Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
I kolejne pytanie. Czy w Blenderze istnieje możliwość modelowania krzywej bezpośrednio na powierzchni innego obiektu tak, żeby ta krzywa do niego przylegała? Nie chodzi o projekcję krzywej na obiekt, tylko raczej o tworzenie krzywej bezpośrednio na jego powierzchni.

 

Edyta. Sam sobie odpowiem :) Wystarczy włączyć snap to face :)

 

możesz dodać jeszcze modyfikator shrinkwrap i wybrać obiekt do którego ma przyklejać.. wtedy generalnie.. podczas renderingu gdy wszystko zostanie zagęszczone etc.. to modyfiaktor jeszcze raz zrobi snapa ale już po zagęszczeniu..

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hmm. Właśnie spróbowałem. Nic prostszego. Ustawiasz wartość początkową, klikasz na Factor prawym klawiszem myski i wybierasz Insert keyframe. Przesuwasz do której tam chcesz klatki, zmieniasz Factor na taki, jaki chcesz, ponownie klikasz prawym klawiszem i wybierasz Insert keyframe. I to cała filozofia.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam, chciałem wypalić texture z dużą ilością refleksów, po wypaleniu miałem zaledwie 4.

Render wygląda tak jak chciałem(w załączniku), a wypalona tekstura luster już wygląda zupełnie inaczej(w załączniku).

Chodzi mi o to żeby lustra miały taką liczbę refleksów po renderowaniu.

Docelowa rozdzielczość będzie wyższa.

Link to post
Share on other sites
  • 0

@rentrax jaką masz wartość glossy w light paths? (Skoro na renderze masz więcej niż 4 to pewnie w ustawieniach też). Moim zdaniem odpowiedź wygląda tak: to co widzisz jako odbicie, zależy od tego z jakiego punktu i pod jakim kątem obserwujesz. W przypadku Twoich załączników punkt i kąt widzenia dla kamery według, której renderujesz są różne od punktu i kątów według, którego odbywa się bake. Były różne pomysły, ale o ile dobrze pamiętam to stanęło na tym, że w przypadku glossy, blender wypala odbicia według normalnych face'ów tzn., że każdy piksel jest liczony zgodnie z kierunkiem normalnych, a nie tego jak widzi to Twoja kamera. Trzeba byłoby jakiś*sprytny setup nodów zrobić, żeby uzyskać zbliżony efekt do tego co masz na renderze.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy