Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Thx HuberP. Texture Atlas w sumie załatwia pierwszy problem. Zawsze korzystałem z Uvlayouta a tam jest to całkiem zgrabnie rozwiązane i raczej nadal będę, ale mam już dość łączenia i rozłączania siatek po eksporcie i imporcie.

 

@rice. Dzięki, widziałem to. W sumie wystarczyłoby że grid byłby szerszy w obu osiach niż tylko 0,1. Tak swoją drogą, jakim najlepiej kanałem przesłać takie requesty twórcom Blendera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

A po co Ci ten grid poza obszarem?

 

Mozesz sobie zaznaczyc opcje normalized w displayu i wtedy przesuwasz np (g x 1) (g y 2), o to Ci chodzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wydaje mi się że innego rozwiązania dla Udimów nie ma. Mari i Substance Painter sprawdzają i przypisują osobny materiał właśnie per Udim

http://support.nextlimit.com/download/attachments/34112498/udim_grid_01.png?version=2&modificationDate=1418133398000&api=v2

Sprawdzę jeszcze to, o czym mówisz.

 

Rice, tego właśnie szukałem. Nie zauważyłem tej opcji. Znormalizowanie dało radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzień dobry, zaczynam naukę i przerabiam tutorial

Nie rozumiem, czemu górny łącznik ucha nie jest wygładzony, a dolny jest. Moja praca Co mogło pójść nie tak?

 

PS. Jestem na etapie tworzenia ucha, przed zredukowaniem wygładzenia łączeń. Górny łącznik powinien być więc w teorii nadal gładki przez nałożoną na kubek modyfikację Subdivision Surface.

Edited by TallCandle

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

masz tam przynajmniej jednen odatkowy loop, czarny "kwadracik" środka face jest na edgu

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

3 ds Max/// szybkie pytanie, zminimalizowałem okno podczas renderowania i za cholerę nie potrafię go przywrócić, nie działa opcja przełącz na. ma ktoś sposób na to ?

 

windows 10 proffesional

Edited by Zbyszek Zbigniew
pomyłka

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Takie pytanko, siedzę sobie w sculpt mode, wszystko pięknie działało i nagle przestało mi pokazywać maski, maska sama w sobie działa. Może wiecie gdzie jest problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

subsurfa nie ma ale przejrzałem co się da i musiałem przypadkiem dać kombinację Ctrl +M, albo można to włączyć na zakładce opcji podczas rzeźbienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Stawiał może ktoś u siebie z powodzeniem serwer Flamenco?

 

Nie przez cloud-a, ale lokalnie na własnym serwerze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wie ktoś z Was może czym różnią się w praktyce kolory krzywych w graph editorze?

 

W jednym projekcie mam jaśniejsze kolory niż zazwyczaj i gdy chcę przesunąć animowany obiekt, to przesuwa mi się w dwóch osiach zamiast jednej.

 

Przykład w czym rzecz - jak widać, kolory sa jaśniejsze niż zazwyczaj. Ktoś podpowie jak to przekonwertować?

 

nv1u2q.jpg

Edited by Tomasz_87

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

CZy jest jakiś sposób na konwersje krzywej typu Path na Bezier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cześć! Szybkie pytanie do osób które kiedyś pracowały lub nadal pracują w Maxie. Czy w Maxie jest odpowiednik "Blenderowego" Shrinkwrap Modifier? Jeśli tak to jak on się nazywa? Szukałem i nie znalazłem nic podobnego dlatego pytam. Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bawił sie ktoś AMD ProRender i zadziałał mu RPR denoiser ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Macie może pomysł jak zmiksować dwa shadery aby uzyskać opisany efekt. Chciałbym w materiale "szyby" w jednym materiale ustawić mix między shaderem transparentnym a materiałem szkła (to jest oczywiście proste). Tak żeby sterować przezroczystością materiału szyby. Zależy mi na zwiększaniu widoczności wnętrza za szybą. Chciałbym jednak na koniec dodać do wynikowego shadera tylko ciemne ranty z shadera glass. Gdy zwiększam transparentność detale brzegów zanikają i szyba jest słabo zdefiniowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ciężko mi zrozumieć o co pytasz (ale nie jestem od blendra). jak pokażesz zdjęcie o co Ci chodzi, może łatwiej będzie pomóc jakimś patentem niezależnym od softu

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Faktycznie trochę zamotałem.

 

pmqd08Wuj

 

Mam shader szkła 1. i chcę mieć transparentną szybę (2.). Jednak wtedy tracę detale brzegów

Chciałbym je dodać (elementy z pomarańczowej ramki). Wiem, że przez "Multiply" matematycznie nie da się shaderów łączyć pytanie czy jest jakaś inna opcja. (poza kombinowaniem z render Passes)

Edited by kolaborant

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Udało mi się znaleźć zadawalające rozwiązanie. Szkło, które ma być transparentne lepiej zbudować z mixu glossy + transparent. Natomiast problem brzegów rozwiązałem dając im inny shader (tym razem glass) ;)

 

PvAcCY.jpg

Edited by kolaborant

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki na pewno też przetestuję Twój setup.

 

up.

i już po testach. Fajny zestaw do sterowania "przepuszczalnością" materiału szkła i na pewno jeszcze mi się przyda. Obecnie moim głównym problemem było jednak stworzenie materiału, który po wyrenderowaniu będzie zawierał kanał alfa, co ograniczy zakres postprodukcji.

Edited by kolaborant

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

zauważ że glass to nie transparent i "zakrzywia" to co jest za nim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy