Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Coś dziwnego mi się porobiło w Blenderze, tak mi się zdaje, że wieport laguje przy modelach, przy których jeszcze nie powinien. na przykład teki benchmark zrobiłem, szybciutki skrypt pytongiem, żeby ten model się kręcił #frame*0.1

no i w zbliżeniu, jak się kręci, to nie wyrabia 24 klatek na sekundę, ja się oddale, to już wyrabia, ale to dziwne, bo model 1777 poligonów. Jak włączę backface culling, to zaczyna być lepiej, ale dalej w tej odległości ledwo wyrabia 24 fps.

 

i teraz wisienka: jak włączę matcap, to zapiernicza. Zawsze sądziłem, że matcap jest wolniejszy, a tu takie buty. myślę, że mogłem coś poprzestawiać, choć w sumie to zresetowałem do ustawień fabrycznych i to samo jest.

 

mogli byście sprawdzić, czy u was tak samo, albo zerknąć co przestawić, żeby w normalnym podglądzie szło jak w matcapie http://www.pasteall.org/blend/27662

animacje włącza się alt a, i cube się kręci.

---------------

@mandragora próbowałeś vertex colorem? Trzeba wejść w vertex paint, i pomalować biało czarno, a potem wywołać ten vertex color po nazwie node attribute. W sumie jak się ma rgb, to ma się 3 liczby w każdym kolorze, a to starcza to zmieszania 4 shaderów. tak konia malowałem, żeby oszczędzić na teksturach.

Link to post
Share on other sites
  • 0
takie coś wymyśliłem, kolejne pytanie dotyczy czy da się precyzyjniej sterować ułożeniem przenikania(inne niż Normal)

d250Bgr.jpg

 

Nie ogarniam cie.

 

W mix w 1 shader wstawiasz jedną teskturę w 2 shader wstawiasz 2 teksturę czy jaki tam chcesz materiał. W FAC podpinasz teksturę którą kontrolujesz gdzie ma być shader 1 a gdzie 2.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Gail- http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Animation/Techs/Shape/Shape_Keys

 

Ikkiz- Która wersja blendera? Jwilkins ostatnio coś mieszał w kodzie viewportu, niby jakieś przygotowania do viewportFX.

Matcapy zawsze były szybsze, niezależnie od ilości poly. Chodzi o te wbudowane oczywiście, rysują się poza systemem materiałów blendera.

Link to post
Share on other sites
  • 0

coś mam nasrane w kompilacjach odpalanych z foldera. Za to to, co mi się instaluje jako aktualizacja, też wersja developerska działa tak dobrze jak na windowsie. No to poniekąd się rozwiązało i jeszcze jestem mądrzejszy o te matcapy ...

 

ok, to:

@Gail Jesli pisząc morphy chodzi ci o shape keye, to są na zakładce object data i nazywają się shape keys

Link to post
Share on other sites
  • 0

u mnie na 2.70 (2014.03.13 instalowany z repo) też działa. A na 2.69 z 2014.03.01 włączanym z foldera rzęzi. 2.7 RC z foldera też super. a na windows każda wersja super. coś miałem w tej kompilacji starszej nas*ane, więc już nie zawracam głowy.

Link to post
Share on other sites
  • 0

szybkie pytanka...

- właczam 2.70 i w miejscu gdzie zawsze był do wyboru render CPU i GPU go teraz nie mam. Czy może ktoś powiedzieć gdzie to teraz jest ?

- dla materiału Emission wg kursu pana Piotra(PKB) jest opcja Sample as Lamp - u mnie tego nie ma, czy da się jakoś zrobić żeby ograniczyć szum z materiału Emission lub gdzie teraz ta opcja jest ukryta?

z góry dziękuję

Link to post
Share on other sites
  • 0
szybkie pytanka...

- właczam 2.70 i w miejscu gdzie zawsze był do wyboru render CPU i GPU go teraz nie mam. Czy może ktoś powiedzieć gdzie to teraz jest ?

- dla materiału Emission wg kursu pana Piotra(PKB) jest opcja Sample as Lamp - u mnie tego nie ma, czy da się jakoś zrobić żeby ograniczyć szum z materiału Emission lub gdzie teraz ta opcja jest ukryta?

z góry dziękuję

 

Sprawdziłeś w User Preferences -> System -> Compute Device?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Czesc Blenderowa braci.

 

Da sie skasowac edge bez kasowania face`a tak jak Dissolve, ale bez tworzenia dodatkowych krawedzi z automatu? Wkurzajace to jest troche, nie chce, zeby Blender mnie uszczesliwial na sile;) Da sie bez addonow?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy