Posted February 16, 201015 yr Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty. Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę...
February 16, 201015 yr opcja copy ( intance czy cos takiego:D) chyba to powinno być to czego szukasz:P
February 16, 201015 yr a co może być przyczyną jeżeli nie mogę attachem połączyć obiektów ? W scenie jest np 5 takich samych pleanów i szósty to jest blueprint, i chciałbym te 5 połączyć attachem ale nie moge... mogę tylko i wyłącznie z blueprintem :/ JUŻ WIEM ;) NIE MOŻNA OBIEKTÓW POWIELAĆ ZA POMOCĄ INSTANCE ALE COPY W INNYM PRZYPADKU NIE Z ATTACHUJEMY ... Edited February 16, 201015 yr by makler
February 16, 201015 yr Copy? Ale gdzie, w Conform? Attach nie pozwala odłączać obiektów, a mi właśnie na tym zależy, żeby rurki były osobno;)
February 16, 201015 yr Pokaz screen sceny, zeby wiedzieć jak to to wygląda. Ja to sobie wyobrażam jako hemisferę, ale nie chcę na darmo pisać rozwiązania, które się nie przyda
February 16, 201015 yr Tak to to wygląda, wzdłuż pionowych linii chciałam umieścić te nieszczęsne rurki.
February 16, 201015 yr OK mam gorączkę więc napiszę jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy w tym momencie. Możnaby wykorzystać istniejące krawędzie do stworzenia rurek: 1. Zaznacz te 10 edge tworzących razem pion (od wewnętrznej strony), i w narzędziach daj Ring żeby zaznaczyło resztę. 2. Dalej będąc w trybie edycji krawędzi, użyj opcji Create Shape. Stworzy ci to nowy obiekt , czyli spline. 3. Wyjdz z edycji pomieszczenia i przejdz do nowego spline. W pierwszym panelu o nazwie "Rendering", zaznacz "Enable in Viewport" i "Enable in Renderer". Grubość, dopasujesz w polu "Thickness" -żeby rurki nie wnikały w ściany, to wszystkie je można zeskalować w dół troszkę Mozna potem ręcznie porozdzielać poszczegolne kawalki na osobne obiekty funkcją Detach. Edited February 16, 201015 yr by Mr. J
February 16, 201015 yr Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty. Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę... Za pomocą opcji Create Shape From Selection (Editable poly) utwórz sobie rurkę (Sweep) i ścieżkę (po okręgu) z wybranych krawędzi swego obiektu. Zaznacz rurkę i odpal Spacing tool. Wskaż ścieżkę, ustaw rurki jako instance , podaj liczbę itp. Jeśli dobrze to zrobisz będziesz mógł sobie potem zmieniać wszystkie rurki jednocześnie. PS. Sprawdź też w Helpie (F1) opcje Make unique. Edited February 16, 201015 yr by Wray
February 16, 201015 yr Mr. J - dzięki stokrotne! Wiedziałam, że jakoś tak trzema kliknięciami będzie się to dało załatwić :D