Jump to content

Recommended Posts

Fajny rim light na postaciach. I super, że poustawiałaś je w tak swobodne i dynamiczne pozy. Ostatnio za dużo słodzę w teczkach :) U Ciebie nie mam poczucia winy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aryk: ta ruda to ten typ bohaterki, która jest przebiegła, wredna, pewna siebie i ma wszystkich w du*ie :D moja ulubiona ^^

 

dla odmiany taki szybki speed. Pół godziny chyba.

dzozef.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, bardzo fajne to ostatnie, lekkie i jakos mi sie ze Switezia kojarzy, czyli super na plus :) Prace z ostatniej strony tez mi b. podchodza, wszystkie trzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noooo ja juz otwieram szampana! Panie i panowie, w koncu facet!!! ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... FACEPALM

 

....

 

Ekhemn. Ok, nowa wrzuta. Tym razem lineart. Jest to testowy koncept druida, robiony z myślą o tym żeby był przerobiony na figurkę. Nie wiem jak profesjonalnie się coś takiego nazywa. Może pomożecie mi wycenić ten koncept? Coś takiego zajęło mi ok 5 godzin z różnymi przerwami na neta i herbatę.

 

druid_full.jpg

 

druid_face.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, że już się do chopów przekonałaś, teraz czekamy tylko na jakieś enviro i mecha, a co! ;D

A odnośnie lineartu, myślę, że poza dobrze będzie wyglądała w formie namacalnej, ale za to sam rysunek taki trochę... bez życia, za sterylny. Wiem, że to sam lineart, ale może pociśnij gdzieniegdzie grubszą linię, niech się zmienia, niech nie będzie tak jednolicie, wypchnie to niektóre elementy na wierzch :)

Pewnie już widziałaś, ale może dla przypomnienia może warto zobaczyć:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z figurkami to jest ogólnie rzecz ujmując trudna sprawa.

Wiele zależy do wielkości finalnej figurki. Jeśli będzie to maleństwo wysokości 3-4 cm to nie sposób wyrzeźbić na niej tyle detalu ile jest w Twoim projekcie. Jeśli będzie to figura znacznie większa, to można spokojnie całą strukturę jeszcze wzbogacić.

Warto także modelarzowi zaznaczyć gdzie mają być ostrzejsze krawędzie, a gdzie bardziej miękkie.

Fajny koncept tak nawiasem mówiąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza jest niezdecydowana.

Wygląda jakby ciężar był 50/50 na obu nogach, ni to odpoczywa ni to idzie.

Nie ma dynamiki, jakiejś pewności siebie tej postaci.

Poza jakoś nie charakteryzuje czy to jest jakiś heroiczny rozpierdzielacz, czy jakiś skryty zwiadowca.

Te jego cechy powinny być jakoś widoczne w pozie, przejaskrawione nawet (często takie są w figurkach).

Tutaj chwila z liquify w PSie: starałem się go oprzeć bardziej na jednej nodze, jakoś mu dumniej pierś wypiąć i lędźwia do przodu dać.żeby mniej było dwuznaczności w pozie.

Po lewej przed, po prawej po:

scaled.php?server=819&filename=46kw5n8i.jpg&res=medium

 

Mam wrażenie że część problemu to brak masy w klatce piersiowej i brak "płynięcia formy", rytmu.

Czegoś jak to:http://thearteducatorsblog.blogspot.com/2010/03/rhythm-line-of-action.html

 

line%2Bof%2Baction.jpg

 

Dodatkowo - jeśli to ma być mała rzecz 3d, to chyba lineartowanie tego nie jest najsensowniejszym pomysłem.

Włożyłaś kupę detalu którego w figurce nie będzie.

I chyba powinnaś od razu próbować sobie światłocieniem podrzeźbić postać.

Bo nawet jak ci to zaakceptują - trudno będzie modelerowi zrozumieć jak to jest poukładane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukasz_lkz - masz rację z tą grubością linii - zupełnie nie zwracałam na to uwagi bo pracowałam na strasznie dużej rozdzielczości i na dużym zoomie (taki jak to zbliżenie na twarz mniej więcej) i masz rację, powinnam trochę to urozmaicić, bo faktycznie wygląda "sterylnie" :)

 

chudek - no serio, bo nigdy nie robiłam pod figurki i sie nie znam, a facet mówił że sam lineart wystarczy, i że walor nie jest potrzebny - domyślam się że chodzi mu o to żeby jak najmocniej zminimalizować koszty konceptu.

 

kontur - tak, to mają być takie figurki jak do gier planszowych, ale przykłady które podesłał mi klient miały zdecydowanie więcej detalu nić mój testowy koncept. Swoją drogą, kup sobie MiM, tam te figurki są tak filigranowe i tak szczegółowe, że na myśl o ich malowaniu zaczynają mnie boleć oczy :P w Dodatku "Smoki" jest Iluzjonistka, która ma na spódnicy tyle sakiewek i pasków że przyprawia to o zawrót głowy :P

 

gutek - Twoje komentarze jak zawsze na wagę złota :D przyznam się że męczyłam się trochę z tą pozą. ta masywniejsza wersja robi znacznie bardziej solidne wrażenie... Hm. nie wiem czy mi sie opłaca poprawiać druida, czy po prostu narysować jakiegoś wypasionego krasnoluda dla odmiany :P Hmm hm... Ale kontury na bank poprawię. Lepiej się to eksponuje wtedy :) Masakra jak oryginal wygląda przy tym overze blado :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi się wydaje że takie małe figurki powinny mieć bardziej zaakcentowane, jak by to powiedzieć, "wielkości" różnych elementów. Np. ten karwasz zrobić masywniejszy w porównaniu do rękawa do którego przylega, albo to futro na łydkach. Może nie będzie to wyglądać super klawo na koncepcie ale na figurce może wzbogacać jej wyrazistość. Jak plotę głupoty to sorki, późno już a jeszcze sporo roboty, siema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinnaś poprcować nad fałdkami na ubraniach. Te na ramieniu są tak samo wyrenderowane jak kij który trzyma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

malo ciekawe zestawienie kolorystyczne doloz moze troche zieleni alb zgaszonej czerwieni, postac sie bedzie lepiej czytac ;]

czekam na upa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i mały up, ale tym razem z Silvernaia. Druida już zostawiłam w spokoju, nie będę go poprawiać, i tak kończyłam go po to by sprawdzić jak mi sie pracuje z lineartem :)

 

 

sheira_conceptart.jpg

 

satri.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajne koncepty i bryły, ale zbyt rozproszone światło skutkuje nieczytelnymi cieniami i zamgleniem obrazu. Ogólnie brakuje IMO trochę kontrastu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Pani... Ta rogata, to mnie zmiażdżyła właśnie. Świetny portret. I metal super namalowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pasuje mi skala tej halabardy do postaci w drugim, chyba że ta babka to jakaś olbrzymka, ale broń w sumie też proporcjonalnie mogła być większa. Dla człowieka normalnego wzrostu taka broń wynosiła około 2,5 metra długości. Ale tak to wszytko fajnie :D

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, przełamałaś się z tymi twarzami ;) no i pozatym szykuje nam się niezły koksu, fajnie się rozwijasz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam się do ogólnego szacunku.

Jest jedna sprawa, w Twoich pracach, która mnie drażni.

To takie kwestie powiedział bym logiczne.

Pierwsza postać z postu #793 została wyposażona w taki miecz, którym praktycznie nie dałoby się walczyć. Jego jelec jest tak zakończony, że przy każdym niemal ruchu ramienia, ranił by nadgarstek - ba poważnie uszkodził by rękę.

 

Druga postać z postu #793 także została dziwacznie uzbrojona. Broń takiej wielkości i wadze, nadaje się głównie do kłucia. To toporzysko nie ma tutaj racji bytu. Halabardy inaczej wyglądają i mają określone przeznaczenie. Twoja postać (zwinna i szybka) faktycznie wygląda jak półolbrzym trzymający halabardę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, ja sobie poczytałam o halabardach zanim ją narysowałam, naprawdę. Ale to jest fantasy.. do gry komputerowej, gdyby ona miała walczyć w pomieszczeniu o szerokości 3 m halabardą 2,5 metra to byłby problem ^^"

Grałam w dziesiątki gier fantasy, gdzie można było walczyć włócznią, halabardą i innymi drzewcowymi broniami, i nigdzie nie miały one prawdziwych proporcji, z racji tego że nie byłoby to po prostu praktyczne w grze. Miejcie na uwadze że to jest fantasy a nie rekonstrukcja historyczna.

 

A ten jelec poprawie bo już kilka osób się o to uczepiło heh. :D (taak, o mieczach nie czytałam ^^")

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontur oczywiscie masz rację, ale z punktu widzenia grafika czy też projektanta przedmiotów do celów użytkowych. W kwestii game design nie masz kompletnie racji. Bo wiekszość odbiorców ma gdzieś czy ten miecz ją kaleczy czy nie. Ma wyglądać fajnie i tyle. Mógłbym Ci podać bardzoo dużo przykładów na to. Przy czym uważam że miecz z tego rysunku jest mocno olany i raczej niezbyt ciekawy. O to samo mógłbyś zapytać z paskiem z drugiej panny. On też nie ma racji bytu bo by się ciągle zsuwał.

 

Dobra teraz do rzeczy, co do samych prac to bardzo dobre, trzymają równy poziom. Sam dobór kolorów (odsycone zielenie/brązy/szarości w różnych odcieniach mnie nie specjalnie przekonują ale nie dlatego że są złe tylko poprostu mam inny gust ;]. Nie wiem czy może Ci się to przydać ale wielu bardzo dobrych artystów nawet poruszając się w takiej kolorysytce dodaje jakiś element (okolice twarzy/klatki szczególnie u kobiet :P) który wyróżnia się odrobinę mocniej (np przez wieksze nasycenie koloru). Ma to na celu odwrócenie uwagi odbiorcy od elementów którę są słabsze czy też mniej dopracowane.

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy