Jump to content

Recommended Posts

Witam, mam problem z bipedem, jest dosyć nietypowy, bo szyja ma 7 kręgów i jest wygięta w łuk, po skończeniu edytowania bipeda, nakładam physique, dołączam sobie ładnie pięknie ciało do kości (czy an odwrót :P) i przy próbie zrobienia kroków, czy czegokolwiek z bipedem, już do animacji, szyja się samoistnie prostuje......

 

http://img43.imageshack.us/i/biped1.jpg/

http://img685.imageshack.us/i/biped2.jpg/

 

Już raz po takim czymś ręcznie poustawiałam kręgosłup na swoje miejsce, i niby chodził, ale teraz znowu to samo... czy można go jakoś... zablokować?

Link to post
Share on other sites
wyłączyŁAŚ...

hehe, sry, nie wiedziałem:P

 

Hm.... Czyli footstep mode?

 

Najlepszym rozwiazaniem czasami jest przejscie na bonesy.... Ja tez tak wlasnie robie, bo moj biped szaleje. Wiec szybciej zanim znajde odpowiedz bede mial animacje zrobiona na bonesach.

 

Nie rozwiazuje problemu bipeda, ale rozwiazuje Twoj problem:)

Link to post
Share on other sites

niekoniecznie, ponieważ jestem początkująca, i jak na razie nauczyli nas tylko tego poprzez bipeda i physique, nie wiem jak inaczej to zrobić wszytko, a za 1,5 tyg obrona pracy xD

Link to post
Share on other sites

taaa. właśnie doprowadzałam po wyprostowaniu do poprzedniego stanu i znowu się rozprostował.... niestety tylko rok 3d maxa mieliśmy i nie wiadomo ile się człowiek nie nauczył :/

Link to post
Share on other sites

Biped to zamknięty szkielet. Footstep Mode operuje wcześniej zapisanym sposobem ruchu. Łatwiej będzie ci zrobić nowego bipeda obok.. pomijając to co stanie się z szyją zanimować jego kroki.. i później animować tego "właściwego" bipeda.. podglądając jak idzie obok biped "referencja".. żeby złapać timing.

 

Możesz też zanimować kroki przy pomocy footStape mode.. i poustawiać sobie pozycję szyi i innych elementów/członków, później. Zawsze pracuj w trybie "AutoKeys" ["n"].

Link to post
Share on other sites

:/ powoli się poddaje... :/ zrobiłam kroki, dołączyłam je, po tym próbuje szyje ustawić jak była i nic, prostuje się ciągle, w ogóle nie ma tego że ją odkręciłam jak być miała.... spróbuje zaraz z tym drugim bipedem ale to będzie fpytke roboty coś czuje :/

 

Edit: oho.. no way.. każda kostkę wszytko osobno przesuwać, ustawiać... to ja umrę zanim to skończę ze starości....

Edited by Aldis
Link to post
Share on other sites

A czy prostuje sie od razu jak wychodzisz z Figure Mode?

 

Bo jak nie to mozesz go sobie zblokowac animacja. Czyli od razu wlaczasz autokey na zerowej klatnce i dajesz set keys dla szyji. Powinno sie zblokowac:)

Link to post
Share on other sites

oo zadziałało, to footstepach tylko musiałam usunąć animacje z tej szyi :D ufff.... tylko teraz mi krzyczy ze nie mogę robić nowych klatek po ostatnim footstepie -.-' ja przepraszam ze tak mecze strasznie, ale mój promotor to ciota i nie raczy na maile odpisywać :/

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites

W Bipedzie są warstwy animacyjne... w ogóle w całym maxie są.

Możesz na jednej warstwie robić sobie kroki, na drugiej niezależnie nakładać wygięcie szyji, a na trzeciej animować bipeda jak skończy chodzić w footsteps.

Ogólnie Biped nie jest zły, ale ma mocno zamotany interface i wcale się nie dziwię, że się gubisz. Większość ludzi się gubi. Walcz dzielnie i pisz w razie czego.

Link to post
Share on other sites

no właśnie kojarzę ze coś takiego robiliśmy ale to jedna lekcja była i wypadło z głowy, jak się te warstwy robiło, jeśli możesz mi przypomnieć, czy jakiś screen z maxa, mogę ew załączyć plik który teraz robię

Link to post
Share on other sites

Wchodzisz w Motion, i zakładkę layers... Tam masz przycisk "Create Layer", każdy layer można animować niezależnie (jakby miał oddzielną listwę czasową), ale oczywiście animacje mogą się na siebie nakładać...

Link to post
Share on other sites
Wchodzisz w Motion, i zakładkę layers... Tam masz przycisk "Create Layer", każdy layer można animować niezależnie (jakby miał oddzielną listwę czasową), ale oczywiście animacje mogą się na siebie nakładać...

o kurde, fajna sprawa, nawet o tym nie wiedzialem:) trzeba bedzie sprobowac:)

Link to post
Share on other sites

Wszytko niby pięknie ślicznie, dziękuje wam, tylko teraz jest problem taki, że chciałabym żeby sobie uklęknął, ale za cholerę nie moge...hmm.. obniżyć bipeda, nóżki zgięłam, za środek bopeda, za miednice próbowałam ciągnąć i nic.

 

http://img202.imageshack.us/f/94533716.jpg/

http://img248.imageshack.us/i/49428946.jpg/

(btw. to nie jest z dyplomu część :P ćwiczebna rzecz :P)

 

i przy okazji mam pytanie, będę pokrywać dziada futrem i nie wiem, bo ponoć na samym końcu po krokach to lepiej zrobić, żeby coś tam... czy jednak muszę nałożyć futro przed animowaniem taurena?

 

I zastanawiam się tez, bo chciałam nałożyć skylight, ale jak zobaczyłam ile się jedna klatka z tym renderuje, to dostałam palpitacji przedsionków, czy można jakoś ładnie to zastąpić czymś innym? Bo jedyne co wymyśliłam to rozłożenie kilku omni, ew będę robić scenerie nocna jakaś...hyh...

 

W ogóle to jesteście super :d mój promotor jak łaskawie raz dziennie odpisze to jest cud, a dzięki wam idę na przód ^^

Link to post
Share on other sites

Chaos tak animować bez znajomości Bipeda :) podziwiam za odwagę! :] Biped mimo, że jest na rynku od wielu lat, to nadal ma dość kontrowersyjną opinię wśród animatorów. Często pozostawia mieszane wrażenie po sobie.

Uważaj proszę z tymi warstwami. To była moja rada, jak technicznie się obchodzi takie rzeczy jak szyja, która nie chce słuchać. Na jakimś etapie prac, gdy będziesz zadowolona z jakiejś tam fazy ruchu, możesz spokojnie "spłaszczyć warstwy".. taki collapse do kluczy, aby przypadkiem nie stracić tego co się ma i niechcący nie zepsuć. A domyślam się, że będziesz tam sporo kombinować, klikać na oślep testując różne rzeczy.

Nie wiem, kto Cię namówił aby animować w Bipedzie skoro go nie znasz. To nie był najlepszy pomysł niestety. Jak widzisz Biped bywa nieposłuszny. Tutaj szyja, tam za pupę go ruszyć nie można, itp. Są na niego sposoby, ale namęczysz się niepotrzebnie.

Na przyszłość, zanim wystartujesz, warto na szybko podpytać co i jak najprościej zrobić, dostosowując do Twojej obecnej wiedzy. Można uniknąć męki :)

Edited by tweety
Link to post
Share on other sites

Sęk w tym, że animacji jako animacji mieliśmy może... 2-3 miesiące, od początku roku zaczynaliśmy od zera, kulki kwadraty, lofty bolean i takie pierdoły, w styczniu na koniec było modelowanie człowieka, i od marca animacja, zaczynająca się od po prostu ruszania kulkami, i pierdoły rózne, bipeda zaczęliśmy chyba jakoś 2 miesiące temu, nic innego nie pokazywał facet, więc na niczym innym oprzeć nie mogę swojej pracy, fakt faktem nie widziałam chyba żadnej pracy dyplomowej żeby ktoś robił postać humanoidalna tylko samochód, klocki lego, czy jakieś wyścigi ślimaczków, ale że jestem szajbusem na punkcie WoWa uparłam się że zrobię trailer do "nowego dodatku" i próbuje walczyć z ta wiedzą jaka mam, etran jest, postać jest, zostało mi zanimowanie postaci i ustawienie świateł i to durne futro, którego tez nie mieliśmy i sama próbuje się męczyć i jakoś dojść do tego żeby tauren jako tako wyglądał... :/ podejrzewam, że biped to jakaś kupa, ale co zrobić jak inaczej nie umiem a czasu nie ma żeby się nauczyć, dokładnie za tydzień obrona pracy...hyh...

 

I co radzicie zrobić z tym światłem, bo i sierść i skylight to mi się będzie do starości renderować :/

Link to post
Share on other sites

Co do światła, to w przypadku animacji "drażliwy" temat.. bo klatek jest dużo, a wiadomo - efekt ma być "mocny".

Wiele zależy od ujęcia i materiałów jakich użyjesz.. zależy jak bardzo refleksy światła się liczą w scenie, ile obiektów się rusza w scenie.. Wiele rzeczy w Tle można zamarkować, np. ładne cienie [wszystkie stałe] - po prostu nie liczysz oświetlenia dla tła w każdej klatce, tylko "wypiekasz" tekstury z przeliczonym wcześniej oświetleniem [np.

] - efekt = gasisz wszystkie światła a otoczenie wygląda na oświetlone [jeśli dasz illumination na 100]. Zawsze możesz doświetlać jeszcze taki enviroment światłami pomocniczymi później [już bez FG czy GI].

Oczywiście warto żeby bohater animacji podlegał obliczeniom światła.. ale im więcej obiektów uda ci się wyeliminować z interakcji ze światłami podczas renderu, tym krótszy czas renderu uzyskasz.

Poszukaj "faster render tips".

Co do bohatera i skylight+fur - hmm.. pomyśl nad dodatkowym pass'em "ambient/oclusion" i złożeniem go z "difuse" i "reflection"/"light" w postprodukcji. - przetestuj jak długo się renderuje taki pas - sprawdź ilość "sampli" [przy 16-32 (używaj wartości które są wielokrotnością "4") będziesz miała poważne ziarno] dla tego passa. Oprócz Omni można korzystać z innych świateł przecież, czasem bardziej poprawnych dla warunków otoczenia.

Ogólnie, jeśli masz na to tydzień, to masz wiele do zrobienia, skoro dopiero animujesz.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy