Jump to content

[Modelowanie] Kostka do gry -dla początkujących [3ds max]


Recommended Posts

Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem.

 

1.Tworzymy ChamferBox :

 

8e6376abb5d490f7.jpg

o parametrach:

1006051b3b980004.jpg

2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly:

e9ff522da59a7722.jpg

 

 

Uwaga!!

Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie):

ee38031dfeeec763.jpg

 

Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces":

19f55412f229ee86med.jpg

 

3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:

78174eec3eadbb7b.jpg

4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL:

38f0e35fe85a871d.jpg

5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3":

49c36b084a1aae11med.jpg

 

6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2":

82d246c12a6b2ce4med.jpg

7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) :

 

5c98aec033b39a76.jpg

8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow":

5970e73098840435.jpg

9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2":

75cf5df9b62b9512.jpg

10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M".

 

11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" :

dc6cb2d269eb22ea.jpg

12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" :

1d9873f4ac7342f9.jpg

13. Klikamy na pierwszym materiale:

8df3e9a2ef1c85bf.jpg

 

14.Następnie zmieniamy kolor na biały:

b027c86e2ef5bf2d.jpg

15. Cofamy do wyboru materiału:

f488532a4802b923.jpg

 

16.Wybieramy drugi materiał:

24bd2f30ce44d2cc.jpg

 

17.Zmieniamy kolor na czerwony:

3e8af44eeef52bb6.jpg

18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke:

d360b716146b6fac.jpg

 

Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:)

 

 

  • Confused 4
Link to post
Share on other sites

Więc:

 

19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" :

bc3a7dce1c35420a.jpg

 

20. Zmieniamy Iteration na ,,2" :

f8acde84c649de31.jpg

 

21. I oto efekt naszej pracy:

834e70bd941dc52b.jpg

 

Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:)

http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html

Edited by tomi1618
Dodanie linku do pliku roboczego
  • Like 2
  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ?

 

 

jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link:

http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html

 

aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :)

 

proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ?

Edited by makler
Link to post
Share on other sites
Guest djdavemix

Witam.

Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie.

Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik.

Link to post
Share on other sites

Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce :

 

38f0e35fe85a871d.jpg

 

Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ :

 

blablafq.png

 

Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach.

Link to post
Share on other sites

Mam takie zapytanie co do pkt:

 

"3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:"

 

Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ?

 

 

EDIT:

Ale ja pusty :D

 

juz mam

Edited by Agripola
Link to post
Share on other sites

faajny tutek :)

 

kostka.th.jpg

 

 

dla tych co im się dwa kolory nie nakładają:

 

czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :)

 

jak ktoś już to pisał to sorry :D

Link to post
Share on other sites

2v9dz87.jpg

 

Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool:

 

Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe

Link to post
Share on other sites

kostkat.jpg

Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a

Edited by StaniOL
Link to post
Share on other sites
a o moja kostka (:

 

r6_0083.png

 

cześć,

 

jestem nowy na forum i dopiero zaczynam przygodę z 3ds Maxem. Czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś okrągłe płaskie powierzchnie na swoich kostkach? Twoje wydają mi się najbardziej realistyczne i taki efekt chciałbym uzyskać. pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy