Jump to content

Question/Answer - DRIMAGINE 2010


Recommended Posts

Po licznych komentarzach i pytaniach pojawiąjacych się na forum

i w internecie Szkoła Drimagine zdecydowała się na utworzenie specjalnego

wątku, w którym wszyscy zainteresowani tą szkołą będą mogli zadać pytania - dot. samej szkoły jak i rekrutacji.

 

Na Wasze pytania będą odpowiadać wykładowcy szkoły DRIMAGINE (http://www.drimagine.com/wykladowcy).

 

Konto z jakiego będą udzielane odpowiedzi to: Drimagine

 

Wszystkich serdecznie zapraszamy do zadawania pytań!

 

Przypominam, że:

 

  • zadajemy poważne pytania, na poziomie
  • zachowanie kultury w wypowiedziach i pytaniach

Pytania mogą dotyczyć samej rekrutacji jak i mogą to być pytania ogólne związane Drimagine.

 

Prosimy o przeczytanie zadanych wcześniej pytań. Zauważyliśmy, że niektóre pytania po prostu się powtarzają.

Edited by Adek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jak wyglada przyszlosc szkoly? Slyszy sie rozne glosy o tym, ze byc moze to drugi i ostatni nabor, albo ze "sie zobaczy jak to bedzie"... Jak sie maja sprawy odnosnie jej bezplatnosci - czy ma zamiar kontynuowac ten model czy chce przeksztalcic sie w szkole platna - jesli tak to o jakich mniej wiecej mowimy pieniadzach. Sprawa ostatnia - czy, a jesli tak to jakie sa ograniczenia wiekowe przyjmowanych osob.

Link to post
Share on other sites

Czy planujecie otworzyć szkołę w innych miastach? (np. w Trójmieście).

Czy jest możliwość jakiegoś elastycznego dopasowania nauki tak aby móc pracować i uczyć się u Was?

- ewentualnie możliwość nauki w systemie zaocznym w weekendy.

Link to post
Share on other sites

Co trzeba JUŻ umieć aby mieć szanse na dostanie sie do szkoły?

Na stronie można przeczytać, że potrzebna jest:

"•Płytka CD-R/DVD z portfolio kandydata.

◦10-15 najlepszych prac z grafiki 3D i 2D, animacji i sztuki plastycznej"

A jeśli ktoś nie posiada tylu ukończonych prac, bądź zajmuje się tylko grafiką 3D? Jaki to ma wpływ na rekrutacje i czy wogóle daje jakieś szanse?

Link to post
Share on other sites
Guest i-riss

czy planowane są kursy weekendowe?

Czy praktyki są obowiązkowe?

Ciekawi mnie też program dydaktyczny, czy jest on sztywno ustalony dla wszystkich, czy po zaliczeniu pewnych podstaw istnieje możliwość realizowania względnie indywidualnego projektu np. shortu.

Czy można uzyskać informacje na temat planu zajęć? Czy poznawane są niezależnie różne dziedziny grafiki i animacji 3d (teksturowanie, modeling, skulpting, rigowanie, animacja)czy może każda specjalność jest częścią składową większego projektu, np semestralnego?

Czy w szkole uczy się tzw. piepeline`ów produkcyjnych?

Link to post
Share on other sites

Nezumi: W najbliższym roku szkolenia będą bezpłatne. Czy będą bezpłatne w przyszłości zależeć będzie od możliwości dofinansowania projektu Drimagine. Wysokość ewentualnego czesnego także będzie uzależniona od w/w dofinansowania.

 

Wiek 18+ i ukończona szkoła średnia.

 

 

mateusz_ka: W chwili obecnej nie ma planów na otwarcie szkoły w innych miastach, chociaż nie wykluczamy tego w przyszłości.

 

W pierwszym roku szkolenia skoncentrowane są na przekazywaniu potrzebnych wiadomości i umiejętności potrzebnych w branży 3d/vfx. Natomiast drugi rok jest przeznaczony na profesjonalna praktykę. Przez intensywność szkoleń zaoczna nauka w tej chwili nie jest możliwa.

 

 

Zevi7: Przede wszystkim trzeba dzielić pasję do animacji i grafiki 3D. Do każdej aplikacji podchodzimy indywidualnie. Nie ma problemu jeśli będą same prace 3d. Jeśli bedą ciekawe na pewno Twoje portfolio nie pozostanie niezauważone. Podobnie jesli ktoś przyśle same prace plastyczne czy próby filmowe. Szukamy potencjału, kreatywności i wyobraźni.

 

 

tomek1212m: Umiejętność rysowania nie jest konieczna, natomiast jak pokazują przykłady najlepszych animatorów jak Jonkajtys czy Bagiński dobry plastyczny background to podstawa.

 

 

Maestro101: Jak najbardziej. Zachęcamy do kreatywności i staramy się nie ograniczać jedynie do "tradycyjnej" animacji 3d. Przykładem może być krótkometrażowy film animowany "Hexaemeron" zrealizowany w całości w systemie cząstek przez uczestników: Błąkała, Czemiel, Dąbrowski, Januszek, który dostał się w tym roku m.in. na festiwal Berlinie.

 

 

świerszcz: Tak, tak.

 

i-riss: Nie planujemy kursów weekendowych na chwile obecną.

 

Praktyki są obowiązkowe. Jednak każdy uczestnik może wybrać miejsce odbywania praktyk indywidualnie, w porozumieniu z organizatorem szkoleń. Otrzymanie płatnej praktyki w dobrej firmie uzależnione jest od jakości portfolio jakim uczestnik dysponuje na koniec roku, a więc od tego jak ciężko przepracował cały rok.

 

Program dydaktyczny dotyczy wszystkich uczestników.

 

Plan szkoleń znajduję się na naszej stronie internetowej : http://drimagine.com/specyfikacja-programowa

 

Szkolenia są oparte na produkcyjnym pipelinie, w szczególności w semestrze drugim i trzecim. Czwarty semestr jest przeznaczony na możliwość realizowania indywidualnego projektu.

Link to post
Share on other sites

hmm a jak sie to ma w druga strone? Np. jezeli ktos jest mocniejszy z 2d, a w 3d dopiero raczkuje? Nie ukrywam ze w przyszlosci chcialbym dzialac w animacji, ale niestety rysunek+ studia dzienne+ inne obowiazki nie bardzo pozwalaja mi w osiagnieciu tego celu... Czy jest taka opcja ze osoba niezbyt obeznana z dziedzina 3d/animacja moze sobie dobrze radzic w waszej szkole? Jakie sa u was podstawy? startujecie z grubej rury, czy moze uczycie podstawy, krok po kroku? Innymi slowy, czy istnieje szansa ze osoba dosc kiepska z 3d i animacji moze sie dostac i radzic sobie w waszej szkole?

 

thx za odpowiedz.

Link to post
Share on other sites

w jakim celu w programie nauczania pojawił się język angielski?

Czy osoby z certyfikatem muszą uczęszczać na te zajęcia?

 

 

Na czym będzie polegać rola "Mentora 3d"?

Edited by jacynt
Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Ile godzin warsztatów plastycznych przewidujecie tygodniowo/miesięcznie/semestralnie?

 

Pytam ponieważ wiem, że właśnie w tych tematach mam największe problemy, a bardzo zależy mi na ćwiczeniu rysunku postaci

Edited by XaoC
Link to post
Share on other sites

nicponim: W poprzedniej edycji byli uczestnicy którzy nie znali technik 3D i dawali sobie rade bardzo dobrze. Pierwszy semestr jest zaprojektowany tak, aby uzupełnić ewentualne braki z 3D i 2D, więc nie powinno być problemu z nadrobieniem zaległości.

 

 

jacynt: Przy projektowaniu programu zwracaliśmy uwagę, aby osoba kończąca kurs była w stanie pracować poza granicami kraju. Natomiast tych godzin nie jest tak wiele aby był problem z uczęszczaniem na zajęcia.

 

Jeśli chodzi o certyfikat to musimy to zweryfikować w lektoracie języka angielskiego.

 

Rola mentora 3D jest równoznaczna z rolą asystenta. Osoba nie prowadzi wykładów, lecz pomaga uczestnikom z problemami związanymi z grafiką.

 

 

XaoC: W programie jest przewidziane ponad 400 godzin rysunku z natury, storyboard-owego i concept art-u oraz digital painting-u.

 

 

fikifak: Program szkolny jest oparty na programie Maya. Prace zaliczeniowe mogą być wykonywane w każdym z dostępnych programów w szkole.

Edited by Drimagine
formatowanie tekstu
Link to post
Share on other sites

Czy szkoła, którą Zbigniew Rybczyński planuje otworzyć we Wrocławiu (Wrocławskie Studia Technologii Wizualnych) jest/będzie w jakiś sposób powiązana z Drimagine czy jest to całkiem oddzielny projekt ?

Link to post
Share on other sites

Wiek 18+ i ukończona szkoła średnia.

A na waszej oficjalnej stronie pisze :

Świadectwo dojrzałości lub dyplom ukończenia studiów wyższych (oryginał lub odpis)

Gdzies jest błąd dlatego tez prosił bym o skorygowanie informacji poniewaz ukonczenie szkoly sredniej nie zawsze konczy sie otrzymaniem swiadectwa dojrzalosci (nie kazdy podchodzi do matury)

Edited by Tomasz_87
Link to post
Share on other sites

Witam.

Czy po ukończeniu tej szkoły posiadam jakiś tytuł magister lub chociaż inżynier?

 

Studia to pierwszy rok teoria a drugi to praktyka. Czy praktyka odbywa się w jakiś firmach na umowę np. pół roczną czy jest to realizowane na terenie uczelni?

 

Ile jest miejsc na uczelnię?

 

Czy program którego używamy jest z góry narzucony czy może studenci są podzieleni na grupy ,że jedni pracują na Mayie a drudzy na 3Ds maxie?

 

Szkoła głównie znana jest z animacji ale czy jakieś kursy z modelowania też są prowadzone?

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

A co jesli kandydat do szkoly wczesniej pracowal juz w jakiejs firmie post-produkcyjnej?

Nadal musi odbywac praktyki?

 

Rozumiem, ze na liscie praktyk, w zwiazku z wykladami Daniela Markowicza, znajduje sie tez Lightcraft?

Edited by LISEK
Link to post
Share on other sites

Pytanie:

1) ile osob moze zostać przyjętych? (np ile bylo w poprzednim roku)

2) A ile trwa rok szkolenia?? Czy jest to rok akademicki czy zwyczajny poniewaz zajecia zaczynaja sie dosc nietypowo bo pod koniec czerwca.

Edited by guru
Link to post
Share on other sites

1) Czy kładziecie nacisk na animacje tworzone tradycyjnymi technikami 3d i renderowane na stacjach graficznych czy też na animacje real-time tworzone do gier video?

 

2) Jeśli również do gier to czy prace kończącą rok nauki będzie można wykonać w jednym z silników gier (np. Unity3D czy idTech4)?

 

3) Czy szkoła dysponuje salą i technologią do nagrywania sekwencji motion capture i czy będą zajęcia dotyczące motion capture twarzy?

 

4) Jakie trzeba spełniać kryteria żeby mieć zakwaterowanie w akademiku? Jakie są tego koszty? Jak wyglądają warunki w akademiku?

 

5) Jaki był stosunek płci uczestników w ubiegłym roku i jakiego spodziewacie się w obecnym? ( ;) )

Link to post
Share on other sites

Nvidia: Drimagine nie nadaje tytułu naukowego. Projekt ma charakter szkoleń. Co prawda nie nadajemy tytułu naukowego, natomiast taka formuła pozwoliła stworzyć program niemal w całości złożony z zajęć praktycznych.

 

Synuś: Ponieważ projekt jest finansowany przez Unię Europejską rezygnacja ze szkoleń wiąże się z karą finansową w wysokości 16 000 złotych(nikt w tej edycji nie poniósł kary). Jest to związane z przepisami Unii Europejskiej. Po nierozpoczęciu roku będzie pewien czas żeby zapoznać się ze szkoła i dopiero po podpisaniu umowy w/w kara obowiązuje.

 

Magdzik: Jest to oddzielny projekt.

 

Tomasz_87: Matura

 

Latos: odnośnie tytułu -> j.w.

 

Co do praktyk to W chwili obecnej mamy kontakt z firmami z polski (głównie z Krakowa i Warszawy) a także z zagranicy(m.in. kanada, Francja, UK), które są zainteresowane praktykantami. To do jakiej firmy może aplikować student jest w dużej mierze związane z jego demoreelem.

 

Zamiast pracy w firmach istnieje możliwość praktyk w szkole (mentorzy) lub realizacja filmu animowanego korzystając ze szkolnego sprzętu i software-u.

 

Program jak już wcześniej wspomniałem jest prowadzony w maya. Natomiast mamy licencje maxa i można w nim pracować przy pracach zaliczeniowych/końcowych.

 

Modelowanie jest częścią programu.

 

Klicek: Na razie są to m.in. MPC, Lightcraf, Rainmaker, i3d, Tate Interactive.

 

Lisek: ukończona szkoła średnia.

 

Guru:

 

1) ok 40

2) 12 m-cy

 

Monio:

 

1) Trudne pytanie :) Z jednej strony jeśli będziesz chciał pracować nad animacja do gier to dostaniesz odpowiednie wsparcie (M.Korczak pracował przy kilku projektach gamedevu m.in. przy cinematikach do Fear-a), natomiast odp. 2) nie dysponujemy wyżej wymienionymi enginami.

 

3) nie.

 

4) 430-580pln więcej na http://www.wsb-nlu.edu.pl/pl/miasto/akademiki.html

 

5) ok. dwudziestu muchachos i dwie muchachas. W tym roku, co ciekawe przeważają aplikacje pań.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy