Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mozesz wlaczyc snap to grid:  

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

To nie pierwszy raz :D ilesz to awesome stuffu weszło o czym nikt nie wie :)

 

a co dopiero ilość awesome stuff które był w test buildach a potem znikły. i słuch o nich zaginoł

Link to post
Share on other sites
  • 0

@Azbesty mnie zostało jeszcze jakieś ~500 Addonów do wrzucenia. hehe

Trzeba trąbić o wszystkim co przydatne, bo o wielu oczywistościach człowiek sobie nie zdaje sprawy.

Link to post
Share on other sites
  • 0

W trybie edycji vertexów przy dodawaniu kilku loop cutów (CTRL+R) tryb edycji automatycznie przełącza mi się z edycji vertexów na edge.

Wydaje mi się czy tak wcześniej nie było? Jest jakaś opcja, która to zmienia?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam. @UP Chyba tak zawsze było. U mnie też tak jest, ale nie wiem jak przełączyć :(

 

Okropny test render

 

To mój "piękny" eksperymentalny domek, gdzie testuję różne cuda. Chodzi mi o problem z oknami. Kolega Ikkiz podpowiedział mi jak zrobić materiał szkła, ale nawet ustawienie światła bezpośrednio na szybę nic nie daje. Po lewej jest normalnie, a po prawej czarno... Zrobiłem to samo na prawym co na lewym oknie, więc to wydaje się dziwne. Oczywiście zrobiłem to jako nowy materiał oraz nacisnąłem Assign, gdy wybrałem face'y szyb. Coś poradzicie na to?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Chciałbym wypełnić pojemnik cząsteczkami typu fluid.

Zrobiłem jakiś prosty pojemnik. Dodałem plane, który emituje cząsteczki fluid z obiektem icosphere.

Cząsteczki wpadają do pojemnika i ile bym ich nie ustawił to wszystkie lądują na dnie pojemnika (przy takiej ilości jaką ustawiłem powinny pojemnik wypełnić i się z niego wysypywać).

 

Da się coś takiego zrobić czy jeszcze nie?

Link to post
Share on other sites
  • 0

szyba jest dobra, tylko oświetlenie do dupy. tak ustwiłeś, że nie wpada tam nic do środka,

 

A tak wogóle, to masz 3 sloty materiałów:

pierwszy jest pusty i to jest cały domek i lewa szyba

drugi to materiał schodków i tylko schodki są w tym slocie

a trzevi to szyba, prawa, która jest dobra, ale wygląda na czarną, bo tak ustawiłeś lampy, żeby nic nie wpadało do środka. ustaw sobie point light przed szybą, albo w środku, to zobaczysz, że jest ok.

 

nie świeć tak, jak świeciłeś. hemi nie działa w cycles, znaczy działa ale świeci jak sun.

Dodaj sobie niebo i plane pod spód, żeby robił za ziemię (żeby od dołu niebo nie świeciło)

dostałeś odemnie plik z drewnem, ustaw sobie oświetlenie tak jak w tamtym pliku, bo nic nie zobaczysz z materiałów.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Do szewskiej pasji mnie zaraz doprowadzą te szyby... Zmieniłem oświetlenie. Usunąłem wszystkie materiały i zająłem się wyłącznie szybami. Zaznaczyłem face'y szyby, stworzyłem nowy materiał na pierwszym miejscu, wybrałem nodes itd. Naciskam assign, mając tylko szyby zaznaczone i cały dom robi się szklany... Unwrapowałem, nie unwrapowałem i nadal to samo. Co robię źle?

Link to post
Share on other sites
  • 0

1 usuń wszystkie materiały, wszystkie sloty.

2 dodaj pierwszy slot materiałów i w nim daj jakiś tymczasowy duffuse - cały dom będzie miał ten materiał

3 dodaj materiał szyb, w drugim slocie

4 w edit mode zaznacz tylkoszyby i kliknij assign pod materiałem szyb

5 to samo zrób z innym materiałem schodków.

 

to nie takie trudne. jak jest tylko jeden slot materiału, to cały obiekt go ma, jak jest więcej slotów, to niektóre face'y można przypisać do jednego, a inne do drugiego

Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak naprawdę nic nie jest trudne. Blender, Photoshop, fizyka kwantowa :) Kwestią jest tylko zrozumienie sposobu działania programu oraz sposobu działania na programie, jego manipulacji, aby robił to czego potrzebujemy :) Zajmę się teraz kwestią oświetlenia, ponieważ nie ogarniam...

Link to post
Share on other sites
  • 0

To jest pojedynczy model, tak samo jak każdy inny... Nie będę przecież małpki Blendera. Brakuje mi podstaw oświetlenia. Fakt, że zacząłem się odzywać w dziale Blendera od miesiąca, nie znaczy, że nie korzystałem z niego ileś tam lat temu (2007, potem 2010-2011). Nigdy po prostu nie popchnąłem tego do granicy - co robię teraz. Może ma ktoś jakiś fajny tutorial albo poleci książkę, która mniej więcej pozwala zrozumieć oświetlenie, sposób działania itp? Odnosicie się czasem do literatury o Blenderze?

Edited by siemien
Link to post
Share on other sites
  • 0

siemien - obejrzałem sobie Twój plik w najnowszej wersji Blendera i muszę przyznać, że jest tam jakiś straszny bałagan w materiałach. Proponuję przypisać je na nowo i stworzyć shadery od początku. Co do światła to w Twoim przypadku powinno w zupełności wystarczyć słońce i jakaś mapka HDR, żadne dodatkowe lampy, szczególnie do testów i renderów dziennych, wcale nie są potrzebne.

 

PS I zgadzam się z głosami, że brak Ci nie tyle dobrego setupu sceny, ile wiedzy. To nie jest kwestia złych ustawień, ale nieznajomości podstaw edycji w 3d.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Rozumiem, że są ludzie ode mnie lepsi o lata świetlne. To fakt. Rozumiem też, że moja determinacja, żeby się nauczyć nic dla was nie znaczy. Przyjmuję krytykę bez żadnego problemu, ale jak mam zdobyć wiedzę nie ucząc się i popełniając błędy? Weź pod uwagę to, że nie używałem nigdy cycles...

 

Sent from my RM-941_eu_poland_376 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites
  • 0

@siemien: Ta moja wcześniejsza uwaga (oraz jak sądzę również uwaga mookiego) to nie jest atak personalny na Ciebie. To tylko uwaga, rada, że powinieneś chyba wrócić do nauki podstaw, bo Twoje problemy biorą się z braku wiedzy i praktyki. Piszesz np. o tym, że ten Twój domek to jeden model. Nic dziwnego, że masz potem problem z ustawieniem na nim różnych materiałów. O ile oczywiście można zrobić w ramach jednego mesha kilka materiałów, to najzwyczajniej w świecie łatwiej podzielić sobie ten swój projekt na kilka modeli. Tak się przeważnie robi przecież. Po jakimś czasie bardziej świadomie zdecydujesz czy czegoś nie robić jednak w ramach jednego mesha.

 

Tutaj masz kilka tutoriali:

http://cgcookie.com/blender/category/tutorials/

http://cgcookie.com/blender/2012/03/21/rendering-headphones-blender-cycles/

http://www.blenderguru.com/video-category/tutorials/

 

Być może znasz - jeśli tak, to pooglądaj ponownie. Spróbuj może zrobić na początek jakieś prostsze rzeczy, jakiś prosty model, w którym ładnie ustawisz wszystko. Potem bierz się za bardziej skomplikowane rzeczy.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Doskonale rozumiem, że to nie atak personalny. Wiem, że z zasady modeluje się jedno z wielu modeli. Tyle, że jak napisałem. To model "eksperymentalny" na szybko. Dlaczego miałbym modelować szyby jako dodatkowy Plane wsadzony właśnie tam w miejsce okiennic? Ma to jakiś głębszy sens w takim wypadku?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Pozwól, że zacytuję:

 

Do szewskiej pasji mnie zaraz doprowadzą te szyby... Zmieniłem oświetlenie. Usunąłem wszystkie materiały i zająłem się wyłącznie szybami. Zaznaczyłem face'y szyby, stworzyłem nowy materiał na pierwszym miejscu, wybrałem nodes itd. Naciskam assign, mając tylko szyby zaznaczone i cały dom robi się szklany...
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy