Jump to content

[Modelowanie] Retopologia - ślimak [3ds max]


Recommended Posts

attachment.php?attachmentid=74262&stc=1&d=1283517740

 

Filmik przedstawia przetworzenie dowolnej bryły lowPoly na strukturę ażurową - paseczki.

 

Tutorial jest bez komentarza.

Posługiwałem się głównie narzędziem "cut" [alt+c] które działa w każdym trybie edycji [vertex, edge, polygon...]

Można też tworzyć nowy obiekt, korzystając z funkcji "snap", jednak często technika ta będzie bardziej czasochłonna IMHO.

Ważnym tu Tip'em jest posługiwanie się narzędziem "Move" w trybie "along edge" [shift+x] - czyli vertex przesuwany jest tylko po sąsiadujących edgach - ważne dla zachowania oryginalnej bryły.

 

Modelowanie znacznie przyśpiesza używanie selekcji "ring" dla edge'ów. [alr+r]

Niepotrzebne vertexy colapsuję z innymi skrótem [ctrl+alt+c]

Bridge'owanie edgów [ctrl+b]

 

Download [32MB]

hasło: max3d.pl

format: WMV

 

Pozdrawiam.

Edited by sly
  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Dowcipniś...

To ja Dziękuję !! - praktycznie wszystko o budowaniu siatek wiem od Ciebie.

 

[edit] - dałem już linka, pomimo ze jeszcze przetwarzało, bo oryginalny plik już można było ściągać [po prawej - w zakładce "About this video"].

Edited by sly
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy