Jump to content
olaf

olaf (szybki game art)

Recommended Posts

dzięki za feedback. Fajnie, ze się podoba - przygodówki dosyć pracochłonny gatunek gier, bo wszystko trzeba zaplanować niestety. Ciężko mi było opracować taki workflow, bym mogl się dobrze zazębić z drugim grafikiem ale to już druga przygodówka więc jest lepiej, mam nadzieje, ze trzecią niebawem wrzucę jako zajawkę.

Klientowi podobała się bardzo trzecia plansza z pacmanem więc chyba da radę zrobić to w zabawnym stylu.

 

Wyścigi- ściągnąłem appkę na telefon i po 5min kręciło mi się w głowie - od mojej też mi się kręci więc mysle, że ide w dobrą stronę. Moze sprzedam w NFZ jako materiał terapeutyczny dla epileptyków z chorobą morską.

 

Tymczasem miało być szybkie ale nonszalancko uznałęm, ze nie potrzebuje ani prostych linii w wektorze ani bryly 3D by to narysowac i utknąłem na klka godzin z taką prostą pierdołą.

layoutSmall750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rura fluorescencyjna mi z deka zacina - spada miejscami do 8fps. Sprzęt na którym pracuję nie jest najsłabszy, bo to procesor i7 i 6gb ramu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze wiedziec, bo u mnie na starym lapku chodzi w miarę płynnie na i7 wyciąga 52-60fps (w przegladarce max akurat 30, bo tak ustawione)- musze zbadac jak zachowują się nowe ficzersy flashowe w przeglądarkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki RaVirr.

Ok to tu jest komplet teł. Troche się z tym bawilismy ale została ostatnia plansza (któej akcja będzie się odbywać w tle pierwszej sceny), kilka uwag klienta, intro/outro i testy na mobilach.

Plan mam taki, by większośc tych scenerii zagrała jeszcze w nie jednej grze więc mimo wszystko powinno się opłacić.

 

bcgs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam taką uwagę, że bardzo mało intuicyjne, a wręcz irytujące jest przechodzenie do kolejnego levela. Po zakończeniu levela widzę po prawej PLAY NOW, widzę logo ZapxO z przyciskiem PLAY (swoją drogą, zorientowałem się że to "ZapxO" a nie "Zapx" dopiero jak spojrzałem na zakładkę w przeglądarce), po lewej jakiś większy napis "more games" i nie wiem w co klikać, dopiero potem zauważyłem to malutkie "continue". Szczerze mówiąc to już dwa razy się nabrałem na to ZapxO, może to taka technika marketingowa, ale moja reakcja jest przeciwna do zamierzonej :p Imho te wszystkie kluczowe buttony powinny być bardziej wyeksponowane: duże i wesoło podrygujące :p Jeśli chodzi o stronę graficzną to bajka, wszystko mi się podoba: menu, czcionki, sama gra. Co do gejmpleja, w zombie-hunting trochę przeszkadza to, ze sylwetka motocyklisty często zasłania te wszystkie powerupy i przeszkadzajki, w zombie-race taksówka jest niższa, nie wystaje ponad horyzont i problem nie występuje :) To tyle z perspektywy postronnego obserwatora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

git dzieki. Co do polityki guzikowej - tak to działa - i tego oczekują sponsorzy - ale nie zmienia to faktu, ze powinienem był to rozwiązać lepiej. A logotyp pewnie tak właśnie pomyślany został przez klienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moim starym lapku core2duo czasami spadlo nawet do 20fpsow a tak ogolnie to w granicach 30, ale pewnie to i tak za slaby laptop zeby brac go pod uwage w dzisiejszych czasach, ale to tak gwoli gdyby jednak mialbys brac pod uwage i takie jednostki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

na gtx460 jest pełne 59 ;) Na Nexusie 7 nie mogłem uruchomić, bo flash odmówił współpracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx, wydajność spadała przez mega bzdurę, nawet nie wiedziałem ze nowy flash player nieco inaczej renderuje ramki niż poprzednie wersje.

Chrupek - nie korzystałem z gpu, co zasysa tylko cpu, bo gra musiałaby być wypuszczona w flashplayerze 11, a nadal sporo osób nie ma takiej opcji w przeglądarce, ale pewnie na mobilach wesprę się kartą graficzną.

Jeszcze raz dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intro do przygodówki. Troche mi zeszło, bo dziś spałem 20godzin. Dobrze, ze juz niedługo urlop. Pierwszy od kiedy założyłem firmę :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testujemy dalej gameplay rynny:

 

Chyba ten fejkowany motion blur przy obrotach powinien mieć bardziej podbite światło. bariera na razie taka sobie testowa. Aha, zanim ktoś zacznie flejmować perspektywe, przestrzeń itp. - tam nie ma 3D - wszystko jest fejkowane animacją na timeline, bo przegladarka by tego nie pociagnela w starych kompach. Teraz udało się wejść na 40-50fps w starych mobilnych core2duo, z czego potrzebujemy tylko 30fps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby fajnie wszystko wyglada ale osobiscie szybko nudza mnie takie gry bo przy tych predkosciach to bardziej przypadek decyduje o wygranej niz skill ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niby fajnie wszystko wyglada ale osobiscie szybko nudza mnie takie gry bo przy tych predkosciach to bardziej przypadek decyduje o wygranej niz skill ;).

 

Nie przypadek, a błyskawicznie szybka reakcja. To właśnie uwielbiam w serii Wipeout - prędkość przy której nie ma czasu myśleć, trzeba reagować. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po części Nezumi masz rację. Trasa powinna być wykonana tak by miała sens i tu jest sporo do nadrobienia w kwestii atrakcyjności rozgrywki. Obecnie nie mam kolizji zrobionych więc wyglada to przypadkowo ale najpierw szukałem wydajności i dynamiki.

Ponieważ muszę do tego podchodzić analitycznie to sądzę, że odpowiednio ustawione przeszkody/trasa muszą wspierać nawigację, by była bardziej dynamiczna - np. wymuszała robienie pętli czy płynne jazdy w lewo/prawo. To jak gra w sonica. Druga sprawa, to na pewno okrążenia - muszę dać minimum trzy-cztery by user miał szanse w kolejnym lepiej sie ustawić po bonus i to powinno zjeść nieco frustrację spowodowaną dynamiką. Ale oczywiście ludzi, ktorzy nie przepadają za takim gatunkiem nie przekonam.

Golem moim było zrobienie najładniejszej i najdynamiczniejszej gry przegladarkowej typu pipe race, by portale wiedziały do kogo uderzać po ciekawą grę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynamicznie jest na pewno. Dokladnie o to mi chodzi - zeby bylo bardziej sonic'owo bo teraz odnosze wrazenie ze jest losowo, brakuje mi jakiegos..."flow'u", zeby przeszkody ukladaly sie w sensowna petle na przyklad. Ladnie jest - po prostu staram sie zwrocic uwage na to co mi osobiscie nie lezy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no spoko, musze właśnie pomyśleć nad tym jakie patenty uzyc do projektowania leveli, by było płynnie dlatego min. nagrałem gameplay, bo grając niektórych rzeczy sie nie widzi.

 

Poniżej timelapse. Miałem opis na kartce jaki sobie stworzyłem wcześniej. Ponieważ nie miałem żadnych konceptów i wymyślałem na żywca dałem 2fps nagrywania by nie było lipy z przestojami na myślenie. Złapałem ok 55min rysowania. Takich plansz jest 14 na timelapsie ująłem cztery. Oczywiście rzeczy odkrywcze tam nie są ujęte, taka jest niestety wada improwizacji, że powiela się kalki. Opis z jakiego korzystałem ujmował w 2-3zdaniach akcję jaką będziemy wykonywać w danej lokacji - np. Pokój dziewczynki: połóż poduszki, wspnij się na bujanego konia, zabierz lalkę, pod lalką będzie list do mikołaja.

Może być masa błędów perspektywy - jak widać nie robiłem żadnych linii pomocniczych, bo jestem leniwy. Nie używałem też (poza pozycjonownaiem drzwi) linii prostych - bardziej cartoonkowo wygladaja IMO rysowane od ręki, poza tym jest to znacznie szybsze, gdyż flash nieco prostuje nam linie.

 

Jak macie uwagi to śmiało, chciałem pokazać jak się tworzy lokacje we flashu. To naprawdę urocze narzędzie.

 

http://blue-box.com.pl/klienci/samples/timelapse_2fps_fatSanta.mpg

Edited by olaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podzielenie się, fajnie było sobie zobaczyć ten time laps.

Hm a ja myślałem że takie rzeczy się robi w photoshopie i importuje do flasha, w sumie sam tak robiłem animacje.

To tutaj tylko szkice powstają?

Fajnie jeśli byś miał czas i pokazał jak wygląda taka produkcja od początku do końca. ;)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki. fajnie ze sie komus przydaje. w moim przypadku photoshop raczej zbedny jest chyba ze konieczna jest finalna korekta kolorow sceny.

 

jak bede siadal do wykanczania pracy to tez wlacze nagrywanie. teraz szkice sa wypelniane kolorem przez juniora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za filmik :), od jakiegoś czasu przymierzam się do szkiców we flashu i chyba trzeba w końcu spróbować, szczególnie, że fajnie można sobie linie pomocnicze wstawiać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy