Posted December 30, 200816 yr Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem. 1.Tworzymy ChamferBox : o parametrach: 2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly: Uwaga!! Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie): Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces": 3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon: 4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL: 5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3": 6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2": 7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) : 8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow": 9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2": 10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M". 11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" : 12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" : 13. Klikamy na pierwszym materiale: 14.Następnie zmieniamy kolor na biały: 15. Cofamy do wyboru materiału: 16.Wybieramy drugi materiał: 17.Zmieniamy kolor na czerwony: 18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke: Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:)
December 30, 200816 yr Author Więc: 19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" : 20. Zmieniamy Iteration na ,,2" : 21. I oto efekt naszej pracy: Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:) http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html Edited December 30, 200816 yr by tomi1618 Dodanie linku do pliku roboczego
April 4, 200916 yr Naprawdę pomocny tutek, pokazuje ciekawe opcje ;) Mój outcome (przy okazji - pierwsza praca :P) Dzięki :)
December 9, 200915 yr A tak z ciekawosci, za co odpowiada "Inset" ? Co dzięki tej opcji możemy uzyskać?
December 10, 200915 yr fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ? jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link: http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :) proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ? Edited December 19, 200915 yr by makler
April 23, 201015 yr Witam. Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie. Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik.
June 29, 201014 yr Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce : Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ : Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach.
July 5, 201014 yr Witam , otóż próbowałem zrobić kostkę , lecz nie mam dwóch kolorów tutaj podaje screena: http://yfrog.com/j1beztytuu1qjp W czym tkwi problem? proszę o pomoc. pozdrawiam, Tamad.
July 5, 201014 yr Tamad: Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem. Zaznacz poligony które po extryde utworzyły kółka i przypisz im inne material ID.
July 5, 201014 yr Pamiętaj, że jak masz stos modyfikatorów to materiały multi sub object nie działają. Wystarczy convert do Edit Poly i wszystkie kolorki się przypisują pięknie.
October 28, 201014 yr Mam takie zapytanie co do pkt: "3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:" Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ? EDIT: Ale ja pusty :D juz mam Edited October 28, 201014 yr by Agripola
November 7, 201014 yr Słuchajcie mam problem bo gdy nakładam materiał tak jak jest podane to tylkow dwóch oczkach jest inny kolor niż w reszcie(czarny, a nie biały mam materiał czarny potem biały).
November 7, 201014 yr Ja mam problem polegający na tym, że tylko 2 oczka są innego koloru niż reszta jak to naprawić?
December 17, 201014 yr kompletnie nie podoba do tej na tutku, w dodatku oczka nie sa innego koloru, 3+
December 17, 201014 yr Różne materialID dla różnych polygonów i do tego sub-object material. Przy okazji dawno temu robione moje kosteczki: Edited December 17, 201014 yr by Lucek
January 24, 201114 yr Witam, moj pierwszy post na tym forum, narazie proste cienie poniewaz jeszcze sie ucze;]
July 22, 201113 yr faajny tutek :) dla tych co im się dwa kolory nie nakładają: czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :) jak ktoś już to pisał to sorry :D
September 5, 201113 yr Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool: Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe
October 16, 201113 yr Oto mój pierwszy post i pierwsza praca przy zabawie z Maxem od paru lat :) Dzięki Wam postanowiłem powrócić do zabawy w 3D. Nadal początkujący więc wybaczcie niedociągnięcia.
November 20, 201113 yr Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a Edited November 20, 201113 yr by StaniOL
October 17, 201212 yr a o moja kostka (: cześć, jestem nowy na forum i dopiero zaczynam przygodę z 3ds Maxem. Czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś okrągłe płaskie powierzchnie na swoich kostkach? Twoje wydają mi się najbardziej realistyczne i taki efekt chciałbym uzyskać. pozdrawiam
Create an account or sign in to comment