Jump to content
Ryjówka

Teczka 2D - Ryjówka

Recommended Posts

Ta praca ma potencjal, ale masz tam strasznie duzo baboli, a najwiekszym z nich jest niekonsekwentne oswietlenie.

 

Zrobilem taki over ktory srednio na jeza pokazuje jak mozna by to pociagnac, co z tym zrobisz zalezy od Ciebie, ale osobiscie postaral bym sie tu umiescic chodz zarys jakiejs historii, aby nie byl to kolejny obrazek z serii fajna laska ze spluwa, Uniwersum WH sie tego domaga ! :)

 

P.S Spód rekawu jest zbyt ciemny, ale juz nie chcialo mi sie tego poprawiac, dobrej nocy.

 

 

paintoverl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, o no, o to to chodziło. ICE bardzo fajny ten over. Jeszcze bym prawdopobnie dodała o wiele więcej wiatru z włosami. Rękaw wygląda jakby tam bardzo wiało a fryzurka wciąż ułorzona :D

Podobały mi sie te iskry kolorowe, jakoś zawsze do mnie przemawia fajnie zrobiona skala szarości z nutką koloru w obrazie, ma to swój klimat. Warto pociągnąć dalej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, dzieki za poprawki. Dawno nie zaglądałam a tu widzę, że jednak coś się dzieje. Na pewno przy następnych artach postaram się wziąc Twoje poprawki pod uwagę i zrobić lepszy art. Nie pomyślałam w ogóle, żeby dodać akcję w tle. Na pewno to zapamiętam.

 

Tymczasem taki wip. Wszelkie uwagi, rady piszcie! :) Szczególnie, że mam duży problem z kolorowymi artami, każda rada od bardziej doświadczonych grafików się przyda.

 

scaled.php?server=818&filename=wilkolek2.jpg&res=landing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta praca ma potencjał, ale trzeba ją przemyśleć. Drugi wilczek jest nie potrzebny, podobnie jak miasto w tle, które zresztą olałeś. Przedłużyłbym budynek na cały kadr. Obniżyłbym gzyms i wilka tak by stworzyć poczucie przestrzeni i strzelistości budynku. W tym samym celu wydłużyłbym i zwęził okno. Następnie popracuj nad wilkiem. Poszukaj referencji i sprawdź jak działa szczęka. Wrzuć tu co wymodzisz i podziałamy dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dodam jeszcze, ze perspektywa nie jest tu do konca poprawna, ta z okenm nie zgrywa sie z ta z murem na ktorym przesiaduje wilkołak. Jako dopelnienie kompozycji mzoesz za wilkiem i za murem dac duzy ksiezyc ( jets to dosc oklepane, ale skuteczne ) Wybije ci to sylwetke ejszcze bardziej, doda nieco drmataycznosci obrazku i pomoze spoic kompozycje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to twoje prace kładzie przede wszystkim oświetlenie. Rysunkowo jest bardzo si, pomysły i wyobraźnię masz, co szczególnie widać w tych czarno-białych rysuneczkach.

Patrząc na te wilki - to ja bym się starał te wilki bardziej "wyciosać" światłem, żeby nabrały konkretnego kształtu i masy. Teraz wyglądają trochę płasko i nie bardzo też wiadomo, skąd pada światło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do ciosania dojdziemy, na razie ustawmy to w odpowiedniej perspektywie i zaplanujmy przestrzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wilkolek3.jpg

Udało mi się do niego usiąść na trochę. Z tego co widzę gzyms na którym wilczek siedzi trochę za bardzo spada w dół i na pewno to poprawię przy następnym upie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

popatrz na to ramie i potem tutaj http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=98

Jako eksperyment zabawie się tą wersją nanosząc na rękę trochę jasnego waloru z twarzy i trochę ciemnego z pod pachy. Jest to błąd bardzo często popełniany przez młodych grafików, którzy zamiast lokalnej skali waloru, operują skala globalna dla całego obiektu, czy nawet sceny.

 

Efekt sprawił, że nasza ręka wygląda teraz nienaturalnie i zbyt wypukło w porównaniu do reszty ciała.

rys009.jpg

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ksiezyc na plus, chodz teraz nieco za mocno to wysztsko przyciete w kadrowaniu moim zdaniem.

W tej pracy na tym etapie ciagle jest ten sam problem. A mianowicie kazdy plan jest jakby"tekturowa plytka" na ktorej namalowano to gzymsik, to zamek z oknem, to niebo z ksiezycem, i te elemnty ustawione do widza pod nieco innymi kontami zamiast 90 wzgledem wzroku ( czyli na w prost ). Dobrze zaczelas kombinowac dodajac grubosci oknu, ale mur po prawej zabija caly ten zabieg.

 

Osobiscie uwazam tez iz najfajniej bylo by oswietic wilka swiatlem ksiezyca jako glowne najmocniejsze ( konturowe ) dodajac lekkie swiatelko odbite, ktore delikatnie odslonilo by nam jego rysy od frontu.

 

To nie jest idelany przyklad, ale moze posluzyc Ci tez za jakas inspiracje, malowane olejami wiec autor nie mial przewagi photoshopa by wyprobowac wiecej wariantow :p

 

2dce6g5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światło, perspektywa, przestrzeń, trzeba się zabrać za szkice i poćwiczyć. Dzięki za pomoc bo rysunek dzięki temu wygląda lepiej niż jego pierwsza wersja.

werewolf_woof_on_the_roof_by_nightmaremoonluna-d5gr5ok.jpg

 

I takie ćwiczonko

scaled.php?server=706&filename=cwiczenie1.jpg&res=landing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Światło, perspektywa, przestrzeń, trzeba się zabrać za szkice i poćwiczyć. Dzięki za pomoc bo rysunek dzięki temu wygląda lepiej niż jego pierwsza wersja.

 

 

Padlo slowo klucz, rysunek. To nie jest rysunek kochana, to jest juz malowanie i tu tkwi problem, bo rysowac niewatpliwie potrafisz, z malowaniem jest juz gorzej. Kojot podlinkowal obrazek z tutka Omena, dobrze bylo by gdybys przecwiczyla go w calosci. Bo Wilkolak nadal jest niesamowicie plaski. Zalecal bym pocwiczyc najpierw jak przedstawic obiekty w photohopie tak by przedstawialy iluzje przestzrennosci. Proste bryly, kule, szesciany, stozki etc. Bo tak naprawde tutaj tkwi problem, w podstawach.

 

Polecam takze uzywac zaznaczen, malowac w sylwetkach, gradienty miekkie pedzle o wielkim rozmiarze. Wszystko to jest pokazane na ctrl+paint.

 

 

P.S To swiatlo krawedziowe na jego prawym ramieniu w wielu miejscach nie ma prawa bytu, bo przeciez jest osloniete od kssiezyca cielksiem wilkolaka.

 

EDIT: znalazlem chwilke i zrobilem ci over wilka, nie sugerowal bym sie tu poprawnoscia anatomiczna bo to trzeba by robic z jakas refka, anatomii zarowno ludzkiej i wilczej, ale chodizlo mi glownie o "uwypuklenie" tych plaskosci.

 

29ojpya.jpg

Edited by ICE
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no miazga, świetny jak na szybki over Ice!

Aż miło popatrzeć i zawsze się doedukować.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze i uwagi - Ice jak wpadnie do warszawy na pewno ma u mnie jakieś dobre piwo ;)

Kolejny wip, wszelkie uwagi mile widziane. Wydaje mi się że mam spory problem ze swiatlem na smoku jeszcze bede z tym walczyc mam nadzieje ze lepszymi rezultatami niz ostatnio. Za to podoba mi sie tlo choc narazie tak maźnięte.

 

smok3c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na smoku podobny problem jak na wilkołaku, który zostawił poprawiony przez ICE'a. Brakuje odblasków i świateł z otoczenia (w przypadku smoka niebieskawo-zielonych).

Anatomia łap i przede wszystkim nogi wygląda niedopracowana. Noga wygląda bardzo dziwnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja moze tym razem podam tylko nieco inspiracji w wykonaniu naszego mistrza pana Kuciary.

Zobacz, jak On traktuje temat swiatlocienia, moze cos z tego wyciagniesz.

 

maciejkuciara-50413a3c11a7ac3.jpg

 

maciejkuciara-4f9dafd7108fe5b.jpg

 

aerial_by_tiger1313-d49pspa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no grubo poleciałeś Ice inspiracją, wysoka półka. ;)

Czy dobrze kojarzę że to Morbid Karbid? Jakoś tak te prace kojarzą mi się z jego upami szczególnie nr 2.

Ryjówka trochę ubogi w kolory ten smok i ogólnie brakuje detalu, dużo gołej bryły.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy