Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Posted (edited)

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy.
Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty o pozycje i normale vertów.

Edited by Monio
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Posted (edited)
29 minut temu, Monio napisał:

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy.
Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty o pozycje i normale vertów.

Mnie tak naprawdę całkowicie satysfakcjonuje flat mapping, tyko muszę mieć to na UVce... Da się to jakoś sensownie ogarnąć?

EDIT:

Nie przeczytałem posta powyżej @Maciek Jutrzenka już sprawdzam.

Działa, dzięki wielkie!!!

Edited by wujek_kane

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cześć. W wersji 2.8 jak stworzymy np. cylinder możemy otworzyć w rogu okno z parametrami dla tego obiektu. Potem jeśli go przeskaluje to okno właściwości cylindra zmienia mi się w opcje dla skalowania. Gdzie mogę znaleźć potem znowu te parametry konstrukcyjne dla cylindra? 

image.thumb.png.9baa9c70efd899ec3d71f2a72aa2f867.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@ gryzon  Niestety w Blenderze po zatwierdzeniu tych parametrów nie da się do nich ponownie wrócić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@Tvaroog Rzerzywiście nie ma. Tylko na starcie jest. Może kiedyś pójdą bardziej w relacyjność i proceduralizm. Patrząc na filozofię Blendera to musiało by być AddModifier/Primitive i tam była by opcja wyboru. Niestety nie mam jeszcze zbyt dużego pojęcia o relacyjności w Blenderze. Podobała mi się konstrukcja w relacyjności w XSI, nie wiem jak to w Maya działa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ale mają to zmienić jest w planach przepisanie całego systemu modelowania w blenderze na nody. w sumie już teraz są jakby 2 addony które to robią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Fajnie! Strasznie kibicuję temu softowi. Uczę się go po godzinach i staram się nie narzekać na jego dziwności. W ogóle grzechem było by narzekać na ten soft. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dałem się tej całej blenderowej propagandzie i teraz na nowo uczę w nim modelować. Mam mały problem z nawigacją 🙂
Otóż, jestem w widoku ortograficznym i w takim chciałbym pozostać kiedy środkowym klawiszem sobie obracam widokiem. A w tedy (jak jestem blisko modela) przełącza mi na widok perspektywiczny i w tej odległości przenikam przez model i nic nie widzę.

Nie wiem czy coś pomieszałem ze skalą i stąd te problemu. Wrzuciłem sobie blueprint (drag and drop obrazek) i na nim modeluję, więc coś może być ze skalą.

Jednakże chciałbym zmienić tylko tryb widoku tylko na orto.

Lub może macie jeszcze jakieś rady?

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
20 minut temu, michalo napisał:

Dałem się tej całej blenderowej propagandzie i teraz na nowo uczę w nim modelować. Mam mały problem z nawigacją 🙂
Otóż, jestem w widoku ortograficznym i w takim chciałbym pozostać kiedy środkowym klawiszem sobie obracam widokiem. A w tedy (jak jestem blisko modela) przełącza mi na widok perspektywiczny i w tej odległości przenikam przez model i nic nie widzę.

Nie wiem czy coś pomieszałem ze skalą i stąd te problemu. Wrzuciłem sobie blueprint (drag and drop obrazek) i na nim modeluję, więc coś może być ze skalą.

Jednakże chciałbym zmienić tylko tryb widoku tylko na orto.

Lub może macie jeszcze jakieś rady?

Dzięki.

generalnie o ile wiem to przelacanie miedzy orto a persp nastepuje tylko w 2 wypadkach kiedy z trybu przod gora tyl ruszysz myszką to wtedy z ort przechodzi na persp... albo gdy jesteś w kamerze i z niej wwyjdziesz.. aczkolwiek o mozna wylaczyc w ustawieniach.. ustawienia>> zakladka navigation. >> auto perspective  wyłacz... 

a tak to to wiesz klawisze 1 3  7 to widoki przod bok góra.. 5 przelaczasz miedzy persp a orto z ctrl + 1 3 7 odwrotna strona widoku... a jak przytrzymasz shift i masz cos zaznaczone to sie ustawi według normalki.

PS: polecam sciągnąć dzisiejszego eperimentala 2.81 doszedł totalnie nowy file browser.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 minuty temu, Maciek Jutrzenka napisał:

generalnie o ile wiem to przelacanie miedzy orto a persp nastepuje tylko w 2 wypadkach kiedy z trybu przod gora tyl ruszysz myszką to wtedy z ort przechodzi na persp... albo gdy jesteś w kamerze i z niej wwyjdziesz.. aczkolwiek o mozna wylaczyc w ustawieniach.. ustawienia>> zakladka navigation. >> auto perspective  wyłacz... 

a tak to to wiesz klawisze 1 3  7 to widoki przod bok góra.. 5 przelaczasz miedzy persp a orto z ctrl + 1 3 7 odwrotna strona widoku... a jak przytrzymasz shift i masz cos zaznaczone to sie ustawi według normalki.

Te skróty pamiętam jak własny adres 😉

Chodziło mi o auto perspective. Dzięki!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie mogę nigdzie znaleźć.. Czy jest odpowiednik funkcji "qmesh" z zbrusha?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie no, extrude to trochę inna funkcja. Qmesh to taki extrude na koksie 😉

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam.

Czy da się w blenderze połączyć kilka operacji na raz i przypisać temu połączeniu shortcut? Np. 3 proste operacje

-deselect all

-selct linked

-move (G)

Wszystkie trzy działają jako jedna operacja pod prostym shortcutem -7

Jest taki skrypt do UV edytora gdzie wciskasz tylko F, zaznacza ci się wyspa, odznaczają pozostałe i od razu możesz ją gdzieś przenieść.

Edited by JonJoan

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Potrzebuję pomocy: Mam sobie taką sytuację, że importuję sobie OBJ, obracam, skaluję zmieniam kolorki materiałów z mtl i nadaję im nazwy, eksportuję do OBJ i jest cacy.

Problem w tym, że dostałem nową paczkę modeli i mi to nie działa - konkretnie zmieniam kolory każdego materiału, a na modelu nic się nie zmienia.

W międzyczasie zmieniłem blendka na 2.8 ale jak otwieram stare pliki to mi to działa (ale chyba nazwy kolorów mi zmieniło).

Co to może być? oO

EDIT: Wystarczyło kliknąć "use nodes" 😉

Edited by wujek_kane

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
W dniu 15.09.2019 o 21:43, JonJoan napisał:

Witam.

Czy da się w blenderze połączyć kilka operacji na raz i przypisać temu połączeniu shortcut? Np. 3 proste operacje

-deselect all

-selct linked

-move (G)

Wszystkie trzy działają jako jedna operacja pod prostym shortcutem -7

Jest taki skrypt do UV edytora gdzie wciskasz tylko F, zaznacza ci się wyspa, odznaczają pozostałe i od razu możesz ją gdzieś przenieść.

a wiesz że nie wiem.. chyba musiałbyś to zaimplementować jako mini skrypt i do niego przypisać shortcut.. zadałbym pytanie na devtalk blenderowym 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Napisałem prośbę na forum right click, bo na devtalk chyba za bardzo nie można żebrać o skrypty. Zobaczymy. Może odpowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

devltalk to wszelkie pytania tego typu. Natomiast right click select to jest feature request.. tam raczej nikt nikomu nie pomaga tam się tylko wymyśła ficzer ktory mógłby być zaimplemetowany i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Blender 2.8. Jak całkowicie z projektu usunąć nieużywane tekstury? Nakładam na obiekt teksturę, ale mi nie odpowiada, więc nakładam kolejną, i kolejną. Za każdym razem teksturę kasuję, ale one i tak zostają na liście tekstur. Jak te nieużywane tekstury z listy? Bo tylko bałagan robią.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zapisanie i ponowne otworzenie projektu usunie wszelkie nieużywane rzeczy.

2.8 też zyskał możliwość wylistowania i usunięcia (przycisk purge) takich rzeczy w outlinerze. Wtedy reload projektu nie jest konieczny.

image.png.af0da27bee884ca881236acde996a658.png

Edited by VGT
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

I jeszcze jedno pytanie. Mam scenę, w której używam tekstury HDR jako Background Environment. Chcę, żeby tło było rozmyte. Włączam Transparent, włączam renderowanie Environment jako osobny pass, Robię w compositorze drzewko, w którym przepuszczam Environment przez noda Blur, i łączę z głownym rendeerem przez Alpha Over. I działa to ładnie. 

ALE... W scenie tło jest widoczne przez szybę. No i problem w tym, że tło jest rozmyte wszędzie, tylko nie w widoku przez szkło. Załączam tu najprostszą możliwą scenkę (z szachownicą w tle), pokazującą, o co chodzi. Może mi ktoś powiedzieć, jak zrobić, żeby tło widoczne przez szkło też było rozmyte? Właściwie nawet po za szkłem nie ma znaczenia. I tak w mojej głównej scenie widać tylko przez szkło.

szklo_blur.blend

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
14 minut temu, VGT napisał:

2.8 też zyskał możliwość wylistowania i usunięcia (przycisk purge) takich rzeczy w outlinerze.

Było w poprzednich wersjach. Just sayin'.

image.png.9e39c7cc85b079510ebff01081990dfd.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy