Jump to content
Loki

V-Ray Standalone - czy ktoś tego używa - i jakie wrażenia

Recommended Posts

Znalazłem dziś w sklepie evermotion coś takiego jak V-Ray Standalone. Z opisu wynika że potrafi renderować sceny bez konieczności instalacji "third part software" (e bez 3d Studio?).

 

Jak to działa ktoś widział? wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie wygląda to jak renderowanie w fryrenderze (w maxwelu chyba też tak jest) czyli eksport sceny z programu 3d do pliku, który czyta renderer i reszta już w osobnym programie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

próbowałem demko vraya pod mayę, coś podobnego do standalone, jak eksportowałem z blendera do vraya takiego, to widać dla tak prostej sceny (ściany, schody, poręcza do schodów) ciężko było żyć z takiego rodzaju łączeniem z vRayem z powodu kurczę jakiego wolnego eksportu.. trzeba było dłużej czekać niż 3ds max zwykle wrzuca do vRaya nawet złożoną scenę :)

Edited by Camel

Share this post


Link to post
Share on other sites
próbowałem demko vraya pod mayę, coś podobnego do standalone, jak eksportowałem z blendera do vraya takiego, to widać dla tak prostej sceny (ściany, schody, poręcza do schodów) ciężko było żyć z takiego rodzaju łączeniem z vRayem z powodu kurczę jakiego wolnego eksportu.. trzeba było dłużej czekać niż 3ds max zwykle wrzuca do vRaya nawet złożoną scenę :)

 

Do wersji standalone trzeba wyeksportować plik ".vrscene

Exporter takich plików z 3ds maxa jest darmowy? Czy trzeba mieć V-ray for 3ds max (to jest ten exporter?) - a licencje standalone kupić tylko do użytku na innych kompach - renderfarmie?

 

Bo jeśli jest darmowy exporter to się dosyć opłaca kupić http://www.evermotion.org/modelshop/show_product/v-ray-standalone/2703/0/0/ za 350 euro (~1 500zł) na 5 kompów... i to nie tylko do 3ds maxa ale i do blendera np. :)

 

Wiadomo że dłużej sam export zajmuje... ale coś kosztem czegoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem okazję używać kilka razy z Blendera - dla mnie spoko ale nie mam punktu odniesienia bo nigdy nie używałem wcześniej w 3dsmax:). Eksport trwa długo ale na buildach zoptymalizowanych właśnie pod Vraya widać znaczne przyśpieszenie i już się nie odczuwa tego tak negatywnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie możesz używać jak chcesz, kwestia tylko, czy są dostępne eksportery pod te programy. Blender jest opensource więc jak widać pełna integracja była akurat możliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pełna może jeszcze nie ale jest dobrze. Pytanie czy do maxa jest exporter...? Bezpłatny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy