Jump to content
ikkiz

Postac3d: Steampunkowa Pani Mechanik

Recommended Posts

robie taki oto model na podstawie słodkiego rysunku Yaminolady (dzięki Daria za dodatkowe szkice i podesłanie tekstur).

 

Mój pierwszy tak złożony i mający szansę na skończenie model w Blenderze i wogóle w 3d bo raczej malujący jestem. Żałuje, że dopiero teraz wrzucam, gdy już prawie skończone, ale chyba właśnie na tym etapie będą mi najbardzie potrzebne wasze opinie.

 

W tej chwili wygląda to tak:

podwojnytiul-624x499.jpg

wcześniejsze wipy można zlaleźć tu ale to już historia, więc jeszcze tylko pokażę jak wyglądały koronki (bo chwilowo są jakieś niedoświetlone, a byłem z nich zadowolony). Wymodelowałem jeden segment falbanki, zamapowałem teksturę na przeźroczystość, powieliłem array modifierem, a potem dopasowałem curve modifierem. wyglądło to tak gdy jeszcze nie były czarne:

KORONKAWYPAS.jpg

 

Co by jeszcze napisać? Palce zgiętę armaturą, która jest tylko w rękach, bo nie planuje animować. włosy są zrobione za pomocą prostych obiektów oddających z grubsza płaszczyzny i na nich są aż 3 tekstury (przeźroczystość, kolor, bumpmap). wrzucam jeszcze clayrender żeby pokazać, jak to bez tekstur wygląda clayrender.jpg

 

do poprawy: szybka w okularach ze szkła, łańcuszki dodać, zwężyć kolana i dodać tam kolorku, ogólnie zwiększyć nasycenie, rusztowanie pod płaszczem zrobić, grzywkę poprawić, kieszonka z tyłu (nie widać jej, ale ma być), paski na okularach sensowne, tekstura drewna na "gnaty", doświetlić bluzkę i falbanki, blaszki na kołnierzu, lewą rękę poprawić, bo coś krzywa nad nadgarstkiem.

 

Jak by ktoś jeszcze coś zauważył, co można by podrasować, to słucham uważnie, zwłaszcz jak by ktos miał pomysł co zrobić, żeby miało klimat, charakter i oświetlenie jak na rysunku, bo to się kurcze okazało wcale nie takie proste. Rysunek może mieć niekonsekwentne oświetlenie, dowolny kolor, dowolną perspektywę ... Na przykład owal twarzy i nosek nie chcą wyglądać tak jak na rysunku i chyba nie da się tego tak wymodelować i zaświecić, żeby nie zmienić charakteru buzi.

 

Edit:2012.

Co było to było. zrobiłem tą postać od nowa. w zasadzie to inną trochę i na pewno lepiej.

Proponuje skoczyć od razu do współczesnej wersji

 

[ATTACH=CONFIG]87644[/ATTACH]

Edited by ikkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiedziałem że będzie o oczach :/

Takie sa na rysunku - takie zrobiłem w modelu, kto powiedział, że ma być realistycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na rysunku owal twarzy dopełniają jasne włosy i wygląda to lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ikkiz

calkiem fajny modlik robiony ze swietnych konceptow

postaraj sie poprawic te rzeczy ktore zle odwzorowales z konceptu jak bryla, kolorki, twarz...

a bedzie super laska;)

zeby nie byc goloslownym

podwojnytiul.jpg

Edited by Kirian
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za pomoc, i że chciało ci się machnąć pędzlem, żeby mi pomóc.

Twoje uwagi rysunkowe będą bardzo pomocne bo o większości poprawek mógł bym nie pomyśleć, teraz się muszę tylko zastanowić jak osiągnąć takie efekty, bo na przykład kolory tekstur w plikach mam razej bardzo nasycone miejscami na maksa a i tak wychodzi szarożółto

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze ambient masz zimny albo jakiś zielonkawy. czy jak się to nazywa w blenderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawiłem, ale to niestety nie takie proste jak naciągnąć bitmapę POPRAWKAGLOWY.jpg

 

na karku poprawka,obok poprzednia wersja dla porównania

Edited by ikkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

czaszka przy oczach jest nieco bardziej płaska, Tobie jedzie w tył na bokach i to pewnie dlatego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czaszka przy oczach jest nieco bardziej płaska, Tobie jedzie w tył na bokach i to pewnie dlatego.
niestety nie rozumiem, w jakiej płaszczyćnie jest płaska, gdzie przy oczach i gdzie jedzie w tył?

 

zmiany-buzi-873x1024.jpg

na dzisiaj jest tak

Edited by ikkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie tak wiele więcej widać, ale poprawiony nos, brwi, bumpmap na bluzce żeby się troszkę lepiej marszczyła no i zrezygnowałem z tak ordynarnie sterczących sutków.

alejazda-624x731.jpg

Edited by ikkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładne materiały chociaż grzywka wygląda trochę plastelinowo szczególnie z jej prawej. I czy ta koronka na szyi jest texturą? bo tak wygląda. Rzęsy również lekko sztucznie kończą się nagle za wcześnie powinny delikatniej zanikać w kierunku kącika oka. A tak po za tym mi się podoba klimat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

od końca, rzęsy może się uda jeszcze przemapować, na szyi koronka coś się splaskaciła. jak robiłem bump do bluzki to sobie nadpisałem slot materiału i potem już nie wyszedł, bo ta koronka, to faktycznie tekstura, ale nie na szyi, a część bluzki, przeźroczystość i bump zamapowany z grafiki. Tak samo włosy i ta plastelinowość, to wina za małej rozdzielczości tekstury, albo jeszcze jakoś muszę specular dograć, w każdym razie z daleka wygląda zadowalająco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gotowa, tak to wygląda, jak się prześpię, to wrzucę zbliżenia

(no ale właśnie, to pokazać skończoną pracę, czy może założyć wątek w "Galeria 3D (Finished Works 3D)" - jak macie w zwyczaju?)

 

gotowa1.jpg

Edited by ikkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakaś ciekawsza poza by się przydałam bo póki co wygląda trochę jak rigowanie dopiero

Share this post


Link to post
Share on other sites

troszkę odgrzewam kotlecik w cycles

cycles_1001sampli.jpg

cycles_zoom.jpg

 

że inny silnik, to trzeba było zrobić inne materiały, ale starałem się trzymać tych samych mapek (gdzieśtam musiałem alfę od koloru rozdzielić na dwa obrazki, bo cycles nie wciąga map z kanałem alfa), model też bez zmian, więc widać błędy sprzed półtora roku.

No i oświetlenie zmieniłem, bo jak się liczą odbicia, to już nie trzeba fake'ować ich dodatkowymi lampami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! Bardzo się cieszę, że u kogoś gości coś mojego tak długo. Może Nelię też wysmażę w cycles, tylko muszę wykombinować jak zrobić miecz z poświatą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda beznadziejnie i sztucznie, polecam

Lubisz blendera? to maluj w blenderze z pominięciem deep painta/photosklepu

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

no cóż, krytykę zostaje mi przyjąć na klatę. Na beznadziejność jak sama nazwa wskazuje nic nie poradzę, na sztuczność - cóż, nie o naturalność chodziło. Rozumie twoją opinię, ale twoja rada jest całkiem od czapy. Ale to tak ... całkiem, całkiem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wyszło, podoba mi się. Widać że dużo włożyłeś w to pracy. Można by pewne elementy poprawić ale to już zależy od Ciebie. Następna praca na pewno będzie lepsza. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modele wyglądają dobrze jak na ten styl tylko trochę materiały byś musiał dopracować. Myślałem że ostatni render to koncept 2d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy