Jump to content
Kirian

Zbrush4-news

Recommended Posts

Phi:rolleyes: jaka moda płakusiać...moda panuje akurat odwrotna,wystarczy popatrzyć na wątek z ogłoszeniem r3 na zbrushcentral-same awesome,oh god i I love you pixologic:p

Brushe działają trochę inaczej niż w 3.1 i zapewniam że nie tylko Tomala i ja narzekamy.Widocznie tak musiało być,dołożyli tyle funkcji do pędzelków że nie dało się zrobić żeby działały jak dawniej.Zresztą widać że pixologic wziął pod uwagę narzekania na zachowanie brushy po R2-w R3 dołożyli trails,zmienili suwak mouse and tablet samples-teraz można do 1000 podkręcić-nawet jeśli nie ma wielkiej różnicy to efekt psychologiczny też się liczy:).Tak że może czasem warto trochę popłakać żeby było lepiej w przyszłości-płakali niektórzy o dziwną nawigację w zbrushu,i proszę mamy nową pod prawym przyciskiem z ctrl i alt jak w normalnych programach:D

 

 

Sam update jest świetny,trails działa z kropkowaniem przy standard brushach i dobrze że dołożyli tą opcję w R3.Tilt brush -następna fajna opcja przy robieniu łusek i nie tylko przyda się napewno .Remesh fajnie działa i nawet dobrze się sculptuje po tej nowej siatce-bardzo przydatne jak się mesh ponaciąga a za wcześnie jeszcze na retopo.

Polish brushe-świetne w końcu flatten działa tak jak powinno.Polygroup'y z polypaintingu,auto loopy wokół grup...Poprawiona przeżroczystość soobtooli,HD na normal mapach,różne tekstury na subtoolach,planar brushe,back track i cholera wie co tam jeszcze:D

 

A przede wszystkim to najważniejsza część GOZ już działa-importujesz obj ze zmienioną topologią i zbrush sam przenosi detale,zero problemów ze zmienioną kolejnością vertexów można sobie nawet dziury powycinać i śmiga,jeszcze ładnie zamaskuje nowe części żebyś zauważył co się zmieniło:D

Do tego jeszcze mocno poprawiona wydajność w stosunku do 3.1

 

O ile R2 było takie sobie to na R3 moim zdaniem już warto się przesiąść:)

 

Pozdro i mam nadzieje Nezumi że nie zwymiotujesz przez mój płacz;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niee tam - ja tez sobie poplacze czasem :D. Po prostu juz mi sie znudzilo sluchanie o tym kropkowaniu. No kropkuje, w morde jeza ;) Ale da sie to obejsc wiec martwmy sie o cos innego. Co do tego, ze narzekanie dziala na pixologic - moze i tak a moze i nie - ile czasu ludziska narzekaja na biedne nieco retopo? I jakos nic w tym wzgladzie nie drgnelo choc moze cos do 4ki szykuja.. Podobnie z 64 bitami. Ze nie wspomne o ich systemie "zapowiemy, olejemy termin i bedziemy milczec".

 

Ciekawa sprawa z tymi brushami - ten wasz ukochany :P dam standard mam co prawda w katalogu z brushami ale nie mam go w samym programie dopuki go sobie recznie nie wgram. Ktos cos wie o co biega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi- Wiem że ja jestem noobem i w ogóle na niczym się nie znam ale parę spraw co do zetki dla mnie i nie tylko dla mnie to pewniki.

Jeden sztandarowy to fakt że ten "not bug, feature" z kropkowaniem uprzykrza życie 99% userów zbrusza. Dlatego ci miękną uczy jak po raz kolejny to czytasz bo w istocie czytasz to po raz kolejny, pisane przez tysięczną osobę z kolei. Ja wiem że ludzie pokazali że w zetce można zrobić cuda, że kropkowanie da się ominąć ale nie rozumiem postawy pixologic dlaczego nie mogą w standardzie ustawić żeby tego nie było a jako opcja (czy ustawienie w brushach które tego w pełni wymagają) dać możliwość żeby kropkowanie było.

Tyle co poznałem zetkę to było trochę mojego babrania się i 80% czytania opinii w necie, od mistrzów do nowicjuszy. Narzekają na tą akurat pierdołę wszyscy, BEZ względu na ich skilla. Czemu tego nie zmienić?

 

Mafida- Moda na oh i ahy w tematach założonych przez pixolatora panowała od zawsze. Tak z czystej ciekawości popatrz na tematy ludzi którzy walą najwięcej AWESOMEów. Można się nieźle dowartościować niskim kosztem. ;)

 

Co by nie było że jestem narzekającym, zaplutym polaczkiem ze słabym kompem (jak to jeden pan na tym forum mnie podsumował, ad personam, kocham). Mi R3 podoba się ogromnie i żałuje że nie mam jeszcze takiego skilla żeby smakować te wszystkie cukiereczki którymi poczęstowało pixologic. Mimo to trochę bawienia się zetką, nawet takiego bezproduktywnego mam za sobą (bo to jest po prostu tak fajne jak plastelina na ecstazy) i kilka spraw czy zmian względem 3.1 traktuje jak chwilowa nuta goryczy tegoż cukierka.

 

BTW. Jak wam się podoba SNAKE BRUSH? :D To mały krok dla pixologic ale wielki skok dla lam (patrz avatar). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie nie tyle chodzi o to zeby nie narzekac w ogole tylko nie narzekac w kolko na to samo. Pixologic i tak ma to w dupie a wy dalej jak jakies baby "No ale pani kochana, jak to mozliwe zeby kropkowalo! W pelni sie z pania zgadzam, droga sasiadko! To skandal z tym kropkowaniem! A ta spod czworki to mowi ze jej nie kropkuje ale ona to jakas dziwna jest" :D

 

Co do awesomow - ciezko sie nie zgodzic ze zbrush jest awesome :P Nie spotkalem drugiego softu ktory by wzbudzal we mnie tyle entuzjazmu i dawal mi tyle radosci z dlubania w wirtualnej glinie. Jestem fanem z-kulek od dawna a i zbrushowa wersja rigu mi odpowiada bo za animacje sie nie zabieram poki co. Na ZC awesomy sypia sie jak z rekawa - to prawda. I moze to byc rownie nuzace jak wieczne narzekanie.

Przydalby sie zloty srodek.

 

To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra,dobra Nezumi już nie narzekaj w kółko na to narzekanie na to kropkowanie bo robisz to samo co my,baby,tylko w drugą stronę:D:D:D

 

czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

Masz w katalogu Pixologic/zbrush/zbrushes -przenieś do katalogu pixologic/zbrush/zdata/brushpresets

Też tam wgrałem swoje brushe z 3.1 i się dziwiłem czemu ni ma:p

 

Pozdro:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi, jakby ludzie nie narzekali, to by sie nic nie zmienialo na lepsze. Jasne, ze do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic, ale nie o to chodzi:)

 

Milego weekendu zycze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

 

Ja od zawsze wrzucam do ZStartup/BrushPresets/ i brushe są normalnie obok innych stanardowych. Tak samo z materiałami i alphami też jak wrzucisz do ZStartup/x to bedą się ładowały do programu przy starcie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

no czytalem. Cos tak jakby brakowalo tylko przycisku GoZ :D Ale nie testowalem jeszcze tego. Anyways - jak wszstko juz jest to co dodadza w Z4? browser obrazkow?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czytaliście to? post#179

 

No co działa przecież:)

Jeszcze tylko plugin muszą dorobić i sie będzie przerzucało jednym kliknięciem bez zabawy z obj.

A do Z4 moga jeszcze dużo dodać-chociażby porządne retopo,albo malowanie tekstur jak w bodypaint-na warstwach i niezależne od ilości poly...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No,no żeby nie było że znowu narzekam:pJa tylko napisałem co mogą jeszcze poprawić bo się pytałeś co im zostało do dodania w Z4.Ja retopo i tak w maxie robię i pewnie dalej będę...

 

Jedyne na co moge narzekac ja to ze tak nie potrafie jak ten ktos z linka.

Potrafisz:mad:To tylko kwestia czasu,uporu,dobrego konceptu i refek;)

 

Jak jeszcze nie widziałes to ten z linka zrobił fajny tutorial :

 

http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/544/Character-Design-and-Modeling-for-Next-Gen-Games

 

Pozdr:)

Edited by mafida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna).

 

Tutek fajny, poki co nie mam jednak wolnych 70 zielonych. Przygotowuje sie na nadejscie szopki CS5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna).

Zbrushowe retopo nie jest złe,czasem tylko ciężko "dojść" w niektóre miejsca.No i wkurza jak nieraz zgubi symetrię,jedziesz sobie spokojnie jedną stronę,patrzysz po 30 minutach na drugą stronę modelu a tam kiszka:)

3dcoat trialem sie kiedyś bawiłem ale się skończyło na wycinaniu dziur w voxelach:)Trial mi się skończył zanim doszedłem do retopo.

Retopo w Maxie?! :O Masochista.

 

TopoGun nawet nie?!

Czemu,całkiem fajne jest retopo w max 2010,chociaż napewno nie takie dobre jak w Topogunie.Miałem kiedyś jakąś alfe czy bete Topoguna ale jakoś mi się nie chciało obsługi nauczyć:Dto już chyba ten wiek że nowości przerażają:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topogun jest strasznie prosty. 10 minut ogladania filmikow i wiesz wszystko ;)

 

BTW, jakie max ma retopo wlasciwie? :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Topogun jest strasznie prosty. 10 minut ogladania filmikow i wiesz wszystko ;)

 

BTW, jakie max ma retopo wlasciwie? :>

No może sobie obejrzę te filmiki:p

Max ma całkiem niezłe retopo,troche mu jeszcze brakuje ale nie jest żle,tutaj w pierwszym i czwartym filmiku coś tam widać:

http://area.autodesk.com/blogs/shane/100_new_modeling_features

 

Nie jest może doskonałe ale plusem jest że w każdej chwili można wyjść z trybu retopo i normalnie sobie coś domodelowac czy poprawić....

 

Pozdr:)

 

Edit:

Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.

 

O proszę nie jestem jedynym "masochistą":p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard?

 

Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje?

Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Tomala, i wszystko jasne. Nie mam czasu za bardzo czytać wszystkiego, sorki za to:)

 

Faktycznie skandal z tym kropkowaniem:D

Pozostaje na z4 czekać chyba. Trochę to denerwujące, niektórzy tu pracują a nie sobie testują z braku laku:/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard?

 

Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje?

Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne.

 

a lazy ? nic nie kropkuje (i co najwazniejsze nie trzeba zmieniac softu) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież lazy jest z opóźnieniem, mnie to denerwuje na ten przykład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy