Jump to content
ttaaddeekk

Rzeczy interesujące, rzeczy zabawne TYLKO CG

Recommended Posts

No ogon to po prostu tam jest ale cała reszta robi wrażenie a z czasem pewnie będzie jeszcze lepsze i ogonem też się zajmą :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na YT znajdziesz animacje wstępną z tym - było zapowiadane kilka mies temu.

Dobry pytanie postawiłeś. Jeżeli chcesz poza wizkami mieć dostęp do rosnącego marketplace i sprzedawać tam swoje rzeczy - optymalizowanie pod silniki growe ma sens. Ale powiedziałbym jedynie w sytuacji gdy wchodzisz na rynek i budujesz markę.

Dla kogoś, kto jest już całkiem wysoko w hierarchii swojej grupy zawodowej nie będzie to dobry pomysł, bo każda nowa nisza będzie miała więcej graczy, których trzeba odstawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zastanawiam się, czy jest sens wydawać hajs na drogie silniki renderujące, zostawiać na noc kompy i renderować, skoro UE i Unity mają coraz lepsze możliwości..

Chociaż optymalizacja pod game engine to też kupa czasu.

 

Zależy. U nas sceny często mają po 20mil poly. Stille nie liczą się dłużej niż 3 minuty, przeważnie około 1min.

Weź teraz optymalizuj scene żeby realtime to udźwignęło, w zamian na kilkadziesiąt sekund zaoszczędzone na czasie renderu :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Deshu Bardzo celny argument :)

@Olaf Racja. To raczej rozwiązania dla startupów lub freelancerów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę, zacnie to wygląda. Na prawdę robi wrażenie. Ciekawe jak będzie sobie radził z plikami z substance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I didn't see it comming...

 

 

Edited by olaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

iphone real-time mockup (jeżeli nie macie skoku do 24minuty, to skoczcie sobie):

[video=youtube_share;rPam5CHFQMQ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

wklejam w CG, bo gdybym napisał, że to animacja 3d a nie animatroniczna lalka, to pewnie byłoby ciężko poznać. To jeden z 100% elektrycznych modeli jakie Disney wrzuca do swoich parków:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nie czaje z jego linku screena z geometrią - na co ja właściwie patrzę? Na czystą teksturę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

height map and tessellation

 

ale ogólnie to chyba kosmos zrobić to w samym designerze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to prawda, bez zadnego modelowania. Jakiś mały patch czyszczący krawędzie styku i można propsy ze zdjęć walić i podmalowywać - bez modelowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle jednak, ze przyklad Michalo z niezależnym propsem to zupełnie inna skala rozwiązania. Nie tak widowiskowa ale z punktu widzenia pipeline, to całkiem rewolucyjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olfa prawda ale wystarczy dać alphę i powyciągać poszczególne ornamenty na oddzielne płaszczyzny i masz niezależne propy, a detal wgniata w ziemię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolutnie tak. Mam nadzieję, że poziom/różnorodność małych propsów (śmieci, rzeczy na stole czy półkach) wzrośnie masakrycznie lub zwyczajnie AA będzie doganiać AAA mając prostszy pipeline

 

słyszałem kiedyś, że Frostbite miał możliwość udzwignięcia raytrace'u i teraz mamy karty do tego:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ niestety nawet te karty za blisko 6 tys zł ledwo sobie radzą z tym raytracingiem w rozdzielczośći full hd

https://pclab.pl/news78699.html

https://pclab.pl/news78682.html

 

 

Tu masz listę gier wraz z filmikami, np w tej pokazówce tomb ridera to można zauważyć jaki raytracowe cienie wskakują na ekran z mocno zauważalnym opóźnieniem burząc imersję, pewnie to poprawią ale taki kwiatek na wcześniej przygotowaną prezentacje technologii trochę koli w oczy a co dopiero będzie w finalnym produkcie jak to "zoptymalizują".

https://pclab.pl/news78676.html

 

Może przynajmniej renderery GPU dostaną odpowiedniego boosta uzasadniającego taki wydatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy