Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

bo tych kwadracików się używa trochę inaczej + możesz opisać sobie co jest w którym. + outliner też pokazuje co jest w którym. właśnie ciągle widzę że ludzie nie ogarniają tego systemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie wiem jak "inaczej" faktycznie. Powiedzmy, ze na jednym layerze mam obiekty, na drugim swiatla a na trzecim kamery. I jak mozna sobie opisac co jest gdzie? W outlinerze za przeproszeniem kupe widze. Moge sobie wlaczyc zeby mi pokazywal visible layers ale rownie dobrze moge na kwadraciku kliknac, zeby mi pokazal tylko to co na nim jest. A opis jakis konkretnego layera? Bede wdzieczny jak mnie oswiecisz. Serio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
@ Nezumi jest addon layer management.

Dzieki, znam go. Calkiem spoko choc wciaz pozostaje kwestia ograniczenia ilosci warstw. Przyzwyczailem sie do tych kwadracikow nawet ale troche mnie dziwi okreslenie tego systemu 20 layerow gdzie potrzeba addonu zeby cos nazwac mianem "wspanialego". Ale jestem otwarty na dyskusje - calkiem mozliwe ze czegos nie wiem.

Ostatnio dowiedzialem sie ze zle uzywalem caly czas modyfikatora shrink wrap:

[video=youtube_share;LkBSfC_KgVw]

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Obecny system warstw jest tak "wspaniały" że cały poleciał do piachu na rzecz czegoś co nie ma tych durnych ograniczeń. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Monio, wiadomo kiedy? 2.79? Tak swoją drogą, to wiecie co dzieje się z implementacją pixarowego USD? Są jakieś przymiarki i jak tak, to czy zdążą przed końcem wszechświata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@Kryzys nie liczyłbym, że prędko to nastąpi. Przy okazji planów poszerzenia składu deweloperów coś Ton wspominał o USD, ale nie w formie jakiegoś konkretu. Ptex też wyleciał z orbity 2.7x. Tak samo było z wprowadzeniem microdisplacementu - trzeba było się naczekać, a i tak ciągle jest to wersja eksperymentalna. Tak samo było z OpenVDB, gość już prawie napisał kod particle meshera aż w końcu porzucił temat, bo źle się do tego zabrał - na szczęście nadal pracuje nad formatem OpenVDB. Na indywidualne inicjatywy też bym specjalnie nie liczył. Nawet jeżeli ktoś coś dłubie w kierunku USD https://github.com/vfxpro99/usd-build-club/commit/061477e5dfaec2cdaade16fea41c88a89b4d9608 to o ile napisze jakąś wtyczkę do końca, to szybko się ona zdezaktualizuje. Najlepiej widać to po pluginach do rendererów - ktoś coś robił w kierunku Arnolda, temat upadł, 3Delight podobnie. Ludzie latami czekali na rendermana w blenderze, aż przyszedł sam :) Na pocieszenie trzeba powiedzieć, że w ostatnich miesiącach praca nad blenderem jest bardziej uporządkowana i zaangażowane są w nią poważne podmioty, które finansują pracę devów, więc jest duża szansa, że w obszarach ich zainteresowania praca nie pójdzie na marne. Kwestia, żeby blender zaczął być używany przez ludzi z branży (bardzo kibicuje Tangent Animation) i poważnie traktowany przez kogoś kto sprzedaje właśnie renderera czy inne zewnętrzne zabawki w formie zintegrowanych wtyczek do softów 3D.

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W targetach 2.79 widze "Production color profile "Filmic Blender". Znaczy ze bedzie to po prostu czesc Blendera, juz bez koniecznosci podmieniania plikow itd? Dobrze by bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak będzie. Tak łatwo to dodać że głupio by było tego nie zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

spaliłam mi się karta graficzna, używam głównie do cycles dlatego pytam tu.

 

Chce kupić gtx1070 i zastanawiam się czy jest sens dołożyć do 1080? bo w testach na razie nie widać wielkiej różnicy, a cena sporo droższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kupilem gtx1070 dokladnie dlatego, ze to na prawde solidna karta z duza roznica w cenie do 1080ki ale nie taka znowu ogromna w osiagach. 8GB ramu na pokladzie daje rade - osobiscie nie widze sensu doplacania do GTX1080 ale maniakow walki o kazda dziesiata sekundy w jakims test renderze czy 2 klatki wiecej w grze nie brakuje. Wszystko zalezy od twojego osobistego podejscia i stanu kieszeni. Czy 1080 jest lepsza? Ano jest. Czy wystarczajaco lepsza zeby usprawiedliwic dodatkowe $200? Nie dla mnie. Jedno moge potwierdzic - GTX1070 w Blenderze sprawdza sie swietnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam,

mam taki problem. Wykonałem w MakeHuman-ie postać, importowałem do Blendera 2.78a i jak chcę dodać sekwencję chodzenia (bvh.) to kości nie chcą mi się połączyć z postacią. Ma ktoś pomysł co należy zrobić?

 

Dodam, że oglądałem na yt różne poradniki i widzę, że w User preferences --> Add-ons brakuje mi na liście Import-Export: Import MakeHuman (.mhx) . Ma to wpływ na opisany wyżej mój problem? Proszę o informację.

Niestety jestem słabiutki z 3D, ciągle się uczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

takie pytanie, czy da się jakoś wyświetlać siatkę podobnie jak w zbrushu czy sculptris bo to co jest teraz pod "z" nijak ma się do optymalnej pracy oczywiście w trybie sculpt

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Nie wiem jak "inaczej" faktycznie. Powiedzmy, ze na jednym layerze mam obiekty, na drugim swiatla a na trzecim kamery. I jak mozna sobie opisac co jest gdzie? W outlinerze za przeproszeniem kupe widze. Moge sobie wlaczyc zeby mi pokazywal visible layers ale rownie dobrze moge na kwadraciku kliknac, zeby mi pokazal tylko to co na nim jest. A opis jakis konkretnego layera? Bede wdzieczny jak mnie oswiecisz. Serio.

 

jak coś to pamiętam tylko. obecnie jestem w polsce w lutym będę we włoszech i tam będę miał czas to ci nakręce ten filmik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ale po co? Obecnych layerów nie da się nazywać, grupować, nie da się zwiększyć ich ilości. To jest ze wszech miar gówniane i poszło już do kosza. W ciągu paru miesięcy będzie zupełnie nowy system layerów. Design zatwierdzony i duża część implementacji jest już zrobiona. Nie trudź się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
jak coś to pamiętam tylko. obecnie jestem w polsce w lutym będę we włoszech i tam będę miał czas to ci nakręce ten filmik.

 

Doceniam, ale faktycznie nie ma po co skoro to i tak jest juz w zasadzie przeszlosc. Jedno jest pewne - jakie zmiany by nie zaszly nie bede siedzial na starym Blenderze. Ale dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy wiecie może jak zrobić rollowanie sfery? Jak obejść eulerowe ograniczenia rotacji żeby kula naturalnie turlała na podstawie lokacji x i y bez symulacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy jest jakiś sposób na automatyczne tworzenie "output node" z nazwami itd. zamiast ręcznie łączyć/dodawać/nazywać passy?

 

Capture.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cześć wszystkim!

Ten tutorial to mój pierwszy raz z Blenderem https://www.youtube.com/watch?v=54wZ3qQiX2Y, oczywiście po zapoznaniu się z interfejsem itp.

Mój problem pojawia się przy renderingu. Jakość jest bardzo zła. W tutorialu żyleta była przy 400 samplach. U mnie byo to samo ziarno. Przeczytałam milion porad jak uzyskac dobrą jakość - nie działa nic. Zwiększyłam ilość sampli do ponad 4000 i jest ciut lepiej...

Co robić? Już nie mam pomysłu i nie mam pojęcia o programie żeby dalej coś próbować z tego wyciągnąć... dalej zwiększać liczbę sampli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Czy jest jakiś sposób na automatyczne tworzenie "output node" z nazwami itd. zamiast ręcznie łączyć/dodawać/nazywać passy?

 

Capture.jpg

 

chodzi ci oto żeby w file output odrazzu były poprawne nazwy? z tego co wiem nie, musisz ręcznie ponazywać domyślnie będzie to tam ponazywane jakośtam.. natomisat jeśli zapiszesz do openEXRmultilayer to będzie z automatu z nazwami poprawnymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

pointure- Wait, coś nie gra w tych ustawieniach. Masz włączoną opcje Square samples, to podnosi ilość sampli do kwadratu. Przy takiej ich ilości obrazek liczyłby się pewnie kilka tygodni i był najbardziej odszumionym renderem świata.

 

Wyłącz square samples i ustaw powiedzmy 500 sampli na start. Ustaw 25% wielości renderu dla podglądu.

Skorzystaj z Portali w oknach.

Potem zastosuj triki od Andrzeja: https://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies/

Następnie zwiększaj ilość sampli aż szum będzie akceptowalny. Na koniec ustaw pełną wielkość renderu i rób final render.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Monio, dziękuję za odpowiedź.

Zrobiłam wszystko jak zaleciłeś (poza ustawianiem próbnego renderu - jak to zrobić?) i już widzę, że efekt jest lepszy natomiast do żylety nadal mu brakuje sporo.

Tak to jest jak człowiek naklika pełno rzeczy o których nie ma pojęcia - ale, o dziwo z zaznaczonymi square samples liczyło się kilkadziesiąt minut :)

Ten render jest przy 2000 sampli. Wygląda to strasznie słabo w porównaniu do tego co jest na tutorialu.

Edited by pointure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy