Jump to content

Teczka 3D: Piotruś atakuje trzeci wymiar!


Recommended Posts

To miejsce będzie bez wątpienia koszmarem dla wielu z Was.

Póki co model szabelki,

Poszedłem z nią na żywioł i przy okazji klikania gdzie popadnie nauczyłem się kilku funkcji w wingsie. Plan był taki, aby zrobić to jak najbliżej game artu, ale w połowie pracy przypomniałem sobie, że ja nie mam pojęcia o game arcie... dlatego wyszło jak wyszło... :D

Nie wiem też czemu mi krawędzie zaznaczyło na zielono w pewnym momencie xD

 

szabelka.jpg

 

Dla żądnych mocnych wrażeń plik wings :P

http://www.sendspace.com/file/vhsmpe

 

Z góry dzięki za wszystko :*

Edited by prrrszalony
Link to post
Share on other sites

Smoothing groups nie ma i przez to jest kanciasta :) oprócz tego że na moje oko, czubek klingi jest źle wymodelowany, bo wygląda jakby ona była złamana. Za to moim zdaniem wyszedł fajny jelec, tylko dodaj smoothing groups na odpowiednie poligony i będzie git XD

Link to post
Share on other sites

Oooo, pan Prrrszalony tutaj ?! :) Super! Jesli chcesz, możesz pytac, jak bedziesz miał jakies wątpliwosci ;) Choc specem nie jestem, a wrecz jest odwrotnie, ale mimo to moze akurat bede znał odpowiedz na Twoje pytania ;) Pozdrawiam i życze powodzenia w ksztaltowaniu własnej rzeczywistosci wirtualnej ;)

Link to post
Share on other sites

Co za odzew :D

Dzięki wielkie :) Będę musiał sprawdzić to smoothing grups (ale to już jutro, bo nawet nie wiem gdzie tego szukać :D)

 

Zrobiłem taki oto toporek, modelowanie trwało chwilę, ale reszta... Miał mieć jakąś prostą teksturę, ale nim skumałem jak się ją robi, nadeszła godzina 4. Chyba muszę zrobić model z samych trójkątów, bo się kaszani :D

toporek.jpg

http://www.sendspace.com/file/vljfsb

 

A tu wspaniałe dzieło! Pierwszy render z teksturą (bez tutków Ani by się nie udało xD)!

ziemiam.jpg

(tak, to z tutka Noob to Pro :D)

 

Aha i fota to ja, przerobiłem tylko tło :) Dla dziewczyny zrobiłem... Tak na dzień dobry... :D

Link to post
Share on other sites

No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi).

 

Tak wygląda buteleczka z teksturą:

 

butalkajonaszztex.jpg

 

buteleczkajonasztex.jpg

 

Na sen powałczyłem jeszcze z toporkiem. Następnym razem lepiej rozłożę tą uvkę :D

 

toporekztex.jpg

 

toporektex.jpg

Edited by prrrszalony
Link to post
Share on other sites

niezły początek :D

 

Wydaje mi się że za bardzo brniesz na przód , zwróć większą uwagę na modeling , jak zaczniesz robić wszystko na raz to szybko się pogubisz , zabrałeś się za texturowanie a tymczasem jeszcze nie opanowałeś smoothing groups ;)

Link to post
Share on other sites
No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi).

No więc właśnie dowiedziałeś sie ważnej rzeczy, a mianowicie że to nie jest nic dziwnego i tak sie normalnie robi w 3d:)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Temporal, ja też mam taką nadzieję :P ale nie spieszy mi się :)

Davegraph, póki co się bawię

Freedom Fighter, myślałem, ze te kryte części to tylko niepotrzebne obciążenie, ale właściwie dzięki temu jeszcze się oszczędza bardziej :D

 

Mam problem, robię ten tutorial http://www.cgcookie.com/articles/model-and-texture-a-wooden-barrel około 14 minuty pan robi Unwrap i otrzymuje coś innego niż ja. Gdzie leży problem? :)

 

tutbeczkaproblem.jpg

 

Robię to już któryś raz z rzędu i wciąż otrzymuje to samo. Pewnie jakąś pierdołę robię źle i całość się kaszani, tutaj mój pliczek blend, jakby ktoś chciał poszukać błędu i pomóc (~ 5mb :) )

http://www.sendspace.com/file/3301fz

Edited by prrrszalony
Link to post
Share on other sites

Dobra, chyba nikt mi z tym nie pomoże, zaczekam wiec, aż będę na tyle kumaty w 3d, że sam sobie pomogę, w między czasie robienia wszystkiego i niczego zacząłem robić głowę. Coś nadal z nią nie tak, ale jestem zadowolony jak na pierwszą gębę, szczególnie, że za referencje robiły mi pstryknięte komórką krzywe zdjęcia mojej niewiele równiejszej facjaty :D

Robiłem ją w miarę zgodnie z tym świetnym tutorialem http://www.cgcookie.com/articles/blender-modeling-a-human-head-part-01

 

geba.jpg

 

Trochę ją wykrzywiła ostra perspektywa, ale lepszą prezencję przyjdzie jeszcze czas. Musze to jeszcze pokroić na mniejsze kwadraciki i dopieścić nos, usta i łuk brwiowy, bo teraz może wyglądać bardzo topornie :D Jak ktoś chce obejrzeć bliżej to tu pliczek blend :)

Link to post
Share on other sites

Zacnie!! Daj modyfikator subdiv i pokazuj jak organikę robisz bo siatka jest wtedy czytelniejsza. Teraz na przykład tylko domyślam się że na łukach brwiowych nie ma trisów.

Przydałoby się poprawić siatkę na szyi, choć ta jest do przyjęcia. WELL

 

488052808540673a.jpg

Edited by Lucek
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Witam,

co do tutka z beczką: zaznacz ten obiekt w Object Mode, z menu pod CTRL+A wybierz "Scale and Rotation to ObData", wejdź w Edit Mode (TAB) i jeszcze raz dokonaj Unwrap'a. W wyniku tego będziesz miał coś bardziej przypominające to z tutoriala.

Wygląda także na to, że na środkowej desce nie masz zaznaczonego jednego seam'a.

Pozdrowienia i powodzenia w nauce.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy