Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Dzięki ogarnę :)

 

Mam jeszcze jeden problem, czy cienie generowane przez meshe z emission mogą być zawarte w shadow pass-ie? Za nic nie jestem pewien ale chyba kiedyś to tak działało O_o

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@JediWebster cienie z mesh lights nie są zawarte w shadow passie, tak samo jak cienie ze oświetlenia enviro. Jak dla mnie, z punktu widzenia VFX-ów wszystkie cienie powinny być zawarte w tym passie. Natomiast są jakieś buildy z shadow catcher: http://graphicall.org/1200

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej wszystkim. Czy istnieje w blenderze opcja, żeby połączyć kilka obiektów w jeden (nie mam na myśli ctr+j) chciałbym, żeby też siatka się połączyła w jedną. Jakiś bollean, ale z funkcją łączenia, a nie wycinania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam

Od dłuższego czasu się zastanawiam czy istnieje addon który "łączy" siatke ze sobą w miejscach przecięcia dwóch obiektów/meshy, tak jak ma to miejsce tutaj w tym tutku do maxa

Wydaje mi się iż widziałem gdzieś taki addon do blendera tylko nie pamiętam gdzie, ale na 100% nie jestem pewny.

Intuicyjnie boolean ale on pozostawia siatkę tu natomiast jest elegancko część usuwana.

Edited by Idaho

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cześć,

 

jak zrobić materiał w cyclesie, gdzie na jednym obiekcie mam jednocześnie: tło (mix shader: diffuse kolorek+ glossy) i "nad tym" wzorek (mix shader: diffuse png z alfą +glossy)

 

Jakby ktoś zechciał tak łopatologicznie ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Witam

Od dłuższego czasu się zastanawiam czy istnieje addon który "łączy" siatke ze sobą w miejscach przecięcia dwóch obiektów/meshy, tak jak ma to miejsce tutaj w tym tutku do maxa

Wydaje mi się iż widziałem gdzieś taki addon do blendera tylko nie pamiętam gdzie, ale na 100% nie jestem pewny.

Intuicyjnie boolean ale on pozostawia siatkę tu natomiast jest elegancko część usuwana.

Chyba o to chodzi:

https://gumroad.com/l/speedsculpt

 

Polecam i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Skrypt Speedsculpt pozwala na modelowania np. postaci osobnymi bryłami typu osobno mięśnie ramion, osobno klata, osobno barki etc. a potem przy pomocy opcji UNION:

klei to w jeden obiekt - niestety nie jest to dla obiektów hardsurface tylko dla obiektów takich jak postacie (to wszystko się dzieje w nim przy pomocy chyba dyntopo czy jakoś tak...).

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@Maciek

To chyba było to ale nie do końca działa jak bym chciał. Będę jeszcze szukał

 

@Hris

Speedsculpta mam i to nie to. Nie chodzi o samą ideę łączenia, a o matematyczną dokładność w rozłożeniu siatki przy modelingu (ale mądrze zabrzmiało). Teraz robię to na zasadzie łączenia a potem eliminowania poszczególnych vertexów co przy skomplikowanej siatce jest upierdliwe. Tam w maxie już na poziomie samego mirrora, eliminuje zbędne vertexy a pozostawia te wspólne. Myślę że nie byłoby trudno napisać taki addon ale do tej pory albo nikt nie wpadł na ten pomysł albo nie ma czasu. Jak bardziej ogarnę programowanie to spróbuję coś wymodzić.

 

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@Idaho, był skrypt od Witolda Jaworskiego, o którym mówi Maciek, ale on nie łączył siatki z automatu. Podobny algorytm jest w standardowych opcjach: intersect (knife) i intersect(boolean) w menu faces. Jest też modyfikator boolean z algorytmem Bmesh i Carve, ale one w tym przypadku z maxa nie dadzą rady. Jest też addon bool tools przyspieszający trochę pracę. W blenderze, żeby osiągnąć podobny efekt, najłatwiej byłoby zrobić sferę i cube'a (z modyfikatorem boolean i intersect), co nie zmienia faktu, że przy tej geometrii, którą zapodałeś algorytmy blenderowe nie tworzą ładnej siatki.

 

zsQ3zKJ.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej ludzie - pomoże ktoś? plizzzz

 

jak zrobić materiał w cyclesie, gdzie na jednym obiekcie mam jednocześnie: tło (mix shader: diffuse kolorek+ glossy) i "nad tym" wzorek (mix shader: diffuse png z alfą +glossy)

 

Jakby ktoś zechciał tak łopatologicznie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

kraas- Możesz wykorzystać aflę z obrazka w mix shaderze.

 

7Ni2BJE.png

 

Jednak to nie jest zbyt poprawne rozwiązanie. Nie wykorzystuj diffuse jako "podstawowy kolor" materiału. Powinieneś najpierw wyblendować wszystkie kolory i tekstury, dopiero potem to podłączyć do jakiegoś ubershadera. Rozdzielanie procesu teksturowania i mieszania BSDFów (diffuse, glossy...) jest wydajniejsze i na dłuższą metę wygodniejsze.

 

Czyli twój materiał powinien wyglądać np tak:

 

1y5hvRW.png

 

Ściągnij sobie mój ubershader i wrzuć do swojego materiału. Jest na tyle poprawny fizycznie na ile pozwala Cycles.

http://www.blendswap.com/blends/view/84263

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dobra, posiedziałem trochę i wyszło mi coś takiego

eH1rFev.jpg

wygląda to mniej więcej tak że masz tą kulkę i nakładasz na nią szecian i tniesz kulę po skosie a później tylko ją odbijasz funkcją Spin

fKFau8u.jpg

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@monio

dobra możesz to lepiej opisać z tą rotacją bo coś tu się gubię bo odbicie rozumiem ale gdzie tutaj wcisnąć rotację która jednocześnie się odbija a najlepiej filmik :D

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

UVsphere, editmode

Rotacja w osi Y o 45 stopni

Symmetrize POSITIVE_X (tu ustawiamy treshold)

Symmetrize POSITIVE_Z

Rotacja w osi Y o -45 stopni

Rotacja w osi Z o 45 stopni

Symmetrize NEGATIVE_X

Symmetrize NEGATIVE_Y

Rotacja w osi Z o -45 stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@Monio

O to właśnie mi chodziło. Dziwiłem się że czegoś takiego nie ma w blendku, a pamiętałem że coś, gdzieś widziałem więc szukałem po addonach, stronach, tutkach a to było symetrize :). A to jest przecież takie naturalne. lol

Dzięki wszystkim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Takie szybkie i mam nadzieję proste pytanie.

Przerabiam tutorial Andrzeja Ceny.

Chodzi o zrobienie chmur

Niestety u mnie render wygląda tak:

blend1.jpg

Czyli blisko kamery chmury są przeźroczyste. Zmiana samplowania volume o kilka wartości w górę nie pomaga

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sprawdzę na pewno. Przejrzałem wersję tekstową tutoriala i był tam poruszony ten problem. Rozwiązaniem było dodanie modyfikatora solidify :)

 

Teraz dla odmiany inne pytanie.

2 obiekty

pierwszy powiedzmy zwykły plane, a drugi kula

 

Kula ma być cząsteczką typu hair na plane.

Czy można korzystając tylko z tej jednej kuli zrobić tak aby cząsteczki miały różne kolory? Chodzi mi o 2 opcje. Jedna to taka gdzie sam wybieram ze 3 kolory, a druga to taka gdzie kolory są generowane losowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy