Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mozesz wlaczyc snap to grid:  

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Mam mega szybkie pytanie, a nie znalazłem odpowiedzi (pewnie banalne 🙂 )  

Chce kliknąć jakiś klawisz (coś jak G) i po wpisaniu dla osi X wartości 0, żeby punkty przesunęły się do X=0m Global. 

 

image.png.e51410c1de92220e22f2fd148c348451.png

Link to post
Share on other sites
  • 0
5 minut temu, EthicallyChallenged napisał:

Postaw 3Dcursor gdzieś gdzie X=0 a potem wybierz pivot point: 3D cursor, wybierz te vertexy i wpisz S (scale), x i 0 

Dzięki za odpowiedź. Nie ma szybszej metody? Mógłbym po prostu po prawej wpisać 0 w transform. Chce pominąć ten krok.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mam kolejne głupie pytanie (za dużo maxa :D) Jak snapować punkt z krzywej do origina innej bryły? Przeklikałem wszystkie opcje snapowania i nic nie działa. Nie chce przesuwać tam Cursora, dodawać empty i do niego snapować. Można prościej?

 

image.png.cbed462505bb2ef2dd42ad76fc9a3386.png

Edited by triget
Link to post
Share on other sites
  • 0
9 godzin temu, triget napisał:

 Nie chce przesuwać tam Cursora, dodawać empty i do niego snapować. Można prościej?

 

No, da się prościej, możesz pominąć środkowy krok 😄 (dodawanie empty - robisz po prostu "snap to 3D cursor"). 

Link to post
Share on other sites
  • 0
W dniu 31.12.2020 o 07:26, EthicallyChallenged napisał:

1 Wybierz objekt i włącz edit mode

2 wybierz te krawędzie:

66031906-B13C-4685-AB85-79EA7A589548.jpeg.9e6f81da29a21fb44575a228d2fa4374.jpeg

3 kliknij prawym i wybierz „snap” i „cursor to selected”
4 znowu kliknij prawym i „snap”, ale tym razem wybierz „origin to 3D cursor”

Dziękuję, pomogło mi to znaleźć punkt środkowy (po wykonaniu punktu 3. należy wyjść z edit mode aby wybrać "origin to 3D cursor").

Przy okazji inne pytanie:

Rysowałem wcześniej w Blender wersja 2.82. Aktualnie jest wersja 2.91. Niektóre opcje inaczej wyglądają. Największy problem mam z modyfikatorami: Bevel i Solidify. Otóż wcześniej była możliwość kliknięcia Apply i zaakceptowanie zmian (screen). W nowej wersji tego nie widzę i nie mogę zaakceptować modyfikatorów. Czy mógłbym prosić o wskazówkę jak mam zatwierdzić modyfikatory w nowej wersji programu?

 

modyfikator.jpg

Edited by tomek1989
Link to post
Share on other sites
  • 0
10 godzin temu, tomek1989 napisał:

Dziękuję, pomogło mi to znaleźć punkt środkowy (po wykonaniu punktu 3. należy wyjść z edit mode aby wybrać "origin to 3D cursor").

Przy okazji inne pytanie:

Rysowałem wcześniej w Blender wersja 2.82. Aktualnie jest wersja 2.91. Niektóre opcje inaczej wyglądają. Największy problem mam z modyfikatorami: Bevel i Solidify. Otóż wcześniej była możliwość kliknięcia Apply i zaakceptowanie zmian (screen). W nowej wersji tego nie widzę i nie mogę zaakceptować modyfikatorów. Czy mógłbym prosić o wskazówkę jak mam zatwierdzić modyfikatory w nowej wersji programu?

 

modyfikator.jpg

Teraz jest to pod tym przyciskiem

1256229699_applymodifier.jpg.f68bf58ef0e11ca37f5934adba8c3db0.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam

Jestem bardzo początkującym użytkownikiem Blendera.

Podczas robienia tutorialu znikły mi (nie wiem kiedy) opcje z zakładki Properties. Pewnie coś niechcący nacisnąłem, ale nie wiem gdzie. Może ktoś pomóc? Mam tak tylko w tym jednym projekcie.

 

pr.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 0

@pbiss Hej, przypiąłeś którąś z zakładek w properties pinezką.

1) Kliknij na którąś z czterech zakładek, które Ci zostały (akurat nie dotyczy to zakładki active tools, którą masz wybraną na screenie).

2) Z prawej strony w panelu będziesz miał białą pinezkę, kliknij na nią, żeby ją odpiąć. Białe wypełnienie=przypięta; kontur=odpięta.

pinezka.jpg

Edited by alex3d
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy