Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Dlaczego w 2.69.10 nie działa mi narzędzie Knife? Wciskam "k", klikam na obiekcie, pojawia się zielony punkt, przeciągam w drugie miejsce, klikam i... poprzedni punkt znika i pojawia się nowy. Zatwierdzanie Enterem nic nie daje. Mam jeszcze 2.67 i tu działa bez problemu.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dlaczego w 2.69.10 nie działa mi narzędzie Knife? Wciskam "k", klikam na obiekcie, pojawia się zielony punkt, przeciągam w drugie miejsce, klikam i... poprzedni punkt znika i pojawia się nowy. Zatwierdzanie Enterem nic nie daje. Mam jeszcze 2.67 i tu działa bez problemu.

I jeszcze jedno. Po wciśnięciu klawisza "w" pojawia się menu z narzędziami. Ale to menu ma jeszcze własne skróty, których nie moge znaleźć. na przykład W+1 = Subdivide, W+4= Remove doubles.

Wiecie, gdzie znaleźć listę takich ukrytych skrótów?

Aaaa. już wiem. To są po prostu numery pozycji na liście skrótów :)

Edited by Ajgor
Link to post
Share on other sites
  • 0

Na pewno nie mam złej siatki, bo nóż nie działa nawet na podstawowym cube.

A skąd mam tą wersję? A żebym ja to pamiętał :)

Ale teraz faktycznie ściągnąłem z oficjalnej strony, i jest 2.69.0. Knife działa bez problemu.

Edit... Taaa.. Ale za to po lewej miałem fajne zakładki, które były bardzo wygodne, a teraz mi zniknęły.

Edited by Ajgor
Link to post
Share on other sites
  • 0

Mam do was takie pytanie - czy ktoś kojarzy szybki i magiczny sposób łączenia narożnych elementów jak na obrazku poniżej? Metoda z której korzystam od x lat polega po prostu na pokornym snapowaniu wierzchołków jeden po drugim wzdłuż konkretnej osi. Trochę to mozolne i zastanawiałem się czy ktoś zna szybszą metodę. Próbowałem booleanem ale na marne.

 

pytanie.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 0

Jeżeli koniecznie musi być geometria to chyba się nie obędzie bez eksportu do 2.49:

http://airplanes3d.net/scripts-253_e.xml

 

ale ja bym to próbował zrobić tak samo jak w maxie - czyli bevel krzywymi (obie jako 2d, handle będą regulowały rozłożenie siatki) a później bevel dla geo (warstwa 2):

http://www.sendspace.com/file/7yatba

 

w teorii jest jeszcze cad tools czy choćby knife project ale użyteczność ich jest zbliżona do booley'a ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0

A jak kąt pomiędzy ścianami nie wynosi 45 stopni to oblicz go, podziel na pół. Teraz użyj Bisect korzystając z widoku ortho i odpowiednio tweakując ustawienia w redo-panelu wpisując twój kąt po przeliczeniu.

Link to post
Share on other sites
  • 0

rozdzielił bym chwilowo na dwa obiekty, i jeden drugim bym przyciął za pomocą knife project, usunął bym wystające, już nie potrzebne verteksy a potem połączył znów w jeden obiekt i powinny się skleić za pomocą remove doubles.

Link to post
Share on other sites
  • 0

tiny cad nadaje się do prostych rzeczy ale da się nim to zrobić tyle że narobi sobie tylko roboty. Już szybciej wyjdzie mu snapowanie

 

Jescze dla własnego spokoju sprawdziłęm to booleanem i wg mnie bardzo ładnie to wychodzi

Edited by mandragora
Link to post
Share on other sites
  • 0

le_chu: z góry nożem shift+K (tnie przez wszystkie zaznaczone face), potem remove doubles i usuwanie zbędnych ścianek, vertów

 

edit:// albo jeszcze prościej, jeśli 45 stopni: Mesh-> Transform-> Shear (ctrl+alt+shift+S) -> 1, dosnapować i bridge

Edited by szczuro
Link to post
Share on other sites
  • 0

@lechu takie coś najłatwiej zrobić knifem ( zwykły knife, bo knife project raczej nie podoła w takiej sytuacji -edit:knife project ma cut through, więc też nie ma problemu) albo można też booleanem, ale w tym ostatnim przypadku musisz mieć trzeci obiekt, choć dochodzi jeszcze kwestia kierunku normalnych tego rozdzielającego plane'a co wpływa na wynik całej operacji :D Co do samego booleana to ostatnio zyskał na funkcjonalności: obsługuje ngony, jest szybszy i pożera mniej pamięci. https://developer.blender.org/D274

 

s9aa.jpg6nxa.jpg

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites
  • 0

Próbuję właśnie zrobić skrzypce.

Główna część niemal ukończona, ale trzeba ją jeszcze odpowiednio wygiąć.

Skrzypce mają wystający "brzuszek".

Próbowałem proportional edit, ale nie bardzo to chce zadziałać.

Zbyt duży zasięg wykrzywia wszystko łącznie z bokami, a zbyt mały robi za ostry czubek.

Po ukryciu boków i wygięciu też niezbyt ładnie to wygląda.

Link to post
Share on other sites
  • 0

No to powinno zadziałać także dzięki.

Jeszcze jedna rzecz odnośnie skrzypiec.

Mają one na górze (przynajmniej te, które wyglądają na klasyczne) taki zawijas/spiralę.

Możecie mi podpowiedzieć jak się zabrać za modelowanie tego czegoś?

Widać o co mi chodzi na pierwszym lepszym zdjęciu

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy