prrrszalony 559 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 (edited) To miejsce będzie bez wątpienia koszmarem dla wielu z Was. Póki co model szabelki, Poszedłem z nią na żywioł i przy okazji klikania gdzie popadnie nauczyłem się kilku funkcji w wingsie. Plan był taki, aby zrobić to jak najbliżej game artu, ale w połowie pracy przypomniałem sobie, że ja nie mam pojęcia o game arcie... dlatego wyszło jak wyszło... :D Nie wiem też czemu mi krawędzie zaznaczyło na zielono w pewnym momencie xD Dla żądnych mocnych wrażeń plik wings :P http://www.sendspace.com/file/vhsmpe Z góry dzięki za wszystko :* Edited June 24, 2009 by prrrszalony Link to post Share on other sites
Guest szysia565 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 A ta miniaturka to co to ma być? Link to post Share on other sites
_Orion_ 26 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Troche kańciasta, ale fajna :) Link to post Share on other sites
khatake 36 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Mogłeś jakiegoś smootha dać ;p a ta miniaturka to chyba...jego twarz ;P . Jak na początek to wygląda sensownie. (rly umiesz taki dyngs z asymetrycznością oczu czy to ps xD?) Link to post Share on other sites
Đraven 5 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Smoothing groups nie ma i przez to jest kanciasta :) oprócz tego że na moje oko, czubek klingi jest źle wymodelowany, bo wygląda jakby ona była złamana. Za to moim zdaniem wyszedł fajny jelec, tylko dodaj smoothing groups na odpowiednie poligony i będzie git XD Link to post Share on other sites
ciastuch 140 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Oooo, pan Prrrszalony tutaj ?! :) Super! Jesli chcesz, możesz pytac, jak bedziesz miał jakies wątpliwosci ;) Choc specem nie jestem, a wrecz jest odwrotnie, ale mimo to moze akurat bede znał odpowiedz na Twoje pytania ;) Pozdrawiam i życze powodzenia w ksztaltowaniu własnej rzeczywistosci wirtualnej ;) Link to post Share on other sites
09121986 90 Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Hehe pamietam jak mowiles ze moj tutek srubka sie przyda :)) Coz moge powiedziec ... powodzenia w trojwymiarowym swiecie :D Będe zaglądał ;) Pozdro PS. Miniaturka miażdży :D hehe Link to post Share on other sites
prrrszalony 559 Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 Co za odzew :D Dzięki wielkie :) Będę musiał sprawdzić to smoothing grups (ale to już jutro, bo nawet nie wiem gdzie tego szukać :D) Zrobiłem taki oto toporek, modelowanie trwało chwilę, ale reszta... Miał mieć jakąś prostą teksturę, ale nim skumałem jak się ją robi, nadeszła godzina 4. Chyba muszę zrobić model z samych trójkątów, bo się kaszani :D http://www.sendspace.com/file/vljfsb A tu wspaniałe dzieło! Pierwszy render z teksturą (bez tutków Ani by się nie udało xD)! (tak, to z tutka Noob to Pro :D) Aha i fota to ja, przerobiłem tylko tło :) Dla dziewczyny zrobiłem... Tak na dzień dobry... :D Link to post Share on other sites
Jonasz_Real 156 Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 czy mógłbyś ... poważniej podejść do pracy ? Link to post Share on other sites
khatake 36 Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Jeden edgena ostrzu tego toporka i byś miał tam ładne quady. Masz tam dużego n-gona. Co prawda masz też w innych miejscach ale na czubku ostrza aż się prosi o edge. Link to post Share on other sites
prrrszalony 559 Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 khatake, możliwe, że to o czym piszesz wynika ze sposobu prezentacji. Dziś trochę nad tym posiedziałem i może teraz widać go lepiej Tutaj starałem się w jakiś sposób skopiować modele, które Jonasz_Real zrobił. Próbowałem też teksturowania, ale póki co słabo mi wychodzi :D Link to post Share on other sites
Jonasz_Real 156 Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 przy cysternie - chodzi o bok, nie powinnienes extrudowac na ten zawór. Nie wiem jak to wytłumaczyć. Jeszcze raz popatrz na ten model, który zrobiłem. Pokazuj próby z teksturka. Link to post Share on other sites
prrrszalony 559 Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 (edited) No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi). Tak wygląda buteleczka z teksturą: Na sen powałczyłem jeszcze z toporkiem. Następnym razem lepiej rozłożę tą uvkę :D Edited June 26, 2009 by prrrszalony Link to post Share on other sites
Temporal 358 Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Hej szalony :D 3d powiadasz? w esenthelu zabraklo wam modelerza? :D fajnie ze cos robisz mam nadzieje ze niedlugo bedziesz wymiatal Link to post Share on other sites
Davegraph 31 Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 niezły początek :D Wydaje mi się że za bardzo brniesz na przód , zwróć większą uwagę na modeling , jak zaczniesz robić wszystko na raz to szybko się pogubisz , zabrałeś się za texturowanie a tymczasem jeszcze nie opanowałeś smoothing groups ;) Link to post Share on other sites
FF 299 Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi). No więc właśnie dowiedziałeś sie ważnej rzeczy, a mianowicie że to nie jest nic dziwnego i tak sie normalnie robi w 3d:) Link to post Share on other sites
prrrszalony 559 Posted July 24, 2009 Author Share Posted July 24, 2009 (edited) Temporal, ja też mam taką nadzieję :P ale nie spieszy mi się :) Davegraph, póki co się bawię Freedom Fighter, myślałem, ze te kryte części to tylko niepotrzebne obciążenie, ale właściwie dzięki temu jeszcze się oszczędza bardziej :D Mam problem, robię ten tutorial http://www.cgcookie.com/articles/model-and-texture-a-wooden-barrel około 14 minuty pan robi Unwrap i otrzymuje coś innego niż ja. Gdzie leży problem? :) Robię to już któryś raz z rzędu i wciąż otrzymuje to samo. Pewnie jakąś pierdołę robię źle i całość się kaszani, tutaj mój pliczek blend, jakby ktoś chciał poszukać błędu i pomóc (~ 5mb :) ) http://www.sendspace.com/file/3301fz Edited July 24, 2009 by prrrszalony Link to post Share on other sites
prrrszalony 559 Posted July 31, 2009 Author Share Posted July 31, 2009 Dobra, chyba nikt mi z tym nie pomoże, zaczekam wiec, aż będę na tyle kumaty w 3d, że sam sobie pomogę, w między czasie robienia wszystkiego i niczego zacząłem robić głowę. Coś nadal z nią nie tak, ale jestem zadowolony jak na pierwszą gębę, szczególnie, że za referencje robiły mi pstryknięte komórką krzywe zdjęcia mojej niewiele równiejszej facjaty :D Robiłem ją w miarę zgodnie z tym świetnym tutorialem http://www.cgcookie.com/articles/blender-modeling-a-human-head-part-01 Trochę ją wykrzywiła ostra perspektywa, ale lepszą prezencję przyjdzie jeszcze czas. Musze to jeszcze pokroić na mniejsze kwadraciki i dopieścić nos, usta i łuk brwiowy, bo teraz może wyglądać bardzo topornie :D Jak ktoś chce obejrzeć bliżej to tu pliczek blend :) Link to post Share on other sites
09121986 90 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Hehe z toporka na głowe :) no no good ... tylko ja sie na głowach wogole nie znać :P ale powiem tak ja bym tak nie zrobil :D nareszcie widac ze ostro atakujesz ten 3ci wymiar ;) Link to post Share on other sites
prrrszalony 559 Posted July 31, 2009 Author Share Posted July 31, 2009 Heh, mając podparcie w tutorialu, to bliżej mi było do maszyny Turinga niż samodzielnego twórcy. Na pewno im dalej w przyszłość, tym mniej wspomagaczy i większy w modelu moja zasługa :) Link to post Share on other sites
Rogal 10 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Sam też sie mało znam na organice, ale wydaje mi się, że łuk brwiowy za bardzo wystaje. Link to post Share on other sites
Tomek S 10 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Jak na pierwszą głowę to bardzo dobrze. Daj jej modyfikator SubSurf to zobaczysz jak ładnie Ci wyszła ;) Link to post Share on other sites
Lucek 582 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 (edited) Zacnie!! Daj modyfikator subdiv i pokazuj jak organikę robisz bo siatka jest wtedy czytelniejsza. Teraz na przykład tylko domyślam się że na łukach brwiowych nie ma trisów. Przydałoby się poprawić siatkę na szyi, choć ta jest do przyjęcia. WELL Edited July 31, 2009 by Lucek 1 Link to post Share on other sites
Temporal 358 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 o widze szalony ze dalej atakujesz 3d tak trzymaj Link to post Share on other sites
shqoopoo 15 Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Witam, co do tutka z beczką: zaznacz ten obiekt w Object Mode, z menu pod CTRL+A wybierz "Scale and Rotation to ObData", wejdź w Edit Mode (TAB) i jeszcze raz dokonaj Unwrap'a. W wyniku tego będziesz miał coś bardziej przypominające to z tutoriala. Wygląda także na to, że na środkowej desce nie masz zaznaczonego jednego seam'a. Pozdrowienia i powodzenia w nauce. 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now