Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mozesz wlaczyc snap to grid:  

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

No tak, ale to nie była wina tego, że były częścią całego obiektu :) Tylko sposobu mojej manipulacji materiałami i rozumienia w jaki sposób one działają. Załóżmy, że wymodeluję te szyby oddzielnie, bo to nie problem. Gorzej wydaje mi się umiejscowić je dokładnie na styk razem z ścianą, żeby nie było szczelin...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mallow jesteś genialny! Kapitan Obvious z mocą super doradzania.

 

Komuś coś nie wychodzi, to piszesz, że mu nie wychodzi, bo za mało umie i musi się nauczyć podstaw, niezwykle cenna rada, proponuje ją zawrzeć w jedynym tutorialu i zamieścić jako jedyną rzecz na blender.org.

 

nie jest błędem trzymanie róźnych elementów i materiałów w jednym obiekcie. co to za różnica.

Głównym błędem tej sceny jest złe oświetlenie. bez oświetlenia, nie da się zrobić materiałów. Siemien własnie zrobił to co radzisz - prosty model, żeby się nauczyć. Jeśli nie potraficz pomóc i powiedzieć co trzeba zrobić, żeby poprawić błędy, to nie pouczaj.

 

@Siemien możesz je oddzielić po wymodelowaniu, albo modelując znapować do narożnych werteksów i bedzie perfekt dokładnie, tylko po jakiego buca, jak już masz zrobione.

Edited by ikkiz
Link to post
Share on other sites
  • 0

nie jest błędem trzymanie róźnych elementów i materiałów w jednym obiekcie. co to za różnica.

 

Nie jest to błędem, ale jest to utrudnianiem sobie życia, jeśli się jest początkującym. Napisał przecież, że mu się zmienia materiał całego obiektu jak zmienia tylko dla okna.

 

Ikkiz, napisałem, że zamiast porywać się od razu z motyką na słońce, lepiej zacząć od podstaw. Pooglądać tutoriale (podlinkowałem, np. te słuchawki w Cycles), porobić jakieś proste modele, je oświetlić, dopiero potem robić coś większego. Jak się nie zgadzasz, to cóż... masz do tego prawo.

Link to post
Share on other sites
  • 0

ogólnie w viewporcie sprawdzając frapsem mam 30 kl pi razy oko przelaczając się na vertex paint też bedzie z 30 kl do czasu aż czegoś nie chcę pomalować obiekt koło 500 tys i zaczyna się mordęga, wszystko standardowe ustawienia

Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie przeskoczysz na tym viewporcie. Co do standardowych ustawień spróbuj factory settings jeszcze, ostatnio uruchomili wreszcie VBO które wspomaga geste siatki.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej!

 

Problem wygląda tak. Mam emiter cząsteczek Bilboard z załączonym ImageSequence.

1. Da się wydłużyć czas sekwencji klatek? Powiedzmy 1 klatka filmu importowanego przez 3 klatki renderuw Blenderze.

2. Czy sekwnecja może zaczynać się dopiero po "narodzinach" cząsteczki? Teraz niezależnie od życia cząsteczek widzę wszędzie tę samą klatkę sekwencji fimu.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Proste pytanie... Czy Blender (2.70) posiada coś takiego, jak Merge curve vertices? Załóżmy, że obrysowałem krzywą pół wręgi statku. Zduplikowałem, odwróciłem wzdłuż osi X. Mam dwie połówki wręgi, których graniczne verteksy idealnie na siebie nachodzą. Jak je teraz scalić w jedną całą wręgę? Niby taka podstawowa sprawa, a nawet na zachodnich forach widziałem, ze ludzie się o nią pytają, a nigdzie nie znalazłem odpowiedzi :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Zaznaczam, że pytanie nad moim jest bez odpowiedzi :)

 

I moje:

Nakładam na dowolny obiekt teksturę (np zdjęcie na plane). Czy można tą teksturę jakoś rozmyć?

Szukam czegoś jak filtr blur, ale żeby działało z teksturami na obiektach.

 

Czy zostaje tylko rozmycie tekstury w jakimś edytorze zewnętrznym i wrzucenie do blendera?

Link to post
Share on other sites
  • 0
Proste pytanie... Czy Blender (2.70) posiada coś takiego, jak Merge curve vertices? Załóżmy, że obrysowałem krzywą pół wręgi statku. Zduplikowałem, odwróciłem wzdłuż osi X. Mam dwie połówki wręgi, których graniczne verteksy idealnie na siebie nachodzą. Jak je teraz scalić w jedną całą wręgę? Niby taka podstawowa sprawa, a nawet na zachodnich forach widziałem, ze ludzie się o nią pytają, a nigdzie nie znalazłem odpowiedzi :)

 

skasuj jeden vert i po prostu F?

Link to post
Share on other sites
  • 0

No skasowanie i F jest najprostsze. Idealnie się sprawdza u góry wręgi. Ale na dole (gdzie jest ostry szpic) trzeba na nowo ustawiać kształt krzywej. Niewygodne to i pracochłonne. A przecież to powinna być prosta podstawowa funkcja.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Panowie, probuje ogarnac nody - znacie jakies miejsce gdzie sa opisane poszczegolne z nich? Moze z przykladami zastosowania? Ksiazka tez moze byc jakas.

(tak, google mi dziala - pytam bo moze znacie cos konkretnego co mozecie polecic ;))

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites
  • 0

CTRL+ALT+SHIFT+C i tam wybierasz np "Origin to geometry". Jak dokładnie chcesz ustalić gdzie ma być origin/pivot obiektu to ustaw kursor 3d i w tym samym menu masz "Origin to 3d cursor"

Link to post
Share on other sites
  • 0

Powiedzcie mi,

czy jeżeli zrobię w blenderze logo jakiejś firmy np Jaguar, BMW, Nvidia czy czegokolwiek innego to czy muszę mieć zgodę tych firm na np. wstawienie na strony z tapetami czy na fora? Zakładam przy tym, że nie podpiszę, że jest to logo lub symbol, który wymyśliłem sam.

Ewentualnie które przepisy regulują te kwestie?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Jeśli nie robisz tego komercyjnie to czemu by nie? To tak jak byś sobie zrobił zdjęcie przy bmw i wystawił na Facebooka. Myślisz, że Epic dał mi pozwolenie, na to bym miał ich logo w awatarze? Nie raz z tym logiem pisałem u nich na Twitterze i się mnie nie przyczepili :P

Link to post
Share on other sites
  • 0
@860lacov: Nie lepiej pytać o takie rzeczy w jakichś ogólnych działach zamiast w Q&A Blendera?

 

 

Lepiej. Przyznaję, że z przyzwyczajenia napisałem tu. Poprawię się następnym razem :-)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalk

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mam ażurowy obiekt, jest to klatka piersiowa- żebra, kręgi and stuff. Chciałbym powlec ją meshem żeby wyglądało jak naciągnięta skóra/guma.

Próbowałem shrinkwrapem ale on niebardzo sobie radzi z obiektami które mają dziury, snapuje do najbliższych miejsc na powierzchni obiektu. Więc chciałbym to załatwić clothem tylko że nie ogarniam jak. Nigdy się tego nie dotykałem i opisy funkcji parametrów to dla mnie abstrakcja.

Szukałem tutków ale we wszystkich znalazłem tylko luźno powiewające szmatki. Jak odpalam sima z defaultowymi ustawieniami to mesh z symulacją staje się lużniejszy a ja bym chciał żeby zadziałał na odwrót.

 

Dodatkowe pytanie. Czemu to tak masakrycznie muli? To tak działa że symuluje animkę obiektu 2000 faceów z prędkością jednej klatki na sekunde? Ten solver jest taki ciężki czy mam coś namieszane w opcjach? Dałoby się bardziej realtime pobawić suwakami? :P

 

 

Chciałbym takie coś zrobić.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites
  • 0

mark+seam.png

 

Tak jakoś mi się siatka źle rozkłada:/ Chodzi mi o to, że wcześniej wszystko mi się łączyło, było jedną gałęzią. Teraz jest tak w UV jak bym pociął gałąź siekierą. Co zrobić, by to było połączone jak tu?

 

mark+sema+2.png

Link to post
Share on other sites
  • 0

hmm... upewnij się najpierw czy nie rozbiło ci siatki (zaznacz całą gałąź w/remove doubles nie zaszkodzi też przeliczyć normale (recalculate)). Ponownie rozwiń uv - jak nie pomogło, to być może jest to jakiś błąd blendera. Pozostanie Ci usunięcie szwu i przypisanie go ponownie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy