Jump to content

[obiekt 3D] Most itd...


Recommended Posts

witam,

robię taki sobie most Low Poly, muszę jeszcze kilka rzeczy poprawić (UV dla poręczy i normalke) i dzisiaj prawdopodobnie go skończę.

Sugestie mile widziane.

 

pozdrawiam

 

most_1.jpg

 

most_2.jpg

 

most_3.jpg

 

textura.jpg

Edited by Chrupek
Link to post
Share on other sites

wygląda ciekawie.

na pierwszy rzut oka myślałem, że to leżak.

Masz może jakąś refke wg której to urzeźbiłeś ?

Poręcze mnie ciekawią, nie spotkałem sie jeszcze z takim rozwiązaniem-takie ciekawe kształty. I raczej są za niskie.

Te metalowe łączenia też chyba w rzeczywistości nie dałyby rady.

Podpory jak i reszta elementów to z całych kantówek raczej...a nie łączone na płaskowniki.

Kolor nienaturalny ale jakoś przypadł mi do gustu.

I "czoła" elementów mają tę samą teksture wszystkie...zmirroruj kilka, poobracaj, nie bedzie sie to tak w oczy rzucało...i kolor zbliż do tego z reszty "konstrukcji"

 

To ja bym miał na tyle.

Czekam na upka :)

pzdr

Link to post
Share on other sites

Fr3d3k: rzeźbiłem z głowy wszystko, wiem, że niektóre rzeczy są nie przemyślane, ale to w końcu fantasy :-) (zapomniałem przypasować luda)

Obracałem i mirrorowałem, aż mnie ręce bolą :/... zobacze co da się jeszcze zrobić.

 

Jonasz_Real: jest lekki specular, żeby widać było lepiej normalke :-)

Znam Toolbaga, ale wiesza mi się jego interfejs, tzn. współrzędne myszki się kaszanią i nie trafiam w opcje menu.

Objekty wrzucam sobie do Mount & Blade :P

Link to post
Share on other sites
jest lekki specular, żeby widać było lepiej normalke :-)

 

nie musisz tutaj dodawac spec zeby wzmocnic normala bo to tylko plaska deska, po za tym stare ubrudzone drewno (tak jak u ciebie) raczej nie odbija swiatla, tak ze radze spec wyje***

 

i na krawedziach "rozjasniles" drewno, co dobrym pomyslem bylo, szkoda tylko ze przesadziles i rozjasniles je niemalze do czystej bieli, to duzo za duzo, popraw prosze

 

i koncowki desek mi nie pasuja, bo np masz zielony mech na koncowce deski, i nagle ciap! jasna koncowke jakby wczoraj ten mostek byl zbudowany (ale za to ze starych juz desek, lol) - czyli koncowki zrob w kolorze z wierzchu desek, nawet nie musisz sie piescic w dodatkowa tam teksture, poprosu uzyj tej z deski

 

a tak to spox

Link to post
Share on other sites

a ja powiem ze mnie sie ten styl podoba. fakt, zalatuje basniowym klimatem, ale czy to zle? trzeba pamietac ze gry sa rowniez(chyba nawet w szczegolnosci!) tworzone dla dzieci i mysle ze ten radosny ;), 'swiecacy' mostek odnalazl by sie w nie jednym tytule.

Link to post
Share on other sites

No i ładnie:)

Tylko jedna rzecz - jak masz niebieski na texturce, to lepiej sprawdzić (o ile to możliwe) w enginie - bo zwykle ambient jest niebieskawy i może ci texa na niebiesko przejarać.

Dwa że jak masz gwoździe, to fajnie jest dodać na texie drewno rozszczepione przez gwożdzia.

Jak tu

http://farm4.static.flickr.com/3565/3585159399_c478d428ae.jpg

http://thump01.pbase.com/t6/48/394948/4/73866758.p63VxHrz.jpg

Generalnie jak wbijasz grubego gwoździa to się drewno rozszczepia - i dzięki temu gwóźdź nie jest tylko punktem, tylko jest bardziej wizualnie "zamocowany" w drewnie.

 

I jeszcze te rozjaśnienia na krawędziach ja oobiście bym osłabił, tudzież wypróbował jak wyglądają na innych modach warstw (na overlayu czy innym takim).

Bo teraz za mocne trochę są chyba. Może dlatego część osób ma wrażenie że to specular.

Spróbuj je zrobić nie tylko rozjaśniając - zmień kolor w tym miejscu na cieplejszy - to spowoduje że nie będziesz musiał tak bardzo rozjaśniać żeby pokazać krawędź.

Link to post
Share on other sites

dzięki Guciu ;)

 

rozjaśnienia robiłem na warstwie, ale gdzieś mi przepadł plik z Szopem i cholerka nie mogę ich teraz tak łatwo wtopić w drewno :/ Poszukam... poszukam... poszukam tegoż pliku :D

 

a z tego budynku też zrezygnuje, bo taki powyginany dziwnie jakiś... fajnie się takie coś modeluje, ale później trudniej to texturować... zrobię coś mniej pokrzywionego ;)

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
dzięki Guciu ;)

Poszukam... poszukam... poszukam tegoż pliku :D

 

lol, aby takie rzeczy sie nie dzialy uzywamy "katalogow" - sa to, tzw. zbiory plikow ktore mozesz nazwac wedlug wlasnego zyczenia....

 

a z tego budynku też zrezygnuje, bo taki powyginany dziwnie jakiś... fajnie się takie coś modeluje, ale później trudniej to texturować... zrobię coś mniej pokrzywionego ;)

 

nie! wlasnie to co masz jest naprawde bardzo fajne! chcialem wlasnie napisac zebys to jeszcze bardziej powykrzywial!

 

jakiego softu uzywasz? maxa? to szybko mozesz takie cos UVwrapowac - ja robie tak: (jak mam bardzo pogiete sciany a wszystko super pieknie nie musi byc) to wybieram pokolei kazde sciany, ustawiam je tak w viewporcie (kamerze) ze jest prostopadle do katu patrzenia i wciskam "from viewport", (bo tak sie to bodajrze nazywa, tam obok wrapowania z XYZ as) a reszte porawiam/lacze juz bezsporednio w UVs window....

 

EDIT: cholera, chyba masz XSI czy nie wiem co to jest/ niewazne, rozkladanie UV nigdy nie jest fajne i jest to robota trudna i czasochlonna (i nuuuuudna) ale nie moze cie to zniechecac do tworzenia fajnych rzeczy bo tak to nigdy sie nie rozwiniesz jako artysta...

Link to post
Share on other sites

źle się wyraziłem ;) chodzi mi o to, że obecny budynek, mogę bezproblemowo oteksturować, ale chciałbym zrobić kilka budynków z wykorzystaniem tych samych tekstur. Dlatego muszę przemyśleć ich rozłożenie na obiekcie, żeby móc je kilkakrotnie wykorzystać :-)

Do tego celu nadają się raczej proste formy ;)

 

Mam Silo 3D... i w nim wszytsko robię. Maye używam do renderingu sporadycznie, bo nie lubie używać rzeczy na które mnie nie stać :/

Link to post
Share on other sites

witam, zrobiłem nowy domek, komenty mile widziane.

texturki są moje z wyjątkiem okien i drzwi, które pożyczyłem :-)

 

 

domekqw.jpg

 

domek2.jpg

 

 

a tu wersja bardziej drewniana.

 

domek3.jpg

Edited by Chrupek
Link to post
Share on other sites

Spokojnie się da zoptymalizować częśc rzeczy chyba.

Możesz pousuwać podziały po wewnętrznych stronach (tam gdzie i tak nie widać).

I na małych deseczkach nie potrzebujesz chyba tyle detali.

No i - komin.

Odstaje, wygląda jakbyć po prostu dał boxa w ostatnie 5 minut roboty.

Tex powinien być jakimś kamieniem chyba, ja przynajmniej z dystansem podchodzę do tynkowanych kominów.

Poza tym kształt jest nieciekawy (o ile tak mozna powiedzieć o taperowanym boxie:)

I moze ten zielonkawy kolor tynku... mi to się kojarzy bardziej z posowieckim szpitalem/bunkrem, niż z czymś średniowieczno-starym.

Link to post
Share on other sites

bo to jest taki S.T.A.L.K.E.R ;P

 

Komin faktycznie do wymiany, ale już nie chciałem dawać nowej textury. Wewnętrzne strony wcześniej pousuwałem, a kształt klocka... no cUsz... z kwadrata nie ukręce bata ;)

Pokombinuje następnym razem :-)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy