Jump to content
Artur Paprocki

ZBrush - 3.5 już jest

Recommended Posts

Dzieki Morte - mentor nie mentor - repik sie nalezy.

 

Co do matcapow - tez odnioslem jakies takie dziwne wrazenie. Sprawdzilem ten sam matcap w 3.1 i w 3.5. Jest widoczna, znaczna roznica - matcap w 3.5 jest jakby jasniejszy i ma bardziej nasycone kolory. W moim przypadku odpowiada mi ta nowa wersja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś nie wspominał o tym , ale jest możliwość nałożenia odrębnych tekstur na każdy SubTool , tego brakowało w poprzedniej wersji .

I Mask Ambient Occlusion przydatne przy robieniu tekstury .

Edited by zeet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki://

pozdrawiam

 

edit: rowniez move + Alt nie dziala tak jak w 3.1 (czyli move po normalnej w wzgledem powierzchni)

Edited by Kirian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe działanie a raczej niedziałanie butona Local jest irytujące.

 

W 3.1 opcją 'croop and fill' wypełniałem cały dokument obrazami referek i jak na wyższej warstwie model mi się wtapiał w powierzchnie to sobie go 2 razy okręciłem z opcją local i już się nie wtapiał. Całość zajodlowała mi 2 sekundy.

Teraz muszę najpierw robić image plane o odpowiednim stosunku boków względem obrazka. Zagęścić siatkę do jakiś 5 milionów poly (bo polypaint :/ ) i dopiero nałożyć na niego obrazek. Potem ustawić żebym miał pustą dziurę do postawienia modelu i jeszcze potem sprawdzać suwakiem Z displace w palecie layerów czy nadaj się wtapia czy nie.

Jak na razie największy bubel który rzucił mi się w oczy. GRRRRRRR...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki://

 

włącz lazy mouse i ustaw lazy step na okolo 0.003000

w 3.1 tez nie ma rewelacyji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tego kropkowania to czytalem kiedys bodajze wypowiedz Aurick'a na zbrush central, ktory stwierdzil ze jest tak specjalnie i ze jak chcesz miec linie ciagla to po prostu rysujesz wolniej. Slowem - its not a bug - its a feature ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

feature my ass, denerwująca taka polityka...a mnie nowy zbrush sypie się na potegę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nowego zbrusha jeszcze nie zainstalowalem boje sie po narzekaniu na crashe ;) poza tym wszedzie tylko jakies wsiowe ludziki z kulek, a nic tak naprawde nikt nie mowi o tym jak to sie sprawdza w produkcji, dlatego na razie poczekam;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.gnomonschool.com/courses/1wk-mastering-zbrush-3.5.php

 

Za koszt tygodniowego kursu mozna miec niemal 3 licencje Zbrusha - ktos tam pije za duzo wody sodowej chyba...

 

KLICEK - Przeciez mozesz miec na raz 3.1 i 3.5 wiec nie rozumiem obaw (btw - mnie sie na razie nic nie wywalilo - raz tylko jak bawilem sie matcapami to zniknal defaultowy wosk i wrocil dopiero po restarcie. Ale zero wykrzaczen poki co.).

Wyglada na to ze to wciaz nie jest final - najpierw podratowali sytuacje wersja R2, teraz wszyscy czekaja na pelna implementacje GoZa (ze nie wspomne o wersji na maca...). Poczekamy - zobaczymy ale nie oceniaj programu po slabych pracach ktore widziales tu i tam - w koncu w Z3.1 tez mozna zrobic cos idiotycznego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi - dla mnie to ze nie ma fajnych prac mowi, ze powazni ludzie nie mieli ochoty sie ta wersją na powaznie zainteresowac. Albo pixologic nie prosil o ladne obrazki z betatestow bo wiedzial ze nie ma sie czym podniecac i zbierają teraz prace do promocji 4.

Brzmie jakbym byl bardzo negatywnie nastawiony, ale nie jestem po prostu ten update jest dla mnie zupelnie nieinteresujacy. 3.1 z pluginami starcza mi zupelnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak chcesz miec linie ciagla to po prostu rysujesz wolniej.
Można się jeszcze pobawić w specjalnie nachodzące na siebie alfy. Widziałem parę takich na ZBC.

Tak poza tym Auric jest trochę odrealniony, wystarczy zobaczyć jak odpowiada na pytania która już ktoś zadał.

 

a mnie nowy zbrush sypie się na potegę.
Dobrze wiedzieć. Myślałem że tylko mi się tak dzieje. Tak. Sypie się strasznie. Jak nie zrobią w niedługim czasie stabilnego R3 to będzie niemiło.

 

raz tylko jak bawilem sie matcapami to zniknal defaultowy wosk i wrocil dopiero po restarcie.
Tak akurat było i w 3.1, to norma. ;) Wosk ma jakieś inne ustawienia podobno i robiąc nową matcape teoretycznie edytujesz właśnie jego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio - tyle, ze ja nie tworzylem nowego (mam ich w cholere i troche a i tak uzywam z 4-5) a wczytalem po prostu jakis material i sie "spsulo" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to faktycznie bug ale podobny miałem w 3.1. Zawsze jak wczytałem matcape loadem a nie wybrałem z listy startupowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie wszystko ladnie pieknie, ale powiedzcie mi czemu w 3.5 nie udaje mi sie ustawic brusha tak by przy w miare szybkim maznieciu nie bylo widac przerywanych kropek(lagowania alpfy-ja tonazywam) na tym samym modelu z tymi samymi brushami w 3.1 jest ok a w 3.5 nie ciagla linia tylko przerywane kropki://

pozdrawiam

 

edit: rowniez move + Alt nie dziala tak jak w 3.1 (czyli move po normalnej w wzgledem powierzchni)

 

Jezeli kogos to tez irytuje to mala recepta :

Preferences/Performance/Mouse and tablet samples per sec

a jak ktos mi wyjasni problem braku dzialajacego alt+move to bede wdzieczny:)

 

edit: "brush mod" nie dziala na clay tube:/ kurna kolejny bug niepozwalajacy na prace:/ chyba piernicze tego 3.5 i czekam kolejne RC

 

pozdrawiam

Edited by Kirian

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak ktos mi wyjasni problem braku dzialajacego alt+move to bede wdzieczny:)

 

1. Click and drag to move in screen space, left/right/up/down.

2. Click then Hold SHIFT key and drag to move along the Normal direction.

3. Click then Hold ALT key and drag to move along the surface.

 

;)

 

edit: "brush mod" nie dziala na clay tube:/ kurna kolejny bug niepozwalajacy na prace:/ chyba piernicze tego 3.5 i czekam kolejne RC

 

Spróbuj imbed w zakładce depth w opcjach brusha :)

 

Pozdr:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie sie doimportowuje nowe modele w subtulu w zb3.5 .Kurde pol roku nie siedzialem z zbrushu i wszystko mi sie pozapomnialo. Pozatem co zrobic jak mi zle wykrywa symetrie na obiekcie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bfdgty.jpg

O apend ci chodzi? :O

 

Co do złego wykrywania symetrii modelu. Zapewne jest tak że model ma inaczej ustawiony środkowy punkt a zecia tego nie rozumie. Ja bym ustawił na niski subdiv, przesuwał modelik cały w boczek aż trafiałbym na odpowiednie vertex (ustawianie bez symetrii, sprawdzanie z). Na koniec jeszcze zrobił smart resym z zaznaczoną połową modelu na wszystkich sdivach i powinno być już idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do złego wykrywania symetrii modelu. Zapewne jest tak że model ma inaczej ustawiony środkowy punkt a zecia tego nie rozumie. Ja bym ustawił na niski subdiv, przesuwał modelik cały w boczek aż trafiałbym na odpowiednie vertex (ustawianie bez symetrii, sprawdzanie z). Na koniec jeszcze zrobił smart resym z zaznaczoną połową modelu na wszystkich sdivach i powinno być już idealnie.

Zanim się zacznie kombinować z ręcznym przestawianiem symetrii można spróbować użyć set albo clear pivot w menu transform,chyba ctrl+p i shift+p-często pomaga:)

 

Pozdr:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie skumałem pytania albo faktycznie zapomniałeś obsługi zetki. ;P

Load tudzież import(obj) masz na samej górze palety tool. Potem odpalasz zakładkę subtools i z dołu masz guzior apend. Wybierasz załadowany wcześniej modeli i ci go ładnie wkleja.

Nie wiem czy pluginy już normalnie działają w 3.5 ale w subtool master jest jeszcze opcja multi-apend. Czyli jeśli do toola z subtoolami chcesz dodać innego toola z subtoolami jednym klikiem. :)

 

Mafida- No proszę, sam się na tym głowiłem i nie znalazłem tego. Dzieki. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wybaczcie taki maly spamik ale tutaj jest dowod ze z nowych z-kulek mozna wyciagnac wiecej niz tylko krewetkowaty statek kosmiczny:

Faktycznie doskonałe krewetko-muskuły :) , jak dla mnie ciągle łatwiej wyciągnąć taki detal z byle jakiej bazy niż z tych kulek :)

Druga sprawa , że siata tych kulek ma dużo baboli które wychodzą przy smooth- owaniu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeet masz racje, ale po co w tym przypadku ładna siata?:), olać ją, ważne że można sobie w łatwy sposób poćwiczyć budowę mięśni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i mozna poze zmieniac latwo.. A dobra siata bez retopo i tak nie bedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy