Jump to content
Masło

[3ds Max 2008] Boolean i niegrzeczne edges

Recommended Posts

Otóż postanowiłem skorzystać z nigdzie niepolecanego Booleana. Po skorzystaniu z wyżej wymienionego modyfikatora, wyskakują wredne edges, które w czasie wykorzystywania TurboSmootha tworzą brzydkie refleksy lub psują model.

Na ten problem natknąłem się, tworząc model wtyczki USB (te dwie dziurki na wtyczce).

Co zrobić by rozprawić się z tymi edges?

W tym modelu, gdybym skasował wredne edges (jest on z modyfikatorem shell), to miałbym sporo pieprzenia się z przywracaniem dziurek...

 

Screeny:

 

Przed Booleanem:

20090310191601.png

 

Po:

20090310192912.png

Edited by Masło

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na czerwono to krojenie nożem czy jak to się w twoim sofcie nazywa.

Na niebiesko to nowe edge jak poprawiamy po boleanie. Ja bym jeszcze dorzucił podział przez środek całej wtyczki.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skasuj to wszsytko i zrób tak:

na tym dużym boxie (w którym wycinasz dziurę utworz nowe edgeoopy jak na obrazku (przecięcie się krawędzi wypada pi * oko na środku boka, którym wycinasz). Teraz dopiero Boolean. Powinno zadziałać.

36315188.th.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, skorzystałem ze sposobu muminka, tyle że poprostu wyciąłem polygony i zbridgeowałem bordery.

Temat do zamknięcia.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy