Jump to content

16 wątków CPU - jak wykorzystać?


Ile wątków wykorzystujesz przy renderowaniu?  

21 members have voted

  1. 1. Ile wątków wykorzystujesz przy renderowaniu?

    • 2 lub mniej
    • od 2 do 4
    • od 4 do 8
    • od 8 do 16
    • od 16 do 24
      0
    • mam własną dużą farmę
    • dzierżawię dużą farmę
      0


Recommended Posts

Hej, to bardzo krótki temacik, a raczej prośba o podsunięcie pomysłu na rozwiązanie problemu.

Renderuję dość nieskomplikowaną animację na 2 nowych Xeonach w 3D MAXie i V-ray. Ponieważ nie ma tu kompletnie żadnych fajerwerków użyłem dość prostych materialów otoczenia z lekkim odbiciem bez glossu oraz obiekt poruszający się w nim z odrobiną chromu posiadającego gloss 0.94.

 

Animacja renderowana jest na 2 najnowszych Xeonach 3.33GHz (bazowanych na Nehalemie). W sumie na turbo z HT renderowanie odbywa się na 16 wątkach więc "robaczki" renderujące ganiają gromadkami po całej klatce filmu.

 

PROBLEM : okienka wątków renderujących zasuwają szybciutko po całej scenie, a te które natrafią na chrom (24 subdivs) tkwią na nim dość długo, podczas gdy renderujące otoczenie dalej się uwijają. Problemem jest to, że dochodzi do sytuacji, gdy na obrazku pozostaje np. 4-6 wątków na chromie, a pozostałe kończą pracę i są "idle". Czy jest jakiś sposób aby ustawić MAXa (2009) tak aby wątki, które zakończą pracę przekazywały swą moc obliczeniową tym nadal pracującym? Przez taką sytuację tracimy na każdej klatce sporo czasu i mocy przerobowych. Biorąc pod uwagę, że animacja jest w full HD daje to spore opóźnienia. Czy możecie podsunąć jakieś rozwiązanie?

(Multi-threading oczywiście jest włączony)

Link to post
Share on other sites

Zmniejszenie wielkości bucketów pomoże, ale pewnie rendertime wzrośnie. Może puścić animację w dwóch procesach? Tzn. 2 maxy renerujące 2 części animacji. Nie testowałem, nie wiem jak wpłynie to na prędkość. Ot, strzelam.

Link to post
Share on other sites

Zysk z 'nie oczekiwania' na duże buckety chromu będzie większy niż strata z powodu zmniejszenia ich rozmiarów. Wersja z dwoma maxami również jest możliwa, ale ma swoje wady - dwa maxy - dwa razy więcej zjedzonej pamięci.

Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki :) Faktycznie o tych rozwiązaniach nie pomyślałem. Głównie mówię o rozmiarze bucketów. Przy tej rozdzielczości to faktycznie ma duży sens. Odpalanie 2 maxów w tej chwili odpada, bo szkoda czasu na robienie testów z renderowaniem klatek naprzemiennie.

Jeszcze raz wielkie dzięki!!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy