Jump to content
adek

Dynamiczna globalna iluminacja w CryENGINE 3

Recommended Posts

Guest User190

Masakra - ci goście naprawdę mają łeb na karku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ile nadal nie mam pojecia jak zrobili obraz stereo nie renderujac dwa razy, tak GI jakos nie jest zaskakujaca. Nie do konca wierze, ze renderuja co 5klatek. Pewnie tylko dla okreslonego obszaru sceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koniec swiata :) bylem przekonany ze tego doczekam, ale jeszcze nie teraz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dużo mądrego pisanie, pokazali by jakiś film lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gniecie śledzionę!

W takim tempie rozwoju to będziemy mieć wizki z czasie rzeczywistym przed końcem świata ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

kengi.. nie wiem... średnio sie tym interesuje... dla mnie gry oparte na vertexach, texturach i tym całym 3d... są nic nie warte... chyba że jest dobre story... wtedy mozna przymróżyć oczy... ale jak niemcy się za coś biorą to albo wychodzi masakra... albo banał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak poza tym, czy przypadkiem w Mirror's Edge nie było już globalnej iluminacji w czasie rzeczywistym? A przynajmniej coś co świetnie imitowało ten efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Arti - Nie, nie było. Ta gra była robiona pod konsolki - chyba nie myślisz, że uciągnęłyby w sensownej jakości GI w czasie rzeczywistym?

 

@norden - Nie da się ukryć, iż masz rację, ale... To jest forum graficzne i temat o silniku do gry, więc takie teksty w tym kontekście są jakby trochę nie na miejscu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norden: czyżbyś należał do elitarnego klubu fanów starych rpg2d i homm3? W pełni ppopieram Twoją wupowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucek>// nie będe ukrywał... lubie sprites...i wszystkie prerenderowane gierce typu commandos/starcraft 1/ Legend of Kyrandia: Hand of Fate/ Syberia/ The Longest Journey... Dreamfall również ale tam już jest kanciasto...za to historia gniecie... Ja sie ostatnio w wątku Grzesia wypowiadałem troche na ten temat... http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=949239&postcount=71

 

Dopóki gierce nie będą voxelowe... to nie będzie prawdziwego 3D... Teraz to co mamy to jedynie taki troszke bardziej złozony wolfenstein. swiat rzeczywisty ktory postrzegamy w uproszczeniu jest transformacją n-1 wymiarów... zeby gra była prawdziwym odwzorowaniem rzeczywistości lub rzeczywistosci fikcyjnej...obiekty które tworzą obraz gry nie powinny być jedynie transformacją punktów w przestrzeni 2D+czas do obrazu wyświetlanego również 2D+czas... Powinna zachodzić transformacja n-1...

 

obejrzycie sobie chociażby to by nastawić się pozytywnie do voxeli: http://www.3d-coat.com/voxel-sculpting/

 

uzycie voxeli w grach przyszłości da taki efekt np dla wody:

Edited by norden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak poza tym, czy przypadkiem w Mirror's Edge nie było już globalnej iluminacji w czasie rzeczywistym? A przynajmniej coś co świetnie imitowało ten efekt.

 

GI było wypalone do textur za pomocą Beast. Obiekty dynamiczne były prawdopodobnie oświetlone matrycą wyliczonych wcześniej świateł. Nie znam dokładnie implementacji Beast w Unrealu, ale mniej więcej tak jest to zrobione teraz w Lightmass (inny GI solver zintegrowany z Unrealem)

 

Co do voxeli to poczekam, aż choć jeden engine będzie na tym działać (i nie mam na myśli Delta Force ;) ). Na razie to tylko gadanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie bardziej podnieca myśl na temat jakie zniszczenia będziemy mogli dokonać w świecie gry opartej na voxelach. Ale jakoś to do mnie nie przemawia - efekt czy to voxel czy model "z siatki" jest taki sam, a ilość detalu znacząco różna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arti>// czy ja wiem... za pomocą siatki nie stworzysz gry np opartej o ciecze...w któej np chodzi o mieszanie ze sobą składników... symulator gotowania zupy albo cos w tym stylu ;D już widze tytuł "Soup Tycoon"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest e=mc^2

nordenie przesadzasz z tym wszystkim

a tego postu o transformacjach nie kumam kompletnie i niby jak te transformacje mam odniesc do gry? wogole o co ci chodzi? jasniej prosze troche;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy