Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mozesz wlaczyc snap to grid:  

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Jak dla mnie to wystarczy zapętlający się kawałek siatki i array + curve. Możesz zrobić żeby pasma kończyły się pod skośnym ustawieniem żeby ładnie flow siatki ci się ułożył i ustawić araya na constant offset.

Szerokość możesz ustawić za pomoca radiusa vertów w curve. Albo ewentualnie lattice po arrayu a przed curve, właśnie robię tak jeden obiekt w gierce i się spisuje.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Jak dla mnie to wystarczy zapętlający się kawałek siatki i array + curve. Możesz zrobić żeby pasma kończyły się pod skośnym ustawieniem żeby ładnie flow siatki ci się ułożył i ustawić araya na constant offset.

Szerokość możesz ustawić za pomoca radiusa vertów w curve. Albo ewentualnie lattice po arrayu a przed curve, właśnie robię tak jeden obiekt w gierce i się spisuje.

 

Tak samo bym robił :>

Link to post
Share on other sites
  • 0

ja troche z innej beczki...

problem takowy - odpalam blendera na maszynie stacjonarnej , nastepnie loguje sie na niej (win7x64) zdalnie zeby sobie porzezbic scenke z laptopa albo kontrolowac / twikowac render z telefonu lub tabletu , i niewiem czemu ale na maszynie z odpalonym blenderem przestaje "widziec" gpu...

najdziwniejsze jest ze czasami jest ok a czasami po prostu blender nie widzi gpu i koniec...

 

to jakis problem blendera czy win i RDP ?

Link to post
Share on other sites
  • 0

o to to, mandragora mozesz podeslac linka do googlowej "pomocy"? :)

@monio nie do końca czaje co masz na myśli

@zbyszko, widziałem ten fake, niestety twist w simple deform nie za bardzo został sparametryzowany i między innymi nie masz wpływu na flow siatki jak to ujął ładnie Monio. Mi raczej chodziło o to żeby tube podążał po krzywej.

Link to post
Share on other sites
  • 0

http://www.mifth.narod.ru/tut_braid.html Miłego

Pytanie:

Czy jest jakiś sposób na taką sytuację: mam 2 obiekty 1 jest w środku 2 obiektu powiedzmy że jest to szklanka a drugi obiekt to kula. ja zrobić by szklanka się przyczepiła wszystkimi możliwymi vertex do kuli zachowując grubość szklanki. będę później, jak co to lepiej wytłumaczę. Shrinkwarp nie wchodzi w grę a jeśli nie da rady to muszę się nim posiłkować

Edit:

Trochę pogrzebałem i nic dobrego mi nie wyszło i poszedłem do shrinkwrap ale tu jest problem iż cały wzór jest przyklejony i nie zachowuje grubości. Da się to jakoś wyleczyć, czy pozostaje zostaiwić sobie wzór z shrinkwrap i ręcznie dalej sobie poradzić ?

w9uj.jpg

Edited by mandragora
Link to post
Share on other sites
  • 0

Może to na meshu w zatwierdzonym wzorkiem:

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modifiers/Deform/Laplacian_Deform

 

Albo to na zywkłym meshu + shrinkwrap i wtedy generacja wzorku.

http://sketchesofcode.wordpress.com/2013/11/11/adaptive-duplifaces-add-on/

 

Kramon- No kuuuur..... :D

Od 2 dni ustawiam latticy i na to nie wpadłem. :D

Ewentualnie jeszcze można pomninić z boxem zrobionym z plane za pomocą solidify i na to mesh deform ale wróżę dużą szanse na eksplozje.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Kramon

Jak na razie mam eksplozję, nie wiem czy dobrze robię. Zrobiłem 3 curve do siateczki dałem modyfikator curve3x i do każdego po 1 curve z axis x x z. Muszę to bardziej zgłębić by na durnia nie wyjść:confused:

 

możliwe że to może nie działać bo tak na szybko pomyślłem i chyba to nie będzie działać XD to może zadziałać żeby zrobić pół kule.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Kramon: takie rzeczy wychodziły, można też dość fajne rzeczy uzyskać ale chaos jest niemiłosierny, już wolę jakiś fajny plugin (galore coś tam) i sobie popatrzeć. Lattice też za bardzo nie spełnia nadziei. Zapewne pozostanę przy koncepcji wzięcia wzoru z shrinkwrap i dorobienie ręcznie reszty

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mam i ja pytania.

1. Często chciałbym uzyskać efekt by po bridge znikały ścianki nadprogramowe. Tzn. np ościeżnica drzwi, mam cuba o zadowalających podziałach, chcę 2 przeciwległe poli stykające się z obrysem całej ściany, zbridgeowac by zniknęła ścianka ze tak powiem progowa. Nie mówię że tak rysuje ościeżnice ale często mnie denerwuje operacja usuwania tych nadprogramowych poli po bridge. Widział ktoś jakiś bardziej inteligenty od wbudowanego skrypt, te z loop tools też są tępe a najczesciej trakcball error.

 

2. Czy widział ktoś artykuł traktujący o multiple importance sample? Czy ma sens używanie w scenach z dużą ilością mesh lights a bez hdri? Moje ostatnie testy zdają się nie widzieć różnicy w szumie a czas renderingu zmienia się podczas zabawą map resolutinon i samym włączaniem M.I.S.

Jaki jest sposob dzialania map resolution?

Link to post
Share on other sites
  • 0

4j2b.png

Nowy blender, zmiana kilku ustawień, później utworzony nowy cube i nie mam dostępu do zmian. :/ Kto wie skąd to się bierze.

edit:

Przyczyna leży w pliku startowym Blendera, ale nie wiem do końca co powoduje ten błąd, czy dodanie skrótów, addona, czy zmiana ustawień.

Edited by floo
Link to post
Share on other sites
  • 0

Powiedzcie mi jak podejść do modelowania ostrza?

Patrząc na zwykły prosty miecz można by się było obejść bez subsurfa, ale przyszedł mi do głowy sierp.

Tu przydałby się ładny łuk + ostre ostrze :)

Tak na szybko to przychodzi mi do głowy edge crease, ale ta funkcja nie do końca do mnie przemawia.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Powiedzcie mi jak podejść do modelowania ostrza?

Patrząc na zwykły prosty miecz można by się było obejść bez subsurfa, ale przyszedł mi do głowy sierp.

Tu przydałby się ładny łuk + ostre ostrze :)

Tak na szybko to przychodzi mi do głowy edge crease, ale ta funkcja nie do końca do mnie przemawia.

 

jak to jak xD? Modelujesz prekruj miecza a potem robisz sobię array+ curve i masz jak chcesz to mogę ci blenda pokazać

 

- - - Połączono posty - - -

 

Edgesplit przed subsurem załatwi ci idealnie ostrą krawędź.

 

Ale nie ma czegoś takiego jak ostra krawędź wszystkie miecze mają krawędź zagiętą w " coś takiego

Link to post
Share on other sites
  • 0

Miecze również nie składają się z pustej skorupki zrobionej z nieskończenie cienkich trójkątnych płytek.

Sharpedge i edgesplit modifier na ostrzu to popularna metoda. Robienie tam bevela albo crease edge to overkill.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy