Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Koledzy potrzebuję pomocy. Mam dość rozbudowaną scenę do zanimowania i chciałem wstawić Quick Smoke - (zianie ogniem)... przerobiłem tutki jak to zrobić - filozofia żadna i na każdym nowo otwartym pliku .blend wszystko działa... a jak robię to w mojej scenie to ognia brak... mam tylko surową bryłę... macie pomysł z czego to wynika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Konfiguruję Blendka w firmie (Win 10 GTX 1060 - sterowniki aktualne) i mam jakiś dziwny efekt posteryzacji w przejściach tonalnych gradientów. Spotkaliście się z tym wcześniej? Widzę je przy renderingu ale także w interface blendera gdy w viewporcie mam gradient w tle. zmiana zapisu na 16 bitów nic nie zmienia.

 

 

NeO0no.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

na moje to jest normalne monitor ci nie wyrabia ;)[ATTACH=CONFIG]105093[/ATTACH]

postprocesing -> dither

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@szczuro pewnie tak. Rzeczywiście także i na domowym sprzęcie mam zauważalny podobny "efekt". Jest znacznie subtelniejszy stąd pewnie zafixowałem się, że coś musi być nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy w blenderze istnieje możliwość wyeksportowania sceny (z widoku kamery) do grafiki wektorowej tak, żeby można było ją edytować na przykład w Adobe Illustratorze? Albo innym programie wektorowym? Chodzi mi o zachowanie kolorów i kształtów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki. Obadam.

Blender niby ma wbudowany eksporter, ale kiepsko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witajcie,

mam problem z kolanami mojej postaci. Może ktoś z Was miałby pomysł jak uniknąć problemu z wtapianiem się kolana w nogę podczas jej zginania?BKepm0H.png

Za pomoc z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

jesli to hardsurface to na poziomie designu, jeśli organic to weight paint,

no i możesz też poustawiać jakieś limit rotation w IK lub prosty constrain.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
jesli to hardsurface to na poziomie designu, jeśli organic to weight paint,

no i możesz też poustawiać jakieś limit rotation w IK lub prosty constrain.

 

Bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam :)

 

Jeśli chodzi o takie przypadki, na przyszłość polecałbyś użyć organic aby mieć lepszą kontrolę?

Edited by rhqq2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

tu nie ma nic do polecania, to zależy od tego co robisz. hardsurface czyli jakieś czesci mechaniczne (robota, koparkę etc) materiał nie może się odginać wyginać i musi mieć odpowiednie złącza. Jeśli robisz organic czyli człowieka, zwierzątko jakiś gumowy przegub to możesz malować wagi by materiał odginała się w różny sposób w zależności od dwóch kości.

no i zapomniałem jeszcze o technice z

jest pomocne gdy malowanie wag nie wystarczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
tu nie ma nic do polecania, to zależy od tego co robisz. hardsurface czyli jakieś czesci mechaniczne (robota, koparkę etc) materiał nie może się odginać wyginać i musi mieć odpowiednie złącza. Jeśli robisz organic czyli człowieka, zwierzątko jakiś gumowy przegub to możesz malować wagi by materiał odginała się w różny sposób w zależności od dwóch kości.

no i zapomniałem jeszcze o technice z

jest pomocne gdy malowanie wag nie wystarczy

 

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak o to chodziło ale raczej w formie magic button ;) No dobra, porozkminiam to trochę. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

trochę zamula mi sculpt w 2.8, macie jakiś sposób na ustawienie sceny tak by to w miarę działało ?, a może to wina sprzętu fx8350 8 GB ramu i hd7950

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cześć,

czy w Blenderze da się jakoś bezboleśnie zrobić coś na kształt Box mapping z maxa? Mam taki problem, że dostałem modele w OBJ, przeskalowałem je, obróciłem, wyeksportowałem znowu do OBJ i było wszystko elegancko.

Modeli używam w three.js, do tej pory zmieniałem tylko kolory materiału, więc mapowanie nie było mi zbytnio potrzebne, ale ostatnio doszła konieczność użycia prostych tekstur no i... klops. Jeden model miałem zmapowany i działa, reszta nie bardzo.

Patrzyłem na rozmaite tutoriale i wszędzie widzę rozkładanie UVki, a modele są relatywnie proste (grzejniki) i jestem pewien, że box mapping zrobiłby robotę. Dodatkowo nie jestem pewien jak zrobić, żebym mapowanie i teksturę widział w viewporcie.

Bedę wdzięczny za  jakąś podpowiedź. Raczej nie zamierzam się doktoryzować  w Blenderze, zajmuję się programowaniem, ale akurat potrzebuję zrobić coś takiego i mnie przyblokowało... Pomocy! 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W robocie mam 2.79, w domu 2.8, ale tak samo nie oganiam 😉 Niestety próbowałem znaleźć box mapping - bez większych sukcesów. Interfejs Blendera jest ciężki jak się w tym nie siedzi 😉 Szukałem w guglach, ale jedyne co mi wyskakuje to właśnie  tutoriale z unwrapem.

Wiem, że to bardzo nubowe pytanie, ale gdzie szukać? 😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Posted (edited)

Pytanie, jak tworzymy obiekt, albo robimy jakąś operację, to po lewej stronie na dole pojawia się nam dodatkowe menu. Chciałbym je sobie do do skrótu dodać, jak się do niego dobrać? Już raz tak zrobiłem, ale nie wiem czemu przestało działać, a nie jestem w stanie znaleźć źródła skąd znalazłem rozwiązanie.

 

Dobra, znalazłem, redo last to jest to czego szukałem 😉

Edited by makak

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
19 minut temu, wujek_kane napisał:

@Tvaroog A czy jest opcja to mapowanie przerzucić jakoś do UVki? Potrzebuje to zapisać w pliku OBJ i jestem w kropce...

po prostu stwórz uv'kę BOX

wchodzisz w tyb edycji TAB... zaznaczasz wszystkie vertexy (A) wciskasz U od UV... i wybierasz box projection i juz

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy