Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

@Idaho u mnie po extract ta opcja się odznacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

hej, czy jest w blenderze w outlinerze opcja zobaczenia jakie obiekty są ukryte i możliwość ich odkrycia przez nazwę albo z listy obiektów ukrytych?bo teraz patrzę na ikonkę oka w outlinerze, jakie obiekty są ukryte. a przy duuużej ilości obiektów można przeoczyć , poza tym to zbyt czasochłonna taka operacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Niestety nie ma takiej możliwości w Blenderze. Skrypty pythonowe również nie pomogą bo tego okna nie da się skryptować. Outliner to jeden z najsłabszych aspektów tego softu. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam, mam problem z exportowaniem uvki.

Mam model, mam uvki. Exportuję je jako png lub eps. Rozmiar 4096x4096.

Wrzucam je do PSa gdzie pracuję nad teksturą coloru i... tu pojawia się problem.

Za każdym razem, uvka jest przesunięta kilka pikseli w lewo lub prawo, góra lub dół - kopiuję tak: dodaję białe tło lub bez tła, zaznaczam całą warstwę, ctrlc + ctrlv lub edycja/ wklej specjalnie.

Zaczęło mi się wszystko rozjeżdżać.

Zacząłem się zastanawiać gdzie robię błąd i w sumie nadal nie wiem.

Czy Blender przy eksporcie coś zmienia czy PS w zależności od techniki wkleja różnie...?

Najlepiej sprawdził się eps. Ale gdy wrzuciłem go po raz drugi, to różnica była wielkości pół piksela. Niby ok, ale jeśli bym edytował taki plik kilkanaście razy, to rozbieżność by urosła do kilku pikseli.

Co robię nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

To kwestia PSa. Jak kopiujesz obrazek to zamiast ctrl+v naciśnij ctrl+shift+v. Wtedy obrazek kopiuje się bez przesunięcia. Pamiętaj że obrazek uv powinien być tej samej wielkosci co plik do którego go wklejasz. PS niestety nie pracuje na pixelach tylko jakiś jednostkach z marsa więc skalowanie ze snapowaniem do krawędzi bardzo często daje rezultat w postaci obrazka przesuniętego i pixel albo jak w twoim przypadku pół pixela z rozmyciem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Niestety nie ma takiej możliwości w Blenderze. Skrypty pythonowe również nie pomogą bo tego okna nie da się skryptować. Outliner to jeden z najsłabszych aspektów tego softu. :(

 

Monio, można by ten addon przerobić, zamiast wyszukiwania materiałów, pokazywał by listę ukrytych obiektów:

maObhqO.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

jest jeszcze możliwość użycia addona bmax tools. tam jest unhide by name. działa całkiem przyzwoicie. ale taka opcja w blenderze to powinna być standardem....

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@drakul też tak uważam. Fajnie gdyby w końcu powstał dział z jednym człowiekiem, który zbiera addony i przepisuje je do Blendera na stałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Monio, dzięki za odpowiedź.

Tak zacząłem w końcu robić, gdy zauważyłem co się dzieje. Ale trochę mnie to zdziwiło i w zasadzie nadal ten stan trwa.

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
zamiast wyszukiwania materiałów, pokazywał by listę ukrytych obiektów
Pokazywałby ale nie w outlinerze. Taki skrypt byłby dosyć prosty i byłbym w stanie to napisać. Niestety nie oferuje podjęcia się tego bo mam na głowie sporo spraw.

 

Drakul- Powinna od dawna. Koderze blendera dopiero od niedawna rozeznają się w temacie narzędzi do większych projektów CG jak asset menagement, warstwy czy organizacja sceny. Mimo że to powinny być fundamenty każdego większego softu. Dopiero Tears of Stell miał jakiś w miarę sensowny asset menagement, nie wiem jakim cudem oni wcześniej zrobili Sintela z takimi narzędziami. Zobaczymy co przyniesie Gooseberry.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

czy można zmienić zachowanie w widoku 3d - jestem w widoku 3d perspektywy, przełączam na quad view i w jednym z okien robi się camera view a chce żeby był poprzedni widok perspektywy. Jak zrobić żeby zamiast camera view w quad view był perspective view?

cofam pytanie - takie zachowanie jest w wersji 2.69

za to w 2.7x powracając z quad view do jednego widoku i z powrotem do quad view, widok user perspective zmienia się na ostatni widok ortho w jaki wchodziłem. A chcę ustawić na sztywno podział w quad view i nie ważne co robię zawsze zachowany jest układ który sobie ustawiłem(np 3 ortho i 1 user persp). Jest taka możliwość?

Edited by drakul

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

tak zrób sobie 4 okienka 3D view i sobie każde ustaw i już nawet na każde okno możesz innego mat capa ustawić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ten sposób znam. ja chce korzystać z quad view a nie powielać okno 3dview

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam

Wiecie może co mam nie tak ustawione w ustawieniach Cycles, bo przy renderze nie uzyskuję takiej dokładności jak w viewporcie z nawet mniejszą ilością sampli:

problem.png. Użyłem w materiale displacement żeby nie kombinować. W viewporcie widok z kamery taki sam. Zwiększyć ilość odbić czy co?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
ten sposób znam. ja chce korzystać z quad view a nie powielać okno 3dview

 

-,- serio? użyj troche wyobraźni. Wiesz że w każdym z okienek możesz zrobić własną perspektywe. i wiesz że quad view to po prostu priset na 4 okna. dać ci blenda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Witam

Wiecie może co mam nie tak ustawione w ustawieniach Cycles, bo przy renderze nie uzyskuję takiej dokładności jak w viewporcie z nawet mniejszą ilością sampli:

problem.png. Użyłem w materiale displacement żeby nie kombinować. W viewporcie widok z kamery taki sam. Zwiększyć ilość odbić czy co?

 

Może podeślij plik blend

Zawsze łatwiej szukać błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
-,- serio? użyj troche wyobraźni. Wiesz że w każdym z okienek możesz zrobić własną perspektywe. i wiesz że quad view to po prostu priset na 4 okna. dać ci blenda?

 

tak i pewnie jeszcze mogę mieć funkcję lock box i clip z quad view?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Azbesty- Pieprzysz bzdury. Sprawdź może najpierw jak to działa i wtedy dopiero gadaj? Takie psioczenie nie jest nijak pomocne, marnujesz tylko czas. Quad view to nie jest żaden preset tylko osobny tryb wyświetlania viewportu. W zwykłym viewporcie nie ma żadnej z wymienionych przez Drakula opcji. Clip w Quadzie odpowiada za coś zupełnie innego niż Clip w pojedynczym viewporcie.

 

Drakul - Na twoje pytanie odpowiedzi nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

no ale te opcje są tak bez sensu że ja nie wiem w sumie po co one wogóle tam są ja bym wolał sobie zrobić milion razy samemu układ quadview. i ustawić se i mieć to z głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

te opcje mają sens baaardzo praktyczny i wyśmienicie, że są dostępne w blenderze a w żadnym innym znanym mi sofcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
te opcje mają sens baaardzo praktyczny i wyśmienicie, że są dostępne w blenderze a w żadnym innym znanym mi sofcie.

 

hmm mógłbyś zapodać jakiś przykład bo kurcze serio cięzko mi stwierdzić jeszcze lock i box rozumiem ale clip?

niewidzę zastsoowania tego. jak mam bałągan i nic nie widzę to zaznaczam interesujace mnie obiekty i local view :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

I nie widzisz relacji z innymi obiektami. Brawo.

BTW- Najpierw gadasz bzdury a potem jak ktoś ci wytłumaczy to zmieniasz temat że niby lepiej jest pracować inaczej. Pls staph!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
I nie widzisz relacji z innymi obiektami. Brawo.

BTW- Najpierw gadasz bzdury a potem jak ktoś ci wytłumaczy to zmieniasz temat że niby lepiej jest pracować inaczej. Pls staph!

 

dla twojej informacji jeśli masz 2 okna 3D view i w jednym wejdziesz w local view to w drugim dalej jest normalny widok :> co więcej w tym drugim oknie możesz wejść w inny local view.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@drakul według mnie to jest bug, powinno działać to w taki sposób jak to opisałeś(wydaje mi się bardziej intuicyjni). Jeśli jednak taki był zamysł developerów wypadało by ich poprosić o zrobienie kolejnego checkboxa

37821827.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy