazuje się że to nie jest najbliższa ;)) jest ciemniejsze nienaturalna obwódka, o to mi chodziło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok już widzę o co chodzi :). Dzięki, poprawie to. Myślałem też żeby dodać jakiś tekst na kartkach.

Czy ktoś widzi jeszcze jakieś słabe punkty nad którymi powinienem popracować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, na mnie Twoje praca robi bardzo pozytywne wrażenie jako całokształt.

Natomiast popracowałbym jeszcze nad połączeniem ziemi z niebem które nie jest zbyt płynne jak dla mnie. Ponadto zrobiłeś w prawym rogu takie bardziej rozświetlone żółte niebo...a może ty to zrobić tak bardziej na środku i przez to na tle jasnego nieba ciemne kształty szczytów mogłyby fajnie i graficznie wyglądać?

Reasumując: jest fajnie i czuję że będzie jeszcze fajniej:)

Pozdrawiam i powodzenia.

 

P.S. Odczuwam trochę wiedźminowy, słowiański klimat. Czyżby jakieś inspiracje?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy