n-pigeon 652 Posted November 27, 2009 (edited) Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;) Edited March 6, 2011 by n-pigeon Share this post Link to post Share on other sites
0 Papa Pio 34 Posted June 14, 2018 Koledzy potrzebuję pomocy. Mam dość rozbudowaną scenę do zanimowania i chciałem wstawić Quick Smoke - (zianie ogniem)... przerobiłem tutki jak to zrobić - filozofia żadna i na każdym nowo otwartym pliku .blend wszystko działa... a jak robię to w mojej scenie to ognia brak... mam tylko surową bryłę... macie pomysł z czego to wynika? Share this post Link to post Share on other sites
0 kolaborant 73 Posted June 15, 2018 Konfiguruję Blendka w firmie (Win 10 GTX 1060 - sterowniki aktualne) i mam jakiś dziwny efekt posteryzacji w przejściach tonalnych gradientów. Spotkaliście się z tym wcześniej? Widzę je przy renderingu ale także w interface blendera gdy w viewporcie mam gradient w tle. zmiana zapisu na 16 bitów nic nie zmienia. Share this post Link to post Share on other sites
0 szczuro 581 Posted June 18, 2018 na moje to jest normalne monitor ci nie wyrabia ;)[ATTACH=CONFIG]105093[/ATTACH] postprocesing -> dither Share this post Link to post Share on other sites
0 kolaborant 73 Posted June 25, 2018 @szczuro pewnie tak. Rzeczywiście także i na domowym sprzęcie mam zauważalny podobny "efekt". Jest znacznie subtelniejszy stąd pewnie zafixowałem się, że coś musi być nie tak. Share this post Link to post Share on other sites
0 olaf 4,029 Posted June 25, 2018 a nic - nie da sie usuwac postów :) Share this post Link to post Share on other sites
0 Ajgor 279 Posted July 24, 2018 Czy w blenderze istnieje możliwość wyeksportowania sceny (z widoku kamery) do grafiki wektorowej tak, żeby można było ją edytować na przykład w Adobe Illustratorze? Albo innym programie wektorowym? Chodzi mi o zachowanie kolorów i kształtów. Share this post Link to post Share on other sites
0 zbyszko 53 Posted July 24, 2018 Czy w blenderze istnieje możliwość wyeksportowania sceny (z widoku kamery) do grafiki wektorowej tak, żeby można było ją edytować na przykład w Adobe Illustratorze? Albo innym programie wektorowym? Chodzi mi o zachowanie kolorów i kształtów. Coś takiego https://blenderartists.org/t/svg-output-script/566412 Share this post Link to post Share on other sites
0 Ajgor 279 Posted July 25, 2018 Dzięki. Obadam. Blender niby ma wbudowany eksporter, ale kiepsko działa. Share this post Link to post Share on other sites
0 rhqq2 10 Posted August 14, 2018 Witajcie, mam problem z kolanami mojej postaci. Może ktoś z Was miałby pomysł jak uniknąć problemu z wtapianiem się kolana w nogę podczas jej zginania? Za pomoc z góry dziękuję. Share this post Link to post Share on other sites
0 szczuro 581 Posted August 16, 2018 jesli to hardsurface to na poziomie designu, jeśli organic to weight paint, no i możesz też poustawiać jakieś limit rotation w IK lub prosty constrain. Share this post Link to post Share on other sites
0 rhqq2 10 Posted August 16, 2018 (edited) jesli to hardsurface to na poziomie designu, jeśli organic to weight paint, no i możesz też poustawiać jakieś limit rotation w IK lub prosty constrain. Bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam :) Jeśli chodzi o takie przypadki, na przyszłość polecałbyś użyć organic aby mieć lepszą kontrolę? Edited August 16, 2018 by rhqq2 Share this post Link to post Share on other sites
0 szczuro 581 Posted August 17, 2018 tu nie ma nic do polecania, to zależy od tego co robisz. hardsurface czyli jakieś czesci mechaniczne (robota, koparkę etc) materiał nie może się odginać wyginać i musi mieć odpowiednie złącza. Jeśli robisz organic czyli człowieka, zwierzątko jakiś gumowy przegub to możesz malować wagi by materiał odginała się w różny sposób w zależności od dwóch kości. no i zapomniałem jeszcze o technice z jest pomocne gdy malowanie wag nie wystarczy Share this post Link to post Share on other sites
0 rhqq2 10 Posted August 17, 2018 tu nie ma nic do polecania, to zależy od tego co robisz. hardsurface czyli jakieś czesci mechaniczne (robota, koparkę etc) materiał nie może się odginać wyginać i musi mieć odpowiednie złącza. Jeśli robisz organic czyli człowieka, zwierzątko jakiś gumowy przegub to możesz malować wagi by materiał odginała się w różny sposób w zależności od dwóch kości. no i zapomniałem jeszcze o technice z jest pomocne gdy malowanie wag nie wystarczy Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
0 michalo 1,026 Posted December 21, 2018 Hej, czy video editor w Blendku poradzi stabilizować obraz, tj. np youtube? :P Share this post Link to post Share on other sites
0 Vaticinator 141 Posted December 22, 2018 Chodzi o coś takiego? Nie wiem jak w youtube, ale podobnie jest w After Effects. Share this post Link to post Share on other sites
0 michalo 1,026 Posted December 22, 2018 Tak o to chodziło ale raczej w formie magic button ;) No dobra, porozkminiam to trochę. Dzięki. Share this post Link to post Share on other sites
0 michalo 1,026 Posted December 23, 2018 Ok, obadam to. Dzięki! Share this post Link to post Share on other sites
0 mandragora 160 Posted January 6 trochę zamula mi sculpt w 2.8, macie jakiś sposób na ustawienie sceny tak by to w miarę działało ?, a może to wina sprzętu fx8350 8 GB ramu i hd7950 Share this post Link to post Share on other sites
0 wujek_kane 261 Posted August 22 Cześć, czy w Blenderze da się jakoś bezboleśnie zrobić coś na kształt Box mapping z maxa? Mam taki problem, że dostałem modele w OBJ, przeskalowałem je, obróciłem, wyeksportowałem znowu do OBJ i było wszystko elegancko. Modeli używam w three.js, do tej pory zmieniałem tylko kolory materiału, więc mapowanie nie było mi zbytnio potrzebne, ale ostatnio doszła konieczność użycia prostych tekstur no i... klops. Jeden model miałem zmapowany i działa, reszta nie bardzo. Patrzyłem na rozmaite tutoriale i wszędzie widzę rozkładanie UVki, a modele są relatywnie proste (grzejniki) i jestem pewien, że box mapping zrobiłby robotę. Dodatkowo nie jestem pewien jak zrobić, żebym mapowanie i teksturę widział w viewporcie. Bedę wdzięczny za jakąś podpowiedź. Raczej nie zamierzam się doktoryzować w Blenderze, zajmuję się programowaniem, ale akurat potrzebuję zrobić coś takiego i mnie przyblokowało... Pomocy! 😛 Share this post Link to post Share on other sites
0 Maciek Jutrzenka 706 Posted August 22 2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież 1 Share this post Link to post Share on other sites
0 wujek_kane 261 Posted August 22 W robocie mam 2.79, w domu 2.8, ale tak samo nie oganiam 😉 Niestety próbowałem znaleźć box mapping - bez większych sukcesów. Interfejs Blendera jest ciężki jak się w tym nie siedzi 😉 Szukałem w guglach, ale jedyne co mi wyskakuje to właśnie tutoriale z unwrapem. Wiem, że to bardzo nubowe pytanie, ale gdzie szukać? 😜 Share this post Link to post Share on other sites
0 Tvaroog 21 Posted August 22 (edited) Edited August 22 by Tvaroog 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
0 makak 368 Posted August 23 (edited) Pytanie, jak tworzymy obiekt, albo robimy jakąś operację, to po lewej stronie na dole pojawia się nam dodatkowe menu. Chciałbym je sobie do do skrótu dodać, jak się do niego dobrać? Już raz tak zrobiłem, ale nie wiem czemu przestało działać, a nie jestem w stanie znaleźć źródła skąd znalazłem rozwiązanie. Dobra, znalazłem, redo last to jest to czego szukałem 😉 Edited August 26 by makak Share this post Link to post Share on other sites
0 wujek_kane 261 Posted August 28 @Tvaroog A czy jest opcja to mapowanie przerzucić jakoś do UVki? Potrzebuje to zapisać w pliku OBJ i jestem w kropce... Share this post Link to post Share on other sites
0 Maciek Jutrzenka 706 Posted August 28 19 minut temu, wujek_kane napisał: @Tvaroog A czy jest opcja to mapowanie przerzucić jakoś do UVki? Potrzebuje to zapisać w pliku OBJ i jestem w kropce... po prostu stwórz uv'kę BOX wchodzisz w tyb edycji TAB... zaznaczasz wszystkie vertexy (A) wciskasz U od UV... i wybierasz box projection i juz 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)
Edited by n-pigeonShare this post
Link to post
Share on other sites