Jump to content

Recommended Posts

Witam od jakiegos tygodnia zaczalem zapoznawac program. Mam takie marzenie ze moze kiedys mi sie uda jakas wlasna animacje zrobic ;] ale narazie zaczalem od modelowania. Praca jest oczywiscie nieskonczona ale chcialem troche zaczerpnac krytyki. Na dzien dzisiejszy po 2 dniach wyglada tak:

 

nanetadi9.jpg

 

w czasie postepow bede zapodawal nowe foty i czytal wasze pomysly,rady itp. ;] Takze prosze komentowac ;]

Edited by lukasz_walczak
Link to post
Share on other sites

Ambitny projekt jak na początek. Większośc zaczyna od komórki lub pendrive'a. Jesli chodzi o detal to w maxie zrobisz wszystko to samo co w ZB tylko, że jest to bardzo pracochłonne. Co do postaci, to najwazniejsze juz masz czyli proporcje (z referki), jak na początek to jest ok...

Link to post
Share on other sites

Jeśli masz zamiar to animować - to staraj się o jak najniższą liczbę poligonów - większa kontrola, łatwiej i praktyczniej... a jak gdzieś na zgięciu brakuje poly, to zawsze jakiś loop się doda czy dwa - w drugą stronę już tak kolorowo nie zawsze jest. ZB moim skromnym zdaniem nadaje się jedynie do robienia normal / displacement map - jeśli coś mamy zamiar animować.

 

Więc miej to na uwadze, jeśli przy tym konkretnym modelu chcesz się bawić w rig i animację.

 

[EDIT:]

 

Niech stracę i będę tym złym :P http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619

Link to post
Share on other sites

Serwusik

Pozwolę tez dołożyć swoje skromne zdanie. Jak na kilka dni pracy w programie to Ci zazdroszcze, wygląda naprawde ok :O

 

Co do animowania to ja jednak poprę przedmówców otóż naum się modelować nie tylko z dużą ilością poly, ale też w low poly, zrób ładny model równą siatką, załącz ZBrush'a np. i dodaj mu detal tzw NORMAL MAP'a (info o niej znajdziesz tu na forum i oczywiście google.pl ;] )

 

Życzę powodzenia!

Link to post
Share on other sites
Po tygodniu to ja ukladalem boxy i cylindry ;) Jak na tak krotki czas w maxie (czy juz bawiles sie w innym sofcie?), to wyglada swietnie. Pokaz siatke.

 

NIe nie bawilem sie w innym sofcie.

 

 

Zapodaje dla was siateczke. Moim zdaniem jest wogole nieprofesjonalnie zrobiona dlatego prosze zaawansowanych userow o sprostowania ;]

 

nanetado7.jpg

 

naneta1vu0.jpg

Link to post
Share on other sites
Sciągnij sobie Trial Mudboxa, albo Zbrusha(o ile jest), i tam rób detal, w maxie nie warto. Bynajmniej mi sie tak wydaje. Ale niech się wypowiedzą masterzy ;]

 

Przypominam ze jestem nowicjuszem dlatego nieraz beda padac dziwne pytania ;] Co to jest ten Zbrush?? i dlaczego w maxie nie warto robic detalu(rozumiemm modelowac). Pytam bo naprawde interesuje mnie tylko modelowanie i animacja postaci NIC INNEGO!! Dlatego pomozcie na czym najlepiej pracowac?? i w jaki sposob

Link to post
Share on other sites

Troszkę źle zrozumiałeś. Warto modelować w Maxie bo detal to nie modelowanie... Jeśli chcesz zrobić detaliczną postać, posiadająca np. zmarszczki, małe pryszcze, realne mięśnie etc. ZBrush to program który to ułatwia. Nadawanie tam DETALU idzie szybciej i łatwiej niż w Maxie, za to w 3Dstudio przygotować można sobie bazę (taką powiedzmy jaka własnie Ci wychodzi) a szczegóły w ZB. Tam pomnażasz ilośc segmentów i o wiele łatwiej nadajesz szczegółów. A w jaki sposób pracować, no to szereg tutoriali w necie (youtube polecam też) bo ZB to też spory programik.

 

Fajnie że nie masz bubli w siatce, staraj się aby każdy poligon był jak najbardziej prostokątny.

Link to post
Share on other sites
Troszkę źle zrozumiałeś. Warto modelować w Maxie bo detal to nie modelowanie... Jeśli chcesz zrobić detaliczną postać, posiadająca np. zmarszczki, małe pryszcze, realne mięśnie etc. ZBrush to program który to ułatwia. Nadawanie tam DETALU idzie szybciej i łatwiej niż w Maxie, za to w 3Dstudio przygotować można sobie bazę (taką powiedzmy jaka własnie Ci wychodzi) a szczegóły w ZB. Tam pomnażasz ilośc segmentów i o wiele łatwiej nadajesz szczegółów. A w jaki sposób pracować, no to szereg tutoriali w necie (youtube polecam też) bo ZB to też spory programik.

 

Fajnie że nie masz bubli w siatce, staraj się aby każdy poligon był jak najbardziej prostokątny.

 

 

Rozumiem ze pliki .max idzie otworzyc w tym ZBruch-u Dzieki za pomoc zaraz zaczne sobie obczjac ten programik bo faktycznie male elementy typu zmarszczki czy silnie widocznie miescie ciezko tu wymodelwac.

Link to post
Share on other sites

Zapomnij o zbrushu na pół roku i naucz się modelować z jakichś starych tutoriali gdzie wyjaśniają pojęcie "loop". Tego brakuje w twojej pracy. Bez tego przeżyjesz koszmar przy animacji, jeśli wogóle do niej dojdzie. na arzie ta siatka wogóle nie nadaje się do animacji.

 

Powodzenia.

Link to post
Share on other sites

Można importować, tak ;) Ale może obczaj sobie najpierw MAXA bo ZBrush to równie potężne narzędzie, żebyś się czasem w tym wszystkim nie zakręcił skoro dopiero zaczynasz!

I pamiętaj że możesz detal zrobić zawsze teksturą! Nie musisz tego modelować. Dobra tekstura DISPLACE i odpowiednie oświetlenie i render mogą poczynić cuda a przyspieszą render (bo nie będą potrzebowały tyle poligonów. Zwłaszcza jeśli w rezultacie chcesz to animować, czyli postać będzie w prawie ciągłym ruchu, nie potrzebny Ci detal poligonowy, tekstura starczy w zupełności. Poczytaj o normal mapach i jak można je wypalać w ZB i wkładać na model maxowy który jest low poly. To świetna technika używana też w grach, które siłą rzeczy wymagają modeli low poly. Detalu na polignowach ja osobiście używałbym tylko w scenach statycznych uwzględniających zbliżenia.

 

Życzę powodzenia

Link to post
Share on other sites

piękny to on nie jest... ale takie są początki, ważne że masz samozaparcie i idziesz dalej...

Referka z jednej strony to za mało, na tym polega cały kunszt skulpterów, rzeźbiarzy że umieją sobie wyobrazić i odwzorować w przestrzeni.... powoli się nauczysz najważniejsze nie przestawaj pracować

 

jeślichodzi o topologi to słabo ale rozumiem jak to jest na początku,

1 wywal te wszystkie trójkąty no i

2 jak masz już te prostokątne poligony to staraj się aby były w miarę kwadratowe

3 krawędzie powinny przebiegać wzdłuż załamań formy

Link to post
Share on other sites
piękny to on nie jest... ale takie są początki, ważne że masz samozaparcie i idziesz dalej...

Referka z jednej strony to za mało, na tym polega cały kunszt skulpterów, rzeźbiarzy że umieją sobie wyobrazić i odwzorować w przestrzeni.... powoli się nauczysz najważniejsze nie przestawaj pracować

 

jeślichodzi o topologi to słabo ale rozumiem jak to jest na początku,

1 wywal te wszystkie trójkąty no i

2 jak masz już te prostokątne poligony to staraj się aby były w miarę kwadratowe

3 krawędzie powinny przebiegać wzdłuż załamań formy

 

 

ad.1. ;] ale nieraz nie ma wyjscia trzeba zrobic trojkatnego polygona ;/

Link to post
Share on other sites

W tym tutorialu http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/chapter_2_building_a_cage/ (trzeba się zarejestrować) masz fajnie pokazane edge loopy.Lepiej najpierw wymodeluj ogólny kształt postaci z loopami właśnie a dopiero póżniej zajmij się dodawaniem szczegółów.Modelowanie z narysowanej refki to też nie za dobry pomysł na początek -widać że się pogubiłeś i facecik ma dziwną anatomię w paru miejscach;)Spróbuj użyć zdjęcia,albo coś w tym stylu :http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=66077 -będzie łatwiej a jak wymodelujesz ogólną bryłe poprawnie wrzuć spowrotem tą narysowaną refkę i dopasuj model do niej.

 

Pozdr:)

Edited by mafida
Link to post
Share on other sites

Nie ma że boli... tym bardziej jeśli dopiero zaczynasz - to ucz się we właściwy sposób. Nie powinno być ani jednego trójkąta - to samo w drugą stronę - same quady (pojęcia chyba nie muszę tłumaczyć? :P). Czasami rzeczywiście, są miejsca w siatce gdzie jeden trójkąt wyrządza mniejszą szkodę niż dodawanie geometrii tylko po to, żeby w jednym konkretnym miejscu zyskać jeden konkretny punkt - ale zazwyczaj można sobie poradzić bez trójkątów. To samo się tyczy łączenia ze sobą powierzchni - unikaj 'gwiazdek' tj. zbiegania się więcej niż 5/6 linii w jeden punkt.

 

Piszesz, że czasami nie ma innego wyjścia niż trójkąty - jasne, ale w proporcjach 1 trójkąt do 1000 quadów - i właśnie na tym polega modelowanie, przynajmniej w tym temacie - żeby wiedzieć jak pewnych rzeczy uniknąć i jak panować na siatką, a odpowiedni mesh-flow zaoszczędza wiele czasu przy animacji - walka z deformacją etc.

 

Głowa... szczerze mówiąc, na Twoim miejscu bym ją zaczął od nowa - bo zajmie to na pewno mniej czasu niż poprawianie błędów. Najlepiej modeluj ją oddzielnie, mając oczywiście na uwadze ilość punktów dostępny na łączeniu z szyją - ale +/-2 właściwie różnicy nie robi wielkiej, zawsze jakiś 'myk' się znajdzie.

 

Powodzenia i walcz dalej, odpowiednie podejście to połowa sukcesu.

Link to post
Share on other sites

moja rada, olej maxa do modelowania postaci i pobaw się ZBrushem, zupełnie inna bajka, natomiast przedmioty i inne takie pierdy jak najbardziej. co więcej postacie o wiele szybciej się robi zaczynając od ZSphere w ZBrushu niż robiąc basemesha w maxie. I tak potem robi się topology więc siateczka elegancko wychodzi. Do przedmiotów polecam ZBrusha do detalu jedynie, mi się ciężko robi tam regularne linie ale są czaderzy którzy to potrafią więc jest to możliwe. Poza tym jak na początek to za trudny model sobie wybrałeś, zacznij od zrobienia butelki albo innej takiej pierdoły. Postacie to porywanie się z motyką na słońce na początku. powodzenia.

Link to post
Share on other sites

misiek, jakkolwiek zbrush fajny i w ogole, to jesli on chce robic animacje postaci to musi sie nauczyc co to dobre rozkladanie siatki, loopy itp. A tego w Zbrushu nie uswiadczy.

Link to post
Share on other sites
misiek, jakkolwiek zbrush fajny i w ogole, to jesli on chce robic animacje postaci to musi sie nauczyc co to dobre rozkladanie siatki, loopy itp. A tego w Zbrushu nie uswiadczy.

 

prawda...

po to się robi retopology żeby w maxie zrobić riga przecierz. a fajnej postaci nie zrobi w maxie, no da się ale zajmuje to kilkukrotnie więcej czasu. po 7 latach pracy w nim wyrobiłem sobie zdanie. Jestem za łączeniem programów, wtedy najlepsze efekty przychodzą.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy