Jump to content

Oficjalna zapowiedź Autodesk 3ds Max 2010


Recommended Posts

Dzisiaj tj. 24 marca 2009 Autodesk wydał oficjalną informację prasową zapowiadającą nową wersją 3ds Max. Odbyło się to podczas konferencji Game Developers Conference. Filmy przedstawiające niektóre z nowych opcji 3ds Max 2010 możecie znaleźć na oficjalnym kanale Autodesku na Youtube.

 

Więcej: Informacja prasowa

Kanał Youtube: http://www.youtube.com

Link to post
Share on other sites
  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"over 100 tools for freeform sculpting, texture painting, and advanced polygonal modeling, unified in an innovative user interface. "

 

Muahaha... litosci.

 

Dodali stare narzedzia, dodali kilka skryptowych, wrzucili wszystko w dodatkowa belke zaslaniajaca jeszcze wiecej ekranu... Rzeczywiscie, wypas :D

Edited by Reanimator
Link to post
Share on other sites

Z tymi nowymi edge tools to jakiś żart prawda?To samo ma blender od bardzo dawna, oprócz tego zaznaczania co drugi, czy tam trzeci edge. To pierwsze to select edge path in blender, a potem loop cut.Dali by w nowej wersji n-gony, przemieszczanie każdego face wzdłuż własnej osi normalnych, jakieś normalne skalowanie i jestem szczęśliwy.Sorki,że nie na temat.

Link to post
Share on other sites

"Z tymi nowymi edge tools to jakiś żart prawda?To samo ma blender od bardzo dawna"

 

W nosie mam maxa, blendera i generalnie kazdy inny soft, ale zastanawia mnie takie myslenie. Czyli jesli jeden program ma cos to drugi nie moze? Czy jak do wingsa dorzuca rendering to bedziesz sie smial ze "łeeee, rendering w maxie jest od stu lat"? Czy raczej cieszyl z nowej funkcji?

Link to post
Share on other sites
Guest User190

Nieźle, ale ten Maykowy material editor trochę mnie przeraża. Tak, jak pisałem w relacji z AU chłopaki idą w stronę integracji wielkiej trójcy i reszty softu :)

Link to post
Share on other sites
To wygląda jakby wessali Polyboosta.

Nie tylko wygląda, bo oni naprawdę wessali polyboosta i wpakowali w fikuśny interfejs... I nie da się ukryć, że sporo nowych narzędzi jest w tej wersji dodanych - bo polyboost był sporym zestawem...

 

Czyli jak to u ad - mało własnej roboty, wykupujemy i integrujemy pluginy...

Link to post
Share on other sites

Nie, wszystko spoko, tylko do maxa dokladaja ciagle cos, ciagle jest latana jakas dziura. Zaczyna to wygladac jak zlepek roznych czesci, czasami sie dublujacych. Smiem twierdzic, ze nie ma to najlepszego wplywu na wydajnosc.

Link to post
Share on other sites
Guest User190

Już kiedyś to pisałem - Autodesk w tej chwili skupia się bardziej na integracji wszystkich systemów niż na poprawianiu wydajności. Wg mnie, patrząc na to perspektywicznie, to dobra polityka - nie ma sensu doprowadzać czegoś do perfekcji, co i tak podlegałoby ciągłym zmianom. Myślę, że tak za 2-4 lata z wersji na wersję będziemy cieszyć się coraz stabilniejszym maxem, zamiast setką nowych funkcji. Z drugiej strony mam wątpliwości co do tego, czy taka integracja mnie urządza - korzystam z maxa, bo był da mnie najwygodniejszy, a widzę, że zmiany zbliżają go do reszty softu.

Link to post
Share on other sites

Może Autodesk zsynchronizuje wszystkie swoje softy tak jak to uczynił Adobe ze swoimi ;)

Ten sam GUI, te same rozwiązania...podobne narzędzia...

Chociaż w sumie czy to ma sens?

Link to post
Share on other sites

kaeru nie gadaj ze ci negatywy ktos za to wstawia? jesli tak to zostaje tylko napisac "buahahaaha"

 

max jest zly microsoft tez i chyba nigdy to sie nie zmieni najwazniejsze ze jednak softy przechodza zmiany wieksze mniejsze ale zawsze. Nie ma przymusu korzystania z windy to i nie ma z maxa proste. Gdyby ktos dodal mentala do blendera to bym sie nie obrazil ze to wsadzony na sile gotowy twor. Wazne ze to czego wczesniej nie bylo i to ze sie przyda.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

ale mnie juz meczy... czytanie komentarzy ze blender jest za darmo i jest lepszy

naprawde, nic mnie to nie obchodzi i pewnie czesci userow tez.

wchodze do watku z maxem 2010 i chce poczytac o maxie 2010.

 

tyle

Link to post
Share on other sites

ale blender jest za darmo i jest lepszy :D

hmm jakichś wielkich zmian nie widać ,ale i tak max jest dużym kombajnem :)

tylko jak już integrują niech to będzie conajmniej polyboost wessany a nie polyliteboost;D

pzdr

Link to post
Share on other sites
ten Maykowy material editor trochę mnie przeraża.

czyli max idzie w stronę mayi?

Jeśli tak to suuuuper!!!!

Jak by było odwrotnie to tragedia! :D

 

To by wskazywałona kika rzeczy:

-że jak max już się upodobni wystarczająco do mayi to tylko zmienią ikonkę i nazwę mayi na max i rzucą jako nowy max i nikt się nie pokapuje :D

-nie zaprzestaną rozwijać mayi, ba nawet coś do niej dodadzą i może usuną błędy ^^

- Shawn McClelland nie mówił prawdy twierdząc iż nic takiego nie będzie mieć miejsca :) fakt jeszcze nie ma ale coś się chyba dzieje :)

Link to post
Share on other sites
Guest Morte

ttaaddeekk - Nie tyle męczy, ale jest po prostu wkurzajace- taki upór maniaka. Co sie jakiś update do komercyjnego softu pojawia to mamy całą litanie ze gówniane toto, w blenderze jest od dawna/ niedługo będzie w dodatku lepsze... Ja sam używam blendera, lubię ten soft i nie mam zamiaru go zmieniać póki nikt mi nie każe, ale wkurza mnie to ze już na forum jakkolwiek merytoryczna treść zasypywana jest "faktami" o wyższością Blendera nad (...). Przystopujcie trochę panowie. A zmiany fajne szczególnie podoba mi sie to quick poly reduce. :)

Link to post
Share on other sites

@ttaaddeekk: jak męczy Cię to to poszukaj strony poświęconej jednemu programowi - ta strona jest poświęcona ogólnie grafice 3d, a że żaden program nie żyje w próżni to nie uniknie porównań (to też nie działa tylko w jedną stronę i nie dotyczą tylko tych programów).

Co do tego co było napisane - tak blender posiada większość tych nowości, które pokazano. Dobrze, że 3ds je zaimplementował, bo ułatwiają życie.

Dobrze też, że są to tylko niektóre nowości, bo dobrze by było gdyby dodali coś innowacyjnego.

Link to post
Share on other sites

To była tylko informacja.Panowie proszę nie odejmować mi latek.Mogę się założyć że należę do tych starszych użytkowników forum, czyli już nie krostolatków.Moim zdaniem porównywanie to zdrowa rzecz.3ds max waży dużo więcej, więc oczywiste jest że musi być bogatszy.

Link to post
Share on other sites

Wow, sporo narzędzi do modelowania, ja tam nie mam nic przeciwko kupowaniu pluginów osób trzecich, ale jest pewien mankament mogli tą bele wrzucić na bok nie na górę jest dość pokaźna i przez nią widok 3D ma dziwne ratio xD Da się to ustawić? Przy współczesnych panoramicznych monitorach najlepszy sposób to pionowe menu, mają przecież główne guziczki w takiej belce :P

Link to post
Share on other sites
To źle? Jakie to ma znaczenie kto to zrobił? Sprzedał to pewnie za nie małą kasę, a użytkownicy tylko zyskują. Nie qmam takiego myślenia.

A czy ja twierdze, że źle się stało, że dodali nowe narzędzia ? Napisałem przecież, że to spory update...

 

Co do samej strategi - cóż, może mi się nie podobać, bo świadczy o kreatywności i innowacyjności pracujących tam inżynierów, pragramistów itd. W tej wersji zintegrowali przynajmniej sporo tych narzędzi, bo poprzednie sami pamiętacie jakie były...

 

Może Autodesk zsynchronizuje wszystkie swoje softy tak jak to uczynił Adobe ze swoimi ;)

Ten sam GUI, te same rozwiązania...podobne narzędzia...

Chociaż w sumie czy to ma sens?

Przykład z filmu - loopa albo ringa możemy teraz zaznaczyć poprzez tradycyjne narzędzia z edit poly albo przez interactiv edgeloop / edgering (czy jakkolwiek się to nazywa).

 

Sama integracja leży moim zdaniem - stare narzędzia leżą sobie nietknięte w panelu po prawej, a nowe ładują w nowy górny pasek, którym się ktoś z architektów podjarał przy office'ie 2007 - teraz chcąc sobie pomodelować muszę obydwa otwierać... No to albo ładuję nowe narzędzia w stary interfejs, albo wszystko w nowy fikuśny pasek

 

Może Autodesk zsynchronizuje wszystkie swoje softy tak jak to uczynił Adobe ze swoimi ;)

Ten sam GUI, te same rozwiązania...podobne narzędzia...

Chociaż w sumie czy to ma sens?

Nie ma sensu :P Adobe na zestaw różnych programów pokrywających różne potrzeby, przy czym rozbudowane projekty potrzebują korzystać z kilku softów... ad ma trzy softy - pi razy oko - do tego samego.

 

A zmiany fajne szczególnie podoba mi sie to quick poly reduce. :)

No bez jaj... zaznaczenie loopa z co drugiego edge'a z ringa (w 'u' i 'v') i wywalenie to żadna filozofia... Skrypt robiący to samo to ja ci w godzine napisze...

 

Destroyer - bełkoczesz, nie pij tyle :P :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy