Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
ja akurat spację jako play stop. sobie zmieniłem :P a menu wyszukiwarke mam pod ctrl+spacja

genialne - musze tak samo zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
A zaznaczanie PPM to jakiś horror na początku :D.

 

Ale wiesz że możesz to zmienić na LMB jak w innych softach? Tak pytam proforma bo znam człowieka który się do tego przyzwyczaił :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

zmiana zaznaczania na LMB to mega głupota PPM jest zajebiste :) i ma mega dużo zastosowań. szkoda że w innych softach tego niema i mówię serio. i zazwyczaj trzeba wciska albo specialną ikonkę aby przejść w tryb obracania viewportu/zaznaczania albo przytrzymwać jakieś klawisze.. no i przypadkowe klikanie... gizma czy czegoś innych obiektów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Z tym dostosowywaniem softu pod siebie to jest troche tak ze mozna sobie w stope strzelic ustawiajac nowy soft pod stare przyzwyczajenia. Jasne - od tego sa ustawienia zeby z nich korzystac i jak ci tak wygodnie to luz. Ale w ten sposob nigdy nie poznasz niczego nowego, nie dowiesz sie o nowych - byc moze wygodniejszych albo szybszych sposobach pracy. Bedziesz zamkniety w tym udawaniu czegos, czego sie raz, lata temu nauczyles. Dobrze jest miec tego swiadomosc - tu nie chodzi o jezdzenie po nowym uzytkowniku tylko o realna pomoc wlasnie. Poznajesz nowy soft - poznaj tez jego filozofie. Wybrac sobie mozesz zawsze pozniej jesli cos ci nie bedzie odpowiadac. Ale daj szanse nowemu, naucz sie innego sposobu bo moze sie okazac, ze warto. Udawanie innego softu sila rzeczy zawsze bedzie nieco kulawe, pojawia sie ograniczenia juz na samym poczatku, latwiej sie bedzie zniechecic. Ja doradzam najpierw poznanie wszystkiego na defaulcie a potem sobie mozesz mieszac, ustawiac pod siebie. Nie tylko w Blenderze - w ogole we wszystkich nowych softach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Absolutnie masz racje. Tylko chciałem delikatnie przekazać ze to user ma sam dojść do tego wniosku :D bo prędzej czy później zauważy ze kombinacje w klawiszologii to ślepy zaułek.

Czego by nie powiedzieć o Blendku to jego interfejs to mistrzostwo świata. Mowie to z perspektywy używania wszelakich softów NLE audio-video. Mój pierwszy komp do pracy to było Pentium 100 i to była nowość ... Tak wiec już trochę w tym siedzę i parę softów przećwiczyłem :D. Naprawdę dałbym dużo aby mieć tak elastyczny interfejs w programach za które płace gruba kasę. Konkludując.. nowi dojdą sami do tego, ale dochodzi tu psychologia... generalnie na takich forach jak ten to przebywają ludzie inni niz przeciętni.. cos w rodzaju artystów, którzy w naturze mają zawsze iść pod prąd. No bo jak by szli z prądem to by wylądowali na jakiejś hali produkcyjnej, czy urzędzie. Sami wiecie ile tysięcy godzin przesiedzieliście przy kompach ucząc się, zamiast pitolić na FB ze znajomymi o pogodzie... Czyli jak takiemu człowiekowi powiesz ze ma robić tak to on na pewno zrobi inaczej bo tak ma...:D Do puki sam nie zakuma ze natywne jest lepsze, to nasze przemawiania do rozsądku i udowadnianie ze mamy racje niczego nie wniesie, tylko się ludzie będą zniechęcać, szczególnie ci którzy już mają doświadczenie z innymi programami, a powinno nam zależeć aby tych użytkowników przybywało. Im będzie nas więcej tym więcej addonów się pojawi i więcej firm oprze swoją produkcje na Blenderze, itp..

Upss.. to wątek o pomocy technicznej nie o psychologi ale cóż.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam

Proszę o pomoc

Pomimo widoku żarnika i oświetlenia na podglądzie (prawa strona) nie renderuje mi go (lewa strona).

g3tq62rkcrv1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Może zwiększ ilość transparent bounces w Render > Light Path

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dawałem nawet na full global illumination i nic to nie daje. nie wiem dlaczego blender po prostu nie renderuje mi tego żarnika. Jak wstawię jakiś tam inny obiekt i wstawię na emisję światłą to działa. (wszystko znajduje się na jednej warstwie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie jest przypadkiem odznaczone renderowanie tego obiektu w outlinerze? Zdarzylo mi sie juz ze takiej glupotki nie zauwazylem i szukalem wszedzie powodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej,

Mam płaszczyznę z systemem cząsteczek (typu hair). Przypisałem grupę obiektów jako parametr Render dla cząsteczek. Chciałbym teraz w trybie Particle edit dodawać miejsca w których ma pokazać się włos/obiekt z grupy. Jednak na podglądzie trybu edycji widzę tylko reprezentację krzywej hair. Obiekty pojawiają się dopiero w trybie object mode. Czy można włączyć podgląd na obiekty w trybie particle edit?

 

lub może znacie alternatywny sposób "rysowania" instancjami (z losowym przypisaniem z grupy obiektów).

 

wygląda na to, że w wersji 2.48 było to możliwe:

https://vimeo.com/3841078

 

 

Edit:

Znalazłem darmowy addon DrawClones, który w zasadzie rozwiązuje mój problem. Edycja Particle mode z widocznymi obiektami była by lepsza ale na potrzeby projektu wystarczy mi funkcjonalność tego addonu. Jakby ktoś potrzebował:

https://www.blendernation.com/2015/01/06/drawclones-addon-lets-you-paint-with-objects/

Edited by kolaborant

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@kolaborant z pojedynczymi obiektami można to było zrobić przez particle instance - mnie przydawało się to przy czesaniu obiektów emitowanych wzdłuż hair - (obiektowi, który ma emitować cząsteczki dodajesz particle system z hair; obiektowi, który ma być instancją dodajesz modyfikator particle instance i wybierasz odpowiedni numer particle system), ale z grupami gorzej - trzeba byłoby jakiś myk zrobić dodatkowy, żeby mieć taką kontrolę nad grupą jak z poziomu particle system.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Czy ten scrypt YAVNE do normalek dziala w najnowszym Blendku, bo go nigdzie nie widze po dodaniu :/

Musisz przejść w edit mode i pod zakładką shading/UVs

... ale to już "przestarzałe" ;) teraz wszyscy ekscytują się tym

https://blenderartists.org/forum/showthread.php?427746-GSoC-2017-Normal-Editing-Tools

tutaj link do winbuilda

https://blenderartists.org/forum/showthread.php?427746-GSoC-2017-Normal-Editing-Tools&p=3234789&viewfull=1#post3234789się

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Mam taki problem:

Zaktualizowałem dziś blendera z 2.78c do 2.79

Podczas renderowania tekst na górnym pasku z informacjami jest rozmyty (tam gdzie wyświetla się np. czas renderowania).

Ponadto sam render jest nieostry. Te same ustawienia co w poprzedniej wersji.

Renderowane Nvidia gtx 780. Najnowsze sterowniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

No spoko, ale to jest mega prosta scena.

Szklana kulka, na niej nabój. Kamera ustawiona na 200mm i mała głębia ostrości.

I jak wspomniałem tekst jest rozmyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej,

 

mam problem z displacement. Poprzez modyfikator wszystko działa jak należy.

Ale kiedy podłączam tą samą mapę tyle że jako node do displacement w material output, nie daje to żadnego efektu (nawet z multiply).

Why?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

cześć, powinien być efekt bump'a.

Aby odpalić displament musisz przełączyć cycles na experimental i w settngs materiału wybrać metodę True.

Na obiekt nałożyć modyfikator Subsurf i zaznaczyć Adaptive.

Edited by wesol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

groh: Blenrig a nie blender

Boris: wyglada na to, że autor porzucił lub zapomniał o projekcie wraz z ostatnim updatem, bo ostatni commit jest w dniu updatu 28 czerwiec 2016

choć może nie bo w kwietniu tego roku pisał:

I haven't been able to really work on an update yet, but anyway, the bbones thing is just an optimization thing. I even don't know if it would impact performance much. Anyway, BlenRig already uses bbones, so the features on Blender 2.78 would only be useful for this optimization thing, but they won't change the functionality of the rig at all.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@szczuro No tak... Nie powinienem podchodzić do komputera bez okularów.. to już ten wiek.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wtrącę się na szybko z innym tematem. Jak podchodzicie do edycji uvek pod Udima w Blenderze? Mam dwa problemy.

 

Jeden to że wszystko mam podzielone na grupy i szukam jakiegoś fajnego rozwiązania do edycji uvek na wielu obiektach na raz. Coś zamierzają z tym w ogóle zrobić? Może istnieje jakieś fajne rozwiązanie tego problemu?

 

Drugi. Zna ktoś jakiś addon, który pomoże transformować uvki o offset (cały zakres u: 0 - 1, v: 0 - 1 do np. u: 1-2, v 1-2), czy trzeba sobie to samemu dopisać w Pythonie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@kryzys, hej ja generalnie nie mam stycznosci z udimami. Costam kiedys robilem z tym i jest taki addon który ja uzywam do zwyklego malowania z layerami ale on ma tez wbudowana funkcjonalosc z udimami. Jego obsluga jest cholernie pokrecona ale po pewnym czasie do moich zastosowan sie nadal. Mozesz sobie te udimy obadac. W linku filmki z dzialaniem od autora.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy