Jump to content
Sign in to follow this  
marjez

problem z cięciem przy modelowaniu

Recommended Posts

Witanko. Taka sprawa. modluję sobie coś, np. twarz, biorę sześcian 3x3x3, wyginam, przeciągam wierzchołki, zaznaczam face i polygony, wyciągam itd itd, generalnie wszystko wygląda tak jak powinno. zaczynam ciąć (cut) by wymodelować np okolice oczu, a tu zonk... przy każdym cięciu, dodaniu polygona, siatka zaczyna się zniekształcać, a jak zrobię meshsmooth to obiekt zaczyna wyglądać żałośnie... obojętnie jak ustawię interacje czy na 0 czy na 10... okolice oczu są pogięte. czasem, przy extrudzie widać błędy wierzchołków... coś i się wydaje, że rozwiązanie jest dość proste, jednak męczę się z tym już jakieś 2 tygodnie i nic nie wymyśliłem, a tutoriale maxa są w tym temacie dość enigmatyczne... tam po prostu wychodzi i już... jak sobie z tym poradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokaz siatke

bez siatki moge poradzic tyle:

- zanim zaczniesz ciac i extrudowac SKONWERTUJ OBIEKT do Editable Mesh

- kiedy tniesz WLACZ opcje Ignore Backfacing (w skrocie - nie potniesz przypadkiem scianek ktore sa odwrocone tylem do Ciebie)

- po kilku cieciach przejdz do selekcji Vertex i oblookaj siatke czy nie pojawily sie jakies niepotrzebne Vertex\'y albo krawedzie, jesli sa to uzyj funkcji laczenia Vertex\'ow np. Target

 

daj zrzut ekranu z siatka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ignore backface standardowo włączam, siatkę pokazuję bo nie wiedziałbym co ciąć, co jeszcze, spróbuję z łączeiem vertexów, a zrzut dopiero jutro :) ale wielkie dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

racja... target rozwiązał problem... jak widać na siatce, samo cięcie robi tyle błędów w siatce, że trzeba tyle samo czasu poświęcić na poprawianie... dopiero po meshsmooth widać jaka kaszana się robi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale mam jeszcze taką sprawę, dotyczącą tego samego... patrz siatka, prosta sprawa, jakieś 5 min roboty, kula, 15 elementów, konwersja na editable mesh, cięcie, scalenie błędnych wierzchołków opcją target, iiiii kupa... okolice cięcia nadal są lekko pogięte... jest jakaś inna możliwość, oprócz mesh smooth i interacji ustawionych na 7 by to jakoś zaczęło wyglądać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz zamiar po cięciu polygonów użyć mesh smotha to musisz pamiętać o tym aby każdy polygon składał się z czterech verteksów inaczej będzie się robić taka kaszanka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze obiekt konwertuj do Editable Poly zamiast Mesh...

Nie stosuj na odwal sie Mesh Smoth - pracuj na uproszczonej - standardowej siatce, zamiast tego w opcjach Editable Poly masz zakladke Subdivision - to taki interaktywny Mesh smoth - mozesz go wlaczac dla sprawdzenia i spowrotem powrocic do modelowania...

Mesh Smoth wlacz na samym koncu jak juz zamapujesz czy z\'unwrapujesz mapowanie textur itp.

 

Na Twojej siatce sa typowe bledy, chocby niewlasciwy uklad trojkatow - wlacz sobie w trybie EDGE opcje EDIT TRIANGULATION i pozamieniaj przekątne niewidocznych scianek w poligonach - po prostu spojz na to i pomysl ze tak czy inaczej obiekt ZAWSZE sklada sie z trojkatow normalnie niewidocznych w trybie POLY i tworzonych interaktywnie przez program jesli uzywasz CUT i innych narzedzi. Te trojkaty zobaczysz po wlaczeniu EDIT TRIANGULATION - tam tez mozesz pozamieniac ich uklad, przerysowujac przekatne w przeciwnych kierunkach...

 

A tu masz do pomocy troche o wycinaniu w siatkach:

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9504

 

pozdro

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W związku z tym, że efekty jakie osiągam po wyczerpujących radach są raczej mizerne (choć i tak o niebo lepsze od tego co było wcześniej), postanowiłem zostać artystą cyrkowym (człowiekiem gumą)... :), mimo wszystko dziękuję wszystkim za udzielone rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, swietne poczucie humoru

poprawiles mi humor stary dzis :)

 

a tak wogole nie poddawaj sie.

jak dalej ci nic nie wyjdzie po 3 latach to mozesz sie zastanawiac

 

pracuj dalej, bo bede cie sprawdzal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm bardzo fajna odpowiedz MareG

mialem podobne problemy i juz wiem jak ich unikac

 

ale ma jeszcze takie pytanie

wiem ze poziom tego pytania was rozwali

 

jaka jest zasadnicza roznica pomiedzy editable poly a editable mesh ?? i jaki to ma wplyw na modelowanie tzn. jakie obiekty modelowac w jednym a jakie w drugim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy