Jump to content
Sign in to follow this  
Pipboy

zbrush i max (mental ray)

Recommended Posts

mam moze ktoś jakis konkretny dobry sprawdzony system np na normal mapy albo na displacment mapy w maxie?

bo cos zatrzymauje sie na zbrushu ,mam niezle modele ale nie moge tego dobrze wyrenderowac pozniej:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

to moze ja "pociągne" wątek jezeli autor nie bedzie miał nic przeciwko temu,

otóż też mam problemy z wyjsciem z zbrusza i dokończeniem dzieła w maxie

Napisze co po robie:

1.Wyzezbiłem dzbanek w z polyshere

2.Dodałem detal na 4 subdiv

3.Ustawilem rozm. textury na 2048 .

4 Na 1 subdiv w texture zrobiłem guvtiles

5 dodalem 5 subdiv

tak ustawilem disp.

mapa202.jpg

6 zszedlm na 4. i createdisp.

7.Wyeksportowałem disp do .tiffa

dzbanek na 2 poziomie zapisałem do .obj

 

3ds Max2009 trial

 

przypisałem do dzbanka nowy material

w zakladce bump

dodalem normal bump

tam w pierwszej zakladce przypisalem

wygenerowanego tifa z zbrusza

w directx szader wlaczylem plugin

metal bump zaptaszkowałem równierz

a detalu jak nie ma tak nie ma dzbanek posiada

1538 vert po imporcie w maxie

machałem roznymi suwaczkami od bump itd.

ale nic to nie dało Jakieś rady ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrobiłeś źle bo wyexportowałeś displace który jest czarnobiały a nie normal który jest kolorowy...

 

Normal w maxie: slot bump->normal bump->i tam ładujesz normal..

Pamiętaj aby zmapperem wygenerować normal mapę typu tangent space, a nie object space.

 

Do zabaw z displacem jeszcze daleka droga przed Tobą..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze pamiętaj żeby dispa wypalać dla tego poziomu który będziesz exportował z zbrusha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy