Jump to content

Recommended Posts

Nowa wersja Zbrusha wydana. Sporo filmikow pokazujacych nowe opcje i ogolne informacje mozecie znalezc tutaj:

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=091973

 

 

trim brushes i ten caly lightbox... wiem ze do ostatecznych modeli z konkretna topologia i tak trzeba uzyc czegos do polymodelingu ale do szybkich prototypow to cudo wydaje sie byc idealne. Prezentuje sie znakomicie. Elastic brush - troche mi sie kojarzy ze sculptrisem, ale nie dodaje geometrii - tym niemniej wyglada na przydatna sprawe. To co definitywnie sie przyda to "move topological" - genialne w swojej prostocie. Co do samej topologii nie widzialem nic nowego - chyba ze cos przegapilem. Roll alphas - tez swietny pomysl - masa fajnych malych, przydanych rzeczy.

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sporo ale na bank znajda sie narzekacze - kazdy ma jakies tam swoje oczekiwania, wiec najlepiej samemu sprawdzic.

 

KLICEK - no nawet sie nie spoznili (choc bylo blisko) i nie wydali tez wersji 3.9 wiec jest git. A za rok to wyjdzie mudbox z mega wszechnowoscia - odpowiednikiem trim brushes. I bedzie czad bo bedzie mozna ich uzywac naciskajac przy tym alt ;)

Link to post
Share on other sites

Clip brushe są całkiem ciekawe, myślałem jakiś czas temu o tym że mogliby dodać jakieś narzędzie w którym ustawiałoby się płaszczyznę trimowania, i to jest właśnie coś takiego. Co prawda w prezentacji używają tego do modelowania hard surface, ale wydaje mi się że można tego też używać do mocnego stylizowania modeli a'la Hoghart.

Link to post
Share on other sites

Najważniejsza sprawa: Upgrade za darmola czy trza płacić?:)

EDIT: Nie trza:)

 

Najbardziej przydatny tool to chyba ten export i tworzenie różnych mapek. Dzisiaj rano mało kompa nie zepsułem jak chciałem w maxie AO wypalić a tutaj będzie z automatu:)

Edited by Lucek
Link to post
Share on other sites

Tomala - nie ma 64bitow. Pytani o to na Siggraph mowili tajemniczo ze nie moga jeszcze o tym mowic (czyli albo nad tym pracuja albo... nie chcieli o tym mowic :D). Na razie tylko decimation master jest 64 bitowy :D

 

Luki Luki - a tu Kingslien uzywa shadow boxa przy budowaniu anatomii na przyklad:

 

A co do animacji jeszcze - tego timelinea mozna wykorzystac na wiele sposobow. Tu znalazlem opis jednego z uzyc o jakim sam bym nie pomyslal:

 

"...the timeline can also be used to store and switch between your model's states for fast, easy control while working. For example, you can use points on the timeline to swap visibility of entire groups of SubTools, making project management easier than ever"

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites

Mały cytacik z głownego forum:

Originally Posted by McNistor

Yeah, paint layers are listed. Good!

Now has anyone tried to see if the bug in the StandardSculpt brush is gone? The dots when you fast stroke on a mesh, that bug.

 

aurick

That's not a bug. It's a design feature, meant to help you create randomness in your organic sculpts without having to change settings. The faster you move the cursor, the more spaced out the dots that make up every brush stroke will be. For smooth strokes, draw more slowly. For super smooth strokes, activate Lazy Mouse.

 

To niestety brzmi jak kpina. Co z tego, że za darmo, kiedy śmieją ci się w twarz... Oczywiście program jest nadal 32-bit, jednak w systemie 64-bit potrafi wykorzystać i 4 gb ramu!! Wspaniałe osiągnięcie, pewnie długo nad tym pracowali. Ciekawe, co zrobiono z retopologizacją? Zresztą nie ważne, kto tego używał w ogóle?

Link to post
Share on other sites

Boruteczko, czy aurick to ktoś z pixologic, czy fan-boy, czy podirytowany user o wysokim stopniu ironiczności? :)

 

To naprawdę niezły żart, jeżeli jeszcze GoMax zawiedzie, to nic już nie powstrzyma mnie od przesiadki na Mudboxa.

 

P.s. muszę przyznać ze retopo w ZB 3.5 to akurat nawet mi odpowiada:P

Link to post
Share on other sites

 

P.s. muszę przyznać ze retopo w ZB 3.5 to akurat nawet mi odpowiada:P

 

Are you syria? :)

 

Próbowałeś 3d coata tam retopo to poezja nawet bez nowego auto retopo a to co zbrush oferował na tym polu odrzucało na kilometr swoją powolnością i prymitywnością :)

Link to post
Share on other sites

Hah, ktoś naprawdę użył tego tekstu "it's not a bug, it's a feature"? Nieźle. Ale skoro tak dbają żeby ludzie nie musieli zmieniać samemu żadnych parametrów, to ja rozumiem teraz ilość pędzli, w których właśnie wystarczyłoby parę opcji zamiast rozszczepiania ich na kilka osobnych.

Link to post
Share on other sites

dokladnie troche za duzo nonsensow w tym jakby nie bylo najlepszym programie :) robi sie program z trudnym interfacem, ktory utrudnia wszystko i mozna by pomyslec ze to soft bardziej wymagajacy, nie dla poczatkujacych, a niechca dac kilku zmiennych do brushy tylko daja chyba 10 roznych smoothow, kaman

Link to post
Share on other sites
Are you syria? :)

 

Próbowałeś 3d coata tam retopo to poezja nawet bez nowego auto retopo a to co zbrush oferował na tym polu odrzucało na kilometr swoją powolnością i prymitywnością :)

 

Żartowałem:) Musze się przyznać ze wolałem krztusić maxa trzy-milionowymi modelami niż bawić się w ten cały burdel z retopo i wypalaniem map w 3.5 (bez zmappera)

Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że Aurick napisał to na serio - jest przecież moderatorem (no i wcześniej, jakoś nie wykazywał się poczuciem humoru).

Co do ilości pędzli, to ja już się zacząłem gubić przy poprzedniej wersji, a teraz i tak pewnie będę używał tych "starych" (jeśli ich nie zbytnio nie "polepszyli"). Do dzisiaj nie mogę ogarnąć tego "lepszego" wygładzania - korzystam z pluginu, który zmienia działanie smooth tak, jak to standardowo było w 3.1 (prawie :().

Link to post
Share on other sites

Ale o jakie wygładzanie Ci chodzi? Smooth brusha czy wygładzanie działania pędzli jak np dam standard, żeby nie było kropkowania?

Smooth brush akurat w 3.5 działał ładnie. Wystarczyło zmienić focal shift na 0 i już w ogóle było super. Ja jeszcze zmieniałem alternative brush size na coś koło 1,8.

 

Jak w zb4 nie dodali możliwości "upłynnienia" brusha tak jak to było w 3.1 to po prostu skandal wielki i nic więcej ;)

Link to post
Share on other sites

Tomala - właśnie o Smooth brush piszę; z tym, że po zmianie focal shift jest super, to bym nie przesadzał - jest prawie super(co jednak czyni różnicę). Mam nadzieję, że ZBrush nie idzie drogą Opery - co nowe wydanie, to coś spierniczone, ale to nic, skoro tyle nowego...

Z tym "upłynnianiem" to muszę wyznać, że ani trochę nie kojarzę.:P

 

Na razie oglądam filmy prezentujące działanie nowinek i muszę przyznać, że niby można byłoby wszystko zrobić i w 3.1, ale ile czaaaasu by to zabrało (i nerwów), nawet tym bardzo utalentowanym.

 

Jeśli chodzi o kropkowanie: http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=632035&postcount=21 - but it's not a bug it's a feature (a może jednak będzie lepiej niż w 3.5?)

Link to post
Share on other sites

Ten tekst że to jest feature to słyszałem już dawno i do dziś się nadziwić nie mogę.

Co do smootha imho działa w 3.5 lepiej niż w 3.1 gdzie był za mocny i za ostry przez co przypominał flattena. W 3.5 jak ustawiłeś focal shift to było wyraźne wygaszanie brusha przy krawędziach. Jak komuś działał za mocno to zmniejszało się z intensity i po problemie. Bez ustawiania smooth curve jak w 3.1.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy