Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Może trochę Cię to naprowadzi. Ogólnie sprawa wygląda tak, że podczas zmiany dystansu między obiektami na rotację, trzeba pamiętać, że wszystko jest na radianach. Przykładowo, dystans równy 1 po transformacji na rotację jest równy 1 radian czyli ok. 57,2958°.

 

Użyłem takiego wzoru: var+1.5708 if var

Na początku trzeba dodać do var 1.5708, żeby zacząć rotację o 90° później. Wklej sobie do Twojego drivera, to zobaczysz o co chodzi. Jedyny problem to odległość oddziaływania okręgu na sześciany. Jedyne co przychodzi mi teraz do głowy, to zmniejszyć wszystkie obiekty, dzięki temu wszystko będzie się odbywać na mniejszych dystansach.

 

Może ma ktoś lepszą metodę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wielkie dzięki! :) Wszystko działa świetnie jak zmniejszyłem skalę, poprawna mi raczej nie potrzebna a zmniejszanie odbywa się na empty wiec mogę "fallow" sobie dostosować. Poprawiłem delikatnie Twój wzór bo jak zamieniłem na coś o nie symetrycznym kształcie to przeskakiwał ze 180 na 0. var+1.5708 if var

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej,

 

Jak nie animować grease pencil. Chciłbym sobie tego użyć do robienia notatek, markowania itp. przy robieniu animacji, ale każda zmiana klatki to nowa strona dla ołówka. Czy da jakoś radę rysować niezależnie od animacji, na jednej stronie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie wiem, czy to pytanie nadaje się tutaj, ale może ktoś odpowie. Próbowaliście kiedyś modelować coś na podstawie Małego Modelarza? Na przyklad statki albo samoloty? Są tam gotowe wręgi, tylko poustawiać i pokryć powierzchniami.

Jakieś porady odnośnie takich metod?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Oczywiście że znam, ale nie o to mi chodziło. Nie o wirtualne modelarstwo, tylko o modelowanie w oparciu o Małego modelarza jako blueprinty.

Na przykład takiego:

 

http://sklep.gpm.pl/pub/thumbs/d83/-produkty-265591-24-jpg-1900-1200.jpg

 

http://s10629.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?e=-e2xlEsWR1Xq5pkKVg4UppGsUwEfEpIRAlr6sWjp0u_x3HZYhQ9AMgFYWFzaIivMKU-4WqMD_AQSFWGUHWjg88P97Bp15G4Kn9C3fBo1Pkg&pv=2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zna ktoś jakiś łatwy sposób ( dobry addon ) na zmianę wybranego parametru dla wielu obiektów na raz?

Na przykład mam text i pole offset, chcę zmienić wartość w tym polu nie przeklikując wszystkich obiektów.

 

Kurde szukam też toola do zmiany nazwy obiektów z szukaniem frazy i zastąpieniem jej nową. Jakiegoś fajnego

kombajnu do zmiany nazw obiektom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Może pytanie jest śmieszne, ale... Czy w Blenderze da się tak zrobić, żeby we viewporcie edytowany obiekt był półprzezroczysty, a inne normalnie widoczne? Wszystkie inne programy mają takie opcje, a w Blenderze tego nie widzę. Bardzo ułatwia to modelowanie w oparciu na przykład o blueprinty rzucone na plejny. W Maxie na przykład nazywa to się X-ray i jest jednym z podstawowych narzędzi. W Blenderze X-ray to jest zupełnie inna funkcja, która tak na prawdę... nie wiem, do czego może się przydać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

da w ustawieniach thema. np. albo w ustawieniach materiału danego obiektu i w trybie wyświetlania material. albo po prostu w jego ustawieniach wyświetlania w viewporcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ajgor- Na retopo i takie modelowanie z blueprintów jest metoda. Trochę trzeba poustawiać ale działa bardzo spoko, prawie tak samo jak w 3DCoacie. Na przykładzie retopo:

 

1. Cycles, Material Preview shading.

2. Materiał na meshu referencyjnym- glossy, ciemny szary, z roughnessem na 1 (lepiej bryłe widać).

3. Materiał na meshu low- glossy, bardzo ciemny, na maksa nasycony. Properties > Material > Settings > Viewport Alpha(na dole) ustawiasz Add.

4. W Properties > Object > Display włączasz Xray i Transparency. W viewporcie włączasz Backface Culling.

 

aM8ou0O.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki. Pobawię się. Z ustawionym Blender render nie ma z tym żadnego problemu. W Object properties włączamy transparency i w Shader Properties Z Transparency a następnie ustawiamy Alpha i gotowe. Ale właśnie z Cyclesem nie mogę dojść jak to zrobić. A widziałem w necie, że masa ludzi o to pyta. Jest masa rozwiązań, ale żadne tak na prawdę nie działa. Trochę to dziwne. Max ma nawet odpowiedni skrót do tego, którym się przełącza przezroczystość obiektu podczas modelowania. Że też nikt o tak podstawowej sprawie w Blendku nie pomyślał.

Może trzeba wrzucić na RightClickSelect :) Mój pomysł z SurfaceFillet ma tam jedną z najwyższych ilości głosów w dziale Modelowanie :)

Ale w jakim dziale wrzucić przezroczystość podczas modelowania? Taką, którą można włączać i wyłączać jednym skrótem, i która, kiedy jest włączona, ignoruje aktualny materiał i na niego nie wpływa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dałam do plate'a oprócz zwykłej tekstury normal mapę i chce by była widoczna wypukłość z jedynego źródła światła jaka jest ta kostka. Wiem, że można to zrobić w cycles, ale czy da się zrobić to w blender render?

Edited by Wilczyca
Zapomniałam wstawić renderu, który dotyczy tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W ustawieniach tekstury tam gdzie masz influence color normal mapy ustaw na0. A parametr normal na 1. Jak dodasz zrodlo swiatla typu lamp to tez nie widac wypujlosci?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jak dodaje światło typu lamp to widać, ale chciałbym by było widoczne bez lampy czyli źródło światła byłoby tylko z obiektu. Color w ogóle jest odznaczony, a normal jest nawet ustawiony na 1.5 i nadal nie widać normal mapy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

I kolejne pytanie. Czy w Blenderze istnieje możliwość modelowania krzywej bezpośrednio na powierzchni innego obiektu tak, żeby ta krzywa do niego przylegała? Nie chodzi o projekcję krzywej na obiekt, tylko raczej o tworzenie krzywej bezpośrednio na jego powierzchni.

 

Edyta. Sam sobie odpowiem :) Wystarczy włączyć snap to face :)

Edited by Ajgor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy