Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Na PMki sie odpisuje PMkami, nie na forum, taka mała uwaga z netykiety.

 

Ja się nie mam ochoty kłócić na temat tego, co jest najlepsze do sculptu, bo podejrzewam, że masz rację i nawet mi się nie chce sprawdzać, ale jak inaczej mam nazwać twoje niedowierzanie w reakcji na to, że komuś coś (poniekąd) wyszło z użyciem tego narzędzia?

"Rwanie włosów z głowy"? "Feeling, który nie wybacza"?

Powiedz mi, co lepiej oddawało by istotę strategi marketingowej zwanej FUD, niż takie cytaty? Chyba tylko suchary Chrupka, ale wiesz, on tak jakby nie ma Zdolności Honorowej w przeciwieństwie do Ciebie, i dla tego mam ci za złe.

 

I jeszcze raz ważna rzecz: odpowiadasz na PM, to w PM, a nie na forum, bo tu jesteś elokwentny i rzeczowy, a w korespondencji ze mną wrzuciłeś tylko gimnazjalnego mema z bólem D*.

 

Ta wiadomość też w zasadzie powinna iść przez PW, ale skoro się bawimy w dyskredytowanie personalne na forum, to chciałem się jakoś bronić.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Guest Chrupek3D

ikkiz, ależ Ty sie spinasz, myślisz, ze ja Ciebie i Monia nienawidzę po kres swoich dni, bo... używacie Blendera?

Pożartować już z Wami nie można, oderwać sie od ciężkiej codzienności i wnieść trochę luzu tez nie można... rozumiem, tylko rzeczowe i ciekawe dyskusje z napiętymi jajami i zaciśniętą szczęka. Możesz sie ze mnie nabijać, a ja będę Ci ripostował i co... świat sie zawali z tego powodu?

Przecież Monio chce dla Ciebie dobrze, bo widzi, ze masz potencjał, a ZBrush, według niego pomoże Ci osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, wiec po co atakujesz kogoś, kto chce Ci pomoc. Więcej elastyczności men... nie bądź taki poważny, bo Ci Arnold... aha... sorka...

 

No dobra, zrobiłeś tego konia i te panienkę... nie było braw, wina i kobiet... i co z tego... Nie zawsze jest tak, jak Ty chcesz... Ja napierdzielam krokodyle, Ty panienki na koniu i w sumie jesteśmy tacy sami, ani lepsi ani gorsi, a ze czasami człowiek sobie szpile wsadzi to przecież nie koniec świata.

Nie wiem skąd Ci sie ten honor bierze, ale nie rob ze mnie głupszego niż jestem, bo słowa nie zamieniliśmy, a w realu byś sie mocno zdziwił, gdybyśmy sie spotkali... ja, Ty i Arnold :-)

No dobrze... przytulamy...

Edited by Chrupek3D
Link to post
Share on other sites
  • 0

Ikkiz- Jakbyś nie miał tak niezdrowego podejścia do blendera to byś nie uważał że robie FUD. Czy ilustratorzy którzy piszą "tusz nie wybacza" albo "akwarela uczy pokory" robią FUD tym mediom czy mówią że trzeba do nich odpowiednio podejść? Złe pociągnięcie pędzla w blenderze może wiele popsuć i trzeba to robić dokładniej, uważniej. Z innej strony, czy Brecht albo Ton jak pisza że viewport blendera jest archaiczny i niewydajny to robią FUD?

 

Odpowiedziałem ci na twoją pm tylko memem bo nie widzę sensu żeby polemizować z takim niedorzecznym bełkotem. Zapal jakiegoś skręta z melisy i wyluzuj. Podpisuje się pod tym co mówi Chrupek.

Link to post
Share on other sites
  • 0

I dalej siejesz FUD - to nie ma undo w blenderowym sculpcie? Serio, ktoś tak mógł by pomyśleć, że mu się ręka omsknie i już wiele popsuł. Tusz nie ma undo. I wydaje się, że masz tego świadomość pisząc, ale po chwili zaczyna się już tylko 'racja twoja i amen', a jak nie półprawdą, to bólemdupy go.

 

Czarny PR czarnym tuszem i nie pisz, że cię źle zrozumiałem.

 

jeszcze k'woli wyjasnień, dla czego się tak upieram przy tym, że sculpt w Blenderze jest użyteczny: połączenie dyntopo z shrinkwrapem aplikowanym na multiresach pomaga obejść problemy wydajnościowe, wybacza bałagan i brak konsekwencji w workflow i wymaga mniej dyscypliny niż przechodzenie po kolei na coraz wyższe subdivy w Zbrush. To wspaniałe narzędzie, które spełnia moje oczekiwania i nie czuję, żebym musiał się przesiadać na soft, którego nie znam za dobrze i chyba nawet nie lubię.

 

A ty jednak masz za każdym razem potrzebę nawrócenia mnie z "Canona na Nikona". Pilnuj swoich sculptów i nie pisz nieprawdy by udowodnić swoją subiektywną opinię.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Jeśli pisze że sculpt w blenderze jest słaby to robię to w odniesieniu do zbrusha czy innych softów.

 

Ja tylko swoje 3 grosze i się nie mieszam dalej - imo takie stawianie problemu rzeczywiście trochę zniekształca obraz bo można odnieść wrażenie że słaby = mało użyteczny i lepiej sobie nie zawracać głowy. A sculpt to nie tylko modele 30 mld poly ale też 2-3 mln gdzie szkoda czasu na przeskakiwanie w inne softy. I tu Blenderowi niczego nie brakuje.

 

Rozwinie ktoś co znaczy skrót FUD?

Link to post
Share on other sites
  • 0

le_chu- To wszystko odnosiło się do klasycznego rzeźbienia hipoly, taki był kontekst. W takich zadaniach blenderowy sculpt po prostu jest mniej użyteczny. Przy innych zadaniach ratuje dupę. Sam korzystam bardzo często z grab brusha do zwykłego modelowania organiki, jest szalenie przydatny.

 

Ikkiz- Co do trudności mówiłem o kontroli nad pędzlem. Nie uważasz znacznie większa częstotliwość korzystania z undo może o czymś świadczyć?

Dobra, niech bedzie że robie FUD blenderowemu sculptowi. Widocznie tak to musi działać jak się porównuje słabsze rozwiązania z lepszymi. ¯\_(ツ)_/¯

Przynajmniej nigdzie nie pisałem nieprawdy, tylko ty masz spinkę i nie potrafisz zaakcepotwać pewnych rzeczy. Sculpt blenderowy jest tylko- niezły. Przydaje się i można w nim zrobić ładnego konia czy nagą blondynę ale są narzędzia które go deklasują. Jak już mam robić FUD to dodam że twoje porównanie o aparatach jest nieadekwatne bo te marki można stawiać na tej samej półce, natomiast blenderowy sculpt i zbrusha dzieli zbyt duży rozdźwięk jakościowy. I nie ma się co dziwić bo to dzieło jednego niezłego programisty a nie zespołu bardzo dobrych.

 

Widzę że nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie narzędzia są w zbrushu i jakie są podstawowe metody pracy. Mimo to się wypowiadasz i oceniasz co wymaga więcej dyscypliny. Ja tylko raz ci zaproponowałem zbrusha byłoby ci łatwiej, szybciej i mógłbyś sobie pozwolić na więcej. Nic ni cie każe, nie oczekiwałem nawet odpowiedzi. Coś takiego samego napisałem 2 innym osobom na tym forum i z tego co pamiętam byli zadowoleni. Jak juz masz takiego nega na inne softy niż blender to mogłeś napisać że chcesz się ograniczyć tylko do niego a nie zaczynać ze zjadliwymi komentarzami na tamat mojego podejścia do ludzi. Czill out może?

 

FYI- Blenderowy patent z shrinkwrapem i multiresem jest inspirowany podstawowym workflowem zbrusha czyli Project All. Dodatkowo blenderowe rozwiązanie nadal jest słabsze bo jest modyfikatorem działającym stale (każdy update sceny) na każdy vertex przez co jest obrzydliwie mocorzerny. W zbrushu projekcja to jednorazowa akcja która dodatkowo zapamiętuje jakie vertexy były modyfikowane od ostatniego użycia projekcji. Dzięki temu możesz dociągać siatkę i robić błyskawiczne poprawki projekcji na obiektach które całościowo mają miliony poly.

Argument o skakaniu po subdivach w zbrushu wybitnie nietrafiony biorąc pod uwagę stary i znany bug blenderowego multiresa który niepoprawnie przekształca siatkę wyższych leveli gdy edytowałeś niższe.

 

O ja niedobry hejter blendera, te matcapy które podesłałem Tonowi pewnie też obrazują mój hejt. Moje sculpty które wrzucili na AiB pewnie też specjalnie słabsze niż te które robie w zecie. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Z powyższym postem merytorycznie się zgadzam, prócz tego, że nie chodziło mi o to, że skakanie po subdivach miało by być lepsze w Blenderze, a po prostu o to, że ja nie potrafię w ten sposób przechodzić od ogółu do szczegółu (jak na pięknych timelapsach na youtube), dla tego używam dynamicznej topologii. eot.

Edited by ikkiz
Link to post
Share on other sites
  • 0

Teraz to namieszałeś. Piszesz o dynamicznej topologii jaka jest w sculptris i blenderze, czy o przeskakiwaniu z subdiva na subdiv (poziomy multiresolution w blenderze), która jest w Zbrush i Blenderze.

Link to post
Share on other sites
  • 0
a po prostu o to, że ja nie potrafię w ten sposób przechodzić od ogółu do szczegółu (jak na pięknych timelapsach na youtube), dla tego używam dynamicznej topologii. eot.

 

Odniosłem do Tego. Chodziło mi o to, że część osób w swoim Zbrushowym workflow wgl, nie korzysta z subdivs's czy tam multiresa(jak się to zwie również w Modo).

Link to post
Share on other sites
  • 0

to nie wiem, spytaj Monia. W blenderze jest dynamiczna topologia, siatka składa się ze zmiennej liczy trójkątów, które się tworzą albo kolapsują w zależności od potrzeb. A multires w Blenderze, to modyfikator, który z każdym subpodziałem dzieli każdą krawędź na pół i zapamiętuje położenie nowych wirtualnych verteksów. Polycount jest stały ~4 razy większy na każdym poziomie multiresa (subdiv). To co napisałeś, to jakoś mi nie tworzy żadnego sensownego obrazka.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Namieszałeś legomir. Nie ma czegoś takiego jak dynamiczna teselacja siatki w zbrushu. Może dopiero bedzie w 5 wersji ale to sa ploty. W zbrushu jest dynamesh który jest oparty o vokselizacje siatki i jest jednorazową operacją która robi siatkę z równej wielkości quadów. Te metody pracy bardzo mocno się od siebie różnią, jedna nie pozwala na to co druga i na odwrót.

 

Najpierw pojawił się Sculptris którego autora zatrudniło pixologic, to również on jest odpowiedzialny za dynamesh. W międzyczasie powstawał Unlimited Clay do blendera ale nie ujrzał światła dziennego bo autora wessali goście od 3dcoata co zastkutkowało LiveClay. Obecne dyntopo w blenderze to działo Nickolasa Bishopa, autora sysemu sculptu.

Link to post
Share on other sites
  • 0

dlaczego powiedzmy mam głowe coś koło 500tys po sculpt i nie ważne czy duplikuję to zaznaczenie tego modelu to jakaś mordęga bo przecież sculpt jakoś działał w miarę sprawnie a tu zaznaczenie modelu to zupełnie inna bajka //ktoś zna odp dlaczego tak się dzieje?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Stworzyłem gride'a, jest podzielony na ileś tam kwadratowych polygonów. Chciałby aby był prostokątny, ale żeby polygony dalej były kwadratowe, tej samej wielkości co są teraz i nie bardzo wiem jak to zrobić? Nie mogę go zwyczajnie przeskalować. Być może istnieje jakieś sprytne extrude'owanie czy coś ?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mam pytanie, trochę niezwiązane z Blenderem bezpośrednio ale wiem że chyba Veti kiedyś o tym wspominał.

 

Czy umieszczanie modeli na stronach typu: https://sketchfab.com/ jest dzisiaj jakoś bardziej bezpieczne niż 1-2 lata temu? Pamiętam że była tu na max3d dyskusja o łatwości wyciągnięcia takiego modelu jakoś z pamięci ram karty czy coś, chciałem dopytac czy sztuczka nadal działa :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ej karty AMD już śmigają naprawdę zacnie :D

 

Looks like AMD finally make real progress, with recent 14.1 beta driver it compile kernel fast and even work on my 7850, quick test on windows show 2x speedup in comparison with i7 3770k, i expect 4x speedup with top R290X, not bad for average home user. Going to clean my bidir experiments and make it at least compile. That was long wait for several years.
Link to post
Share on other sites
  • 0

Kramon - dzięki za odpowiedź, ale nie do końca rozumiem jak mam to zrobić? Przyznam się, że ostatni raz w blenderze cokolwiek robiłem parę lat temu i wielu rzeczy zapomniałem, także nie miałem kompletnie pojęcia o czym mówisz :P Znalazłem jednak jakieś opcje "snap" gdzie można ustawić rodzaj inkrementacji. Nie wiem jednak jak to połączyć z extrude'owaniem? jak zaznaczam krawędź grida, wciskam E to działa tak samo więc pewnie coś źle robię.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Ej karty AMD już śmigają naprawdę zacnie :D

 

Ale do czego się to odnosi ? Do przyśpieszenia viewportu czy może w końcu ruszyli wsparcie dla cycles ? Mówimy o win czy linux, nie bardzo rozumiem.

Polecam stronkę

http://www.phoronix.com/scan.php?page=home

Chyba najbardziej kompetentna jeśli chodzi o karty graficzne i środowisko linux, z której strony by nie patrzeć pod linuchem jednak blender szybciej/lepiej działa.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy