Jump to content

Recommended Posts

Nanopędzel - dobre =]. Mi szczególnie na uwagę rzucił się ten gdzie tym chyba właśnie nanopędzlem malował trawy na "wiszącej wyspie?" :/

 

Dawno nie koncepciłem... mam nadzieję że nie przekombinowałem =]

ravam%20rider.jpg

Edited by emmilius
Link to post
Share on other sites
  • Replies 806
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki za odpowiedzi.

To ja troszkę wracam...

Zabawa w ograniczanie plam

baba%20plamy.jpg

 

baba%20plamy2.jpg

 

baba%20plamy3.jpg

 

poza_uproszczona%20plama.jpg

 

jakieś nieskomplikowane martwe

martwe.jpg

 

inne...

atm_persp_1.jpg

 

kknight.jpg

 

jakiś koncept

sun_temple_watcherr.jpg

 

i kilka moich dziwnych ilustracji

winter_pala.jpg

 

head_harvest.jpg

 

druid_woman.jpg

 

koncepto-ilustracja z wierszykiem:

 

drewniane przedmioty porzucone przez ludzi na bagnach...

szczypta płynnej nienawiści...

ścierwa martwych humanoidów i zwierząt...

oto przepis na nieumarłego drzewca.

zombie_ent.jpg

 

Pewnie znalazło by się drugie tyle ale części nie mogę znaleźć a o reszcie zapomniałem.

Ogólnie mam teraz mniej czasu na bazgranie, mistyczny plan bierze w łeb :/

Link to post
Share on other sites

Bogaty update. Co do ćwiczeń..Tego łysego typa z gunem pamiętam nawet bo sam go rysowałem kiedyś (trauma pozostała). Jeśli chodzi o ilustracje to podoba mi się drzewiec jako całość (no może z wyjątkiem tego urwanego pana) i najbardziej to król z młotem (fajna dynamika, kolor,klimat). Możnaby jeszcze pokombinować z głową króla bo wygląda zbyt generycznie ale jest ok.

Link to post
Share on other sites

im dalej tym lepiej, drzewiec MIAZGA poprostu! paker z czaszka fajowo malowany. ogolnie super klimat we wszystkich, n1c3 j0b ! ogólnie brakuje mi kontrastu w tych pracach, u drzewca gdzie jest go najwięcej i jest ogólnie najciemniej wypada to zdecydowanie najlepiej. tak czy siak bardzo klawe to wszystko

 

ps u rycerza mlotek nielogiczny ;D główka pod złym kątem

Link to post
Share on other sites

Z digitalem od czasow mojej ostatniej aktywności na forum ruszyles do przodu, progres =]

zastanawiam sie czy w drzewcu nie przydaloby sie jakis bardziej soczysty fragment albo jakis wyrazisty kolor,

moze jeszcze jakas wydygana postac w okolicach nogi...?

 

Jakie były zalozenia przy cwiczeniach z ograniczoną plama?

ja bym postawil w nich na jakies bardziej pewne i wysmakowane pociagniecia pedzla, bo narazie troche naciupciane ;]

Link to post
Share on other sites

no up duży :) render nawet fajny ale sam design postaci który rysujesz jest niekonsekwentny. mam wrażenie że za dużo "drobiazgów" chcesz upchac na jeden design i straszny chaos sie robi. nie wiadomo na co powinno sie patrzeć. nieumarły drzewiec jest okropny - sama idea jest zabawna i ciekawa, ale przedstawiłeś to zbyt serio. najlepsza pracka to ta elfka w lesie. fajny render kolory i kompozycja ale przegiąłeś z designem tego czegoś na głowie :

Link to post
Share on other sites

Serio - król paladyn raczej już taki zostanie =] robiłem go w dość dużej rozpiętości czasu i mam go trochę dość, podziękował

Mysz - ogólnie brakuje kontrastu, hmm... nie wiem czy akurat kontrastu ale czegoś brakuje na pewno. Pływa mi to jeszcze wszystko, człek maluje, widzi że coś jest nie teges ale nie wie jak to poprawić, dzięki.

Ice - pachnie kekaiem... nie ma co kryć że ten pan plus kilku innych w dziedzinie DP to dla mnie wzorzec i od niego raczej nie odejdę. Nie wszystkie jego rozwiązania przypadają mi do gustu i też niektóre rzeczy/chwyty które mi się podobają podpatruje od innych i próbuję je dodać/ połączyć. Dzięki za opinię.

Kalberos - wygaszana twarz :D dobre, thx.

n-pigeon - staram się na ile czas pozwala. Im człowiek wyżej wlezie tym więcej widzi, dziękuję.

Bedyk - w sumie nie miałem pomysłu na jakiś akcent z wyrazistym kolorem, dlatego próbowałem go odciąć kontrastem, mgiełkami itp.

a założenia przy ćwiczeniach były: ograniczyć paletę kolorów ale żeby nadal dobrze wyglądało, odseparowanie koloru i waloru, ee... eksperymentowanie i spróbowanie czegoś innego - prawdę mówiąc mogę się tylko domyślać co dają takie ćwiczenia =]. A'propos tego naciupania, trochę to mało powiedziane. Pewnej ręki nie mam. Dzięki.

Jan - thx

Telka - czytałem Twój komentarz chyba ze 100 razy i ... w ogóle go nie rozumiem. A jak już zdawało mi się że coś rozumiem to moje postrzeganie tego o czym wspominasz jest odwrócone o 180'. Oczywiście zero ataku z mojej strony na Ciebie i żeby też nikt nie pomyślał że jestem odporny na krytykę bo fajnie się ze mną gada puki się mnie chwali. Ok ale do rzeczy.

Design jest niekonsekwentny. Słyszałem jak się mówi że oświetlenie jest niekonsekwentne tzn. pada światło z lewej a postać jest oświetlona od prawej albo od dołu. Możesz mi to wytłumaczyć?

Chaos w designie - czy chodzi Ci o zbyt dużą ilość elementów np. pancerza?

Idea umarłego drzewca jest zabawna - ja nie widzę nic zabawnego w kupie śmierdzącego szlamu, resztek zwłok i starego drewna które po połączeniu łazi i zabija wszystko na drodze. Ogólnie sama idea zombie raczej zabawna nie jest chyba że kręcimy komedię.

Nie rozumiem też że podszedłem do tematu za bardzo serio. Nie wiem, czy miałem mu dać uśmiech miast drzazgowatej gęby? Moim zdaniem cała ilustracja wykonana jest właśnie zbyt, żeby nie powiedzieć cartoonowo, cukierkowo. Więc moje podejście i chęć pokazania była jeszcze bardziej serio ale mi nie wyszło.

Kapelusz zielonej Pani - a są tacy co im się podoba :D

 

no to teraz się tłumacz :D

 

co by gadane po próżnicy nie było... (grzyby ~1,5h, gumbas 1h)

 

mushrooms.jpg

 

gumbas.jpg

Link to post
Share on other sites

Witam,

Hmm nie miej urazy za to co teraz powiem, ale czasami malujesz jak male dziecko.

Drzewko ma byc takie, grzybek taki, galazki o takie., trawka zielona. Nie, stanowcze nie! :P

 

Musisz popracowac nad designem swoich bryl, i kszatltow, bo o ile postaci ogarniasz w miare dobrze, to wlasnie wykladasz sie na takich rzeczach jak drzewa, etc.

 

Zrobilem w miare szybki over, nie ejst on idealny i nie mial taki byc juz z zalozenia, ale tchnal troche zycia w ta "pusta" grzybolandie.

DLaczego Prace Dociu i Kekaia sa takie super? Oni nie boja sie pewnych rozwiazan, a co bedzie jak walne jakis dziwny kszalt po srodku tego i niech porosnie mchem? Musisz myslec w ten sposob. No i grzyby nie rosna wcale jak bambusy ich nozki sa czesto powyginane krzywe, nadjedzone przez robale. Tzreba to wszystko uchwycic, zeby bylo fajnie i naturalnie.

 

 

mushroomsm.jpg

Link to post
Share on other sites

hej Emmilus, sorry że nie odpisałam ^^" dobrze że się przypomniałeś.

 

no co do żywiołaka to chyba już kwestia gustu, nie ma sie z czego tłumaczyć. zrobiłeś to kartoonowoo, ale jakoś wydaje sie ten potwór zbyt powazny jak na wygląd który ma :D

 

 

z tym designem i niekonsekwencją to chodzi o to, że np temu kolesiowi -królowi w zbroi zrobiłeś bardzo dziwny płaszcz, który rozumiem powiewa epicko, ale funkcji płaszcza jakoś nie spełnia. no chyba że jest to płaszcz, który ma się mu plątać pod nogami. młot przypomina motykę i w niefortunnym miejscu go namalowałeś bo wygląda jakby ten metal okalał gałąź drzewa z tyłu.

 

koleś z rogami i kosą ma tak duzą ilość łańcucha, ze spokojnie mógłby opleść nimi rogi, założyć bombki i być gotowym na gwiazdke :

 

chodzi mi o to że robisz za dużo dziwnych itemów które psują wydźwięk postaci. samo renderowanie i wykańczanie detalu masz na naprawde super poziomie, sama chciałabym tak ładnie całościowo operować detalem. po prostu mógłbyś czasami zrezygnować z jakiegoś pomysłu po to, by na nim oprzeć jakąś inną postać lub ilustrację.

 

Np ta ilustracja z królem. ma fajną korone i nietypowy młot. ma pod tym wszystkim ciekawą kolczugę, i płyty pancerza mają ciekawy wzór. to naprawdę wystaczy na ciekawy design. ten postrzępiony płaszcz, mógłbys dać innej postaci. np jakiejś deadrycznej pani mroku, lub jakiemuś wampirzemu przywódcy lub jakiemuś nieumarłemu... komuś kogo wiedza tajemna lub status świeżości bardziej by tłumaczył że płaszcz jest postrzepiony :D

 

 

teraz wyraziłam sie jasno? ^^"

Link to post
Share on other sites

zdecydowanie jeszcze musisz pracować nad formą w sensie wyglądem i kształtem różnych elementów, niektóre wymieniła koleżanka wyżej, hmm na przykładzie kolesia z kosą, tu rogi, tam rogi jeszcze kosa wygląda jak jeden wielki róg i sie robi tego za dużo, przekombinowane, czasem lepiej mniej a za to coś nowego, odkrywczego, bardziej wyszukany kształt i forma... to nie czepialstwo, jestes już na takim etapie że bardzo ładnie wykańczasz pracki, bryłkę łapiesz itd... a teraz jak chcesz koncepcić to warto by było właśnie poćwiczyć designerskie formy i kształty, żeby to nie było takie z dupy jak hełm rycerza stojącego profilem, patrz całościowo na design, żeby te formy z czegoś wynikały żeby były spójne z całością, żęby dawały chociaż iluzję funkcjonalności... czasem wychodzi Ci "koleś w garniturze i w adidasach" takie hipsterowe fantasy ;P pozdro, dasz rade bo sporo się rozwinąłeś tak czy siak

Link to post
Share on other sites

Dobrze że zwracacie mi na to uwagę bo przyznam szczerze sam bym na to nie wpadł i dalej się w tym pogrążał. Staram się mieć dystans do swoich prac ale chyba za często zwracam uwagę na to jak wykańczam zamiast co wykańczam. Druga sprawa - nie ma konceptu przy którym bym się nie zawiesił i wtedy powstają te dziwactwa.

Nie oczekujcie oczywiście że z tą lub kolejną wrzutą będzie o 100% lepiej =] bo dalej się motam, pomijam brak czasu bo praca, praca i praca...

 

Ok. Coś nowego. Koncept rogala:

rogal.jpg

 

miał być speed ale mi się spodobało...

wild_barb.jpg

 

i szybki zamek

castle_water.jpg

Link to post
Share on other sites

Popieram.W trzecim fajnie by było gdybyś dodał jakieś elementy "stoczniowe" (jeśli zamierzasz kończyć oczywiście ;), obecnie nie wygląda to jak miasto przymorskie.Rogal ma troszkę za szerokie bary ,ale sama koncepcja jest fajna.

Link to post
Share on other sites

yarosh, aryk, khaz, sucharek, cukierass, serio - dzięki, czasem coś mi tam w miarę wyjdzie

bombadil - stoczniowe elementy to nie za bardzo bo to miał być raczej średniowieczny zamek ale przy speedach ucieka mi wiele rzeczy które czasem bym dodał przy dłuższej posiadówce - ale racja czegoś tam brakuje

thelights - ogrodnik, baaardzo śmieszne :D hehehe. grunt to dystans do siebie - nieźle skwitowane=]

rothbart - dzięki i racja z tym detalem

 

ok, kolejny speed

rockface.jpg

Link to post
Share on other sites

dalsze plany nieco za ostre krawędzie mają przez co trochę płasko wychodzą (za mocno się odcinają) i dół obrazka szczególnie lewy róg tak nie przemawia do mnie (czerń choinek też trochę nie)

a tak to lecisz do przodu chyba powoli odnajdujesz to coś :)

Link to post
Share on other sites

Z tą czernią to już na niejednym monitorze widziałem. W domu elegancko wyłapuję szczegóły w ciemnych miejscach, a na innych monitorach - bum! czarna dziura. Nie raz widziałem też dziwny rozkład nasycenia kolorów na poszczególnych obiektach/postaciach (tu np na nosie i skroni widzę teraz toksyczną żółć :/, w domu tego nie było). Nie wiem teraz tylko u kogo jest źle u mnie czy u innych =].

Rothbart - dzięki.

Link to post
Share on other sites

Bardzo aldny frontowy i srodkowy plan, ale ta galaz troche jest tam na sile a gory znowu potraktowane z dziecieca fantazja :p

 

Musisz przysiasc nad "rozwalaniem" prymitywnych bryl w ciekawsze ksztalty, bo to poki co twoje pieta achillesowa. Wyeliminuj to, a wiele zyskasz, naparwde.

 

Edit:

 

Zobacz jak "poszarpanie" prostych form, dodaje zycia tej martwej scenie

 

675max.jpg

Link to post
Share on other sites

Dzięki ICE, że Ci się chce. Nie wszystko umiem dopilnować jak maluję. Często coś tam ucieknie. Chyba czas na tablicę korkową z przykazaniami =]

Swierzy - thx

 

kolejny...

proszę o wybaczenie błędów jak by coś przy motocykliście i motorze nie grało, pierwszy raz malowałem motor =]

motorbike.jpg

Link to post
Share on other sites

fajowy, ale coś tu jest nie tak... driver wygląda jakby byl scalony z tą wydmą za nim i źle tez robi że jest on jakby kontynuacją górnej lini wydm, jeszcze coś z kołami jest nie tak, albo perspektywą, może ktoś inny wychaczy bo na pewno coś tu ewidentnie psuje odbiór, ale poza tym to świetny klimacik ;P

Link to post
Share on other sites

Emmilius jasne, ze mi sie chce jestesmy tu razem w sumie od naszych poczatkow i razem sie rozwijalismy, nie wiem dlaczego by temu poprzestac? :]

 

No to jedziemy! Po pierwsze, zobacz na ponizszy obrazek, ktory prezentuje 4 "gorace punkty" kompozycyjne, sa to te miejsca w obrazku ktore nasze oko lubi.

 

emm1c.jpg

 

Trafiles jedynie w 2 punkty, pionowa linia po prawej mogla by rownie dobrze byc krawedzia obrazka, gdyz w tym miejscu totalnie nic sie nie dzieje, male tego rownowaga jest zachwiana. To miejsce definitywnie dzieli obrazek na pol.

 

 

Nastepnie, rozrysowalem zaledwie kilka linni przeplywu informacji, nazwijmy to w ten sposob, fajnie wprowadasz widza do obrazka dynamicznie zblizajacym sie do ... no wlasnie sterty skal jezdzca. Gdy caly ten impet trafia na skaly, w nieprzyjemny sposob sie z nimi zderza i wyprowadza oko z obrazka pod nieprzyjemnym kątem.

 

emm2.jpg

 

I na koniec dosc szybki overpaint, zapchalismy pustke tym samym wprowadzajac wiecej rownowagi, dodajac wzajemnej relacji jezdziec - jego cel, tym samym zbudowalismy narracyjna kompozycje. Cos sie dzieje, czlowiek pedzi na motorze do dziwnego miasta, po co? Niech widz sam odpowie na to pytanie.

 

emm3.jpg

 

Oczywiscie nie jest to idealny uklad, nalezalo by jeszcze lepiej ulozyc/skomponowac sklay graniczace z krawedzia obrazka, ale wybacz mi jestem w robocie i wlasnie wykorzystalem przerwe :P

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim leży perspektywa pojazdu. Motocykl przechylony jest na lewo względem podłoża, przy czym wygląda jakby się ślizgał, lub zakręcał na prostej drodze? W każdym razie na pewno nie pędzi. Pochyl maszynę na prawo i umieść ją bardziej na środku drogi. Popraw koła, zwłaszcza przednie, nie jest na tej samej osi co tylne i za bardzo zlewa się z silnikiem. Druga bardzo rażącą rzeczą jest za mały motocyklista. Przy wyprostowanych nogach na pewno nie dosięgnąłby do ziemi, no chyba że to kilkulatek.

Link to post
Share on other sites

grass - thx

rotcore - to nie wydma, to jego kurtka miała być, coś nie halo z perspektywą, zdaje się że wise to poprawnie określił

ICE - gorące punkty, znam i stosuję na oko. Nie mierzę nigdy pod linijkę bo przecież nie o to chodzi. Czasem też obserwuję pracę lepszych od siebie pod tym kontem i oni momentami za cholerę nie trafiają w te punkty. W ich obrazkach widocznie wtedy obowiązują inne zasady, albo mieli to gdzieś i malowali na czuja. Nie jest to do końca przemyślane, na pewno, te kamyczki teraz mi się takie jakieś głupie wydają. Jak by nie było więcej teraz myślę o kompozycji. Myślałem podczas malowania żeby w okolicy skał namalować np jakiś kosmolot który spadł i znaczy swoje miejsce smugą dymu, ale ... jakoś uciekło. A może jakoś podświadomie chciałem dać więcej przestrzeni w obrazku żeby spotęgować to pustkowie? Tylko jak to dobrze pokazać.

reijo - dzięki coś w tym jest

wise - tego słowa mi brakowało - on się ślizga. Nie będę malował od nowa motorku bo i tak za długo mi na nim zeszło ale może pokombinuję coś z innymi elementami. Motocyklista za mały, przypomina mi się jedna moja ilustracja z jeźdźcem na koniu - też był za mały =]

 

OK ostatnia bardziej wysiedziana ilustracja w tym roku (tak myślę 10-12h)

marble_statue.jpg

 

Dobra a teraz rozkminka kompozycyjna. Specjalnie nie robiłem jej zbyt skomplikowanej bo jak się na prostej drodze boso wywalam to gdzie mi w szpilkach po schodach chodzić?

1. Wprowadzamy ładnie wzrok po skałach do focala jakim jest statua. Kolorem starałem się zrobić kontrast pomiędzy tłem a pomnikiem. Zasada 3-podziału tutaj nie ko końca trafiona, a może te "gorące" punkty mają dookoła siebie jakiś save area i nie muszą idealnie trafiać w najważniejsze miejsca obrazka które lubi oko? Czy miecz też ma wpływ na prowadzenie oka?

2. Olać zasadę 3-podziału. Baza kompozycji obrazka to olbrzymi trójkąt, pytanie tylko czy jest wystarczająco "zaznaczony"? Jakie znaczenie mają tutaj chmury? (pisząc ten tekst wpadłem na pomysł że lepszym rozwiązaniem chyba by był przechylony np budynek ratusza zamiast tych dziwnych skał)

3. A może poprzednie wersje mają za dużo miejsca po lewej stronie? Przecież obrazek właściwie nic nie stracił. Niby tak ale jedyne miejsce jakie bym dla niego teraz znalazł to kiczowaty pionowy baner na jakiejś www.

4. Flip image. Teraz imo się wszystko posypało. Zamiast łagodnie prowadzonego wzroku do focala zderza się on zaraz po "wejściu" do obrazka i potem leci na pysk w prawy dolny róg - chyba się nie mylę? Kto to wie.

 

rock_statue_dilema.jpg

 

Co myślicie Panie i Panowie?

Link to post
Share on other sites

Wypasik... troche wkurza ta skałka po lewej dlatego wywaliłem, dodałem też błękitow do skały, może to troche równowazy... czubek wystajacy z ramienia babki też lepiej wywaliś albo naprostować... nie wiem, w sumie jest bardzo fajnie, ale może Ci coś podsuną te propozycje...

 

marble_statuerc.jpg

 

https://lh4.googleusercontent.com/-N3KtsUe39SE/TvKDt54iN8I/AAAAAAAAAjU/gSEPlO0Hz94/s800/marble_statuercc.jpg

 

PS: sorki nastepnym razem dam linki jak coś ;P

Link to post
Share on other sites

Jasne ze te punkty nie sa wyznacznikiem,a le w tak "pustej scenie" warto w tej okolic wtedy zastosowac cos ciekawego :P

 

A tym razem niestety kiepso skadrowales obrazek. Ja bym to widzial juz raczej tak.

 

marblestatue.jpg

 

Nie mzoesz tez wprowadzac takich dziwnych zagran, jak czubek tej skaly z lewej strony bo to sprawia wrazenie, jakby ona wyrastala z nikad.

Baaardzo tam nie pasuje, no i wybacz ale o ile podstawa tych skal bardzo fajna o tyle czubki totalnie na nie. Wygladaja troche jak kamienne szparagi.

 

Dobra zrobilem szybki over, dodalem wiekszy sens takim ciekawym warunkom oswietleniowym. Pamietaj, mysl kreatywnie! :P

Wiecej ekspersji uczuciowej, poki co mam wrazenie iz koniecznie chcesz zmalowac swietne obrazki, gdyz wiesz iz juz na wiele cie stac.

I wlasne ta podswiadoma presja cie blokuje, mzoe sie myle, ale takie jest moje odczucie.

 

emover.jpg

 

Ide spac jest 3:21 :P

 

 

EDIT: o jak ja smarowalem rysikiem po tablecie Rotcore zrobil over, jego wersja tez wiele wnosi.

Aha bylbym zapomnial, twarz posagu nie zgadza sie w pespektywie z chelmem.

Link to post
Share on other sites

Siema, w enviro brakuje mi trochę tzw. powietrza, ale barbarian mi się podoba, podciągnął bym to dalej, dając więcej tej mroczności i smakowitej brutalności w obrazku, urozmaicić kolorek, walnąć jakieś mocniejsze światło, miodzio :)pozdr!

Link to post
Share on other sites

jakbyś chciał w 3d odtworzyć tego łysego to stopę miałby wielkości tułowia, a topór stałby w drugim pokoju ;)

Troche ćwiczeń z perspektywy albo zabawa w 3d by sie przydała.

Link to post
Share on other sites

Yo! Odkopuję tekę. Prywatnie i pracowo mi się znacznie pozmieniało (mała ilość czasu na cokolwiek) więc nie ćwiczyłem malowania i rysunku absolutnie w ogóle. Jeżeli coś maziałem to dla odprężenia więc w zasadzie nie spodziewajcie się progressu. Wrzucać będę chaotycznie bo nie pamiętam dokładnie co kiedy i skąd. Pzdr.

 

Kilka ilustracji z ostatniego okresu:

poseidon2.jpg

 

roballo_post.jpg

 

waterfall.jpg

 

rose_lady.jpg

 

hellhound.jpg

 

space%20enviro.jpg

 

mountain%20bessing%20pass_small.jpg

 

ta już trochę starsza (background do gry www cargo tycoon)

shadow_truck.jpg

 

a to obrazki do http://year1920.com/

bbar.jpg

 

mobster%20duet_sepia2.jpg

 

sklepikarz_2.jpg

 

jakieś koncepty

cabinet.jpg

 

cook_woman.jpg

 

road_signs.jpg

 

shadow%20concept.jpg

 

baba_asasyn.jpg

 

idę szukać resztę, jak znajdę to wrzucę. pzdr.

 

p.s. mimo że nie ćwiczyłem krytyka mile widziana.

Edited by emmilius
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy