Jump to content
Bazil

Interior V-Ray, pilne

Recommended Posts

Cześć, wróciłem po dłuższym czasie do wizek 3d, ale odkąd pamietam czasami zdarzały mi się takie problemy. Otóz chodzi o ustawianie światła.

 

Dziwne plamy na szafkach, stole, krzesłach i suficie są spowodowane... no właśnie, czym? Jaki parametr odpowiada za to?

 

Niżej daję render i ustawienia renderera.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak georgas, mozesz dac irr na low jesli nie robisz animki, jak bedziesz mial dalej syfy przy 1 multiplies dla irr to zwieksz lc, dodatkowo mozesz swiatlom dac store with irradence map...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy tak, Primary Bounces nie moge zmniejszyc, bo generalnie pomieszczenie jest dosyć duże, a są tylko 3 okna i przed każdym Vray Light, więc musialem troche tu podbić GI (innego sposobu nie znam - chętnie poznam :)), żeby nie było ciemno. Próbowalem wcześniej nawet na 4 albo 5, ale scena była ciemna, więc sami rozumiecie.

 

Póki co dałem przy światlach Store do irr, zmniejszyłem preset na low, ale podbiłem LC na 1000.

 

A tak sobie pomyślałem, czy to mogą być jakieś odbłyski od przedmiotów które maja refleksyjny material? Mam na mysli zaznaczone opcje w caustics (zakładka GI) Reflective i Refractive - odznaczam w takim razie.

 

dzieki za odpowiedzi, jutro zobaczycie co z tego wyjdzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak caustyki wylacz, to moze byc to, a irr multiply na 4 to juz za duzo, tego do rozjasniania sie tak nie stosuje, podbijasz moc swiatla w gore a w color mappingu brigt multi na nizszy, dark multiplier zadko sie zmienia ta wartosc bo zaklamuje efekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do sposobu na światło, to może spróbuj z Linear Workflow (LWF).

 

Generalnie ten render wygląda strasznie nieciekawie, chyba głównie dlatego, że całość "oświetliłeś" przez set vraya, zamiast zrobić to po ludzku światłem. Staraj się tego nie robić, ustawienia renderera nie od tego są, żeby wyręczać Ciebie z oświetlenia sceny. Druga sprawa, że światło raczej ustawiaj dopiero po ustawieniu materiałów w scenie (przynajmniej tekstury/kolory). Dodasz potem wszystko i zmarnujesz czas robiąc coś, co już wcześniej robiłeś.

 

Nie wiem jaką masz tam scenę, więc najlepiej powywalaj te światła co masz, zresetuj setup, ustaw to na defaultowych ustawieniach pod GI, w color mapingu też przede wszystkim, tylko wybierz sobie tam jaki chcesz inny od lineara (chyba że przechodzisz na LWF), bałnsy daj na 1. Potem wrzuć sobie światła nowe, może jakiś env, kamerkę do tego fizyczną od vraya i dopasuj czas w kamerze do świateł i env, potem światła i env do siebie (oczywiście renderujesz z kamery). Jak już dojdziesz do generalnie dobrego oświetlenia w scenie (ogólna jasność, przepalenia,etc), to dopiero baw się wtedy color mapingiem usuwając/dodając przepalenia, czy dodając/ujmując cienia. Czasem trzeba też oszukać i coś doświetlić innym światłem niż z okna. Bałnsy możesz w zasadzie zostawić 1/1 nawet w final. Czasem drugi daję trochę niżej. Jak coś w rendererze ustawiasz kilka razy więcej, niż ustawienie default, wróć do sceny i zastanów się, czy wszystko masz tam na pewno okay i czy czegoś nie można zrobić lepiej.

 

A co do plamek, to powód może być różny i jest to częsty temat na forum. W necie też szukaj tematu vray splotches. Przede wszystkim upewnij się, czy nie masz nievrayowych materiałów w scenie (w szczególności szło w oknach, jeśli masz i jest za nim światło), możesz też zwiększyść Hsph. subdiv na jakieś 120 i niżej sample na 30, daj IR na low i zobacz, czy nie jest lepiej. Jak będzie to zmniejszaj według potrzeb. Czasem wszystkie sposoby zawodzą i szybciej jest wszystko potrzebne zmerdżować do świeżej sceny... Nie wierzyłem, ale się ostatnio przekonałem na własnej skórze.

 

Napisz też, jakie tam masz światła w scenie. Czasem takie jaja wyskakują, jak dasz za duży multiplayer na vray light mtl. Tym materiałem nie powinno się niczego oświetlać...

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcialo mi sie czekac do konca bo widze ze jest jeszcze gorzej. Zrobilem tak jak plasti radził, ale byc moze cos pokopałem ze wyszlo nie tak jak trzeba. Zobaczcie:

 

84601706.jpg

 

Zrobilem tak, ze wyrzucilem wszystko ze sceny, zostalo tylko to co widać i zmniejszylem pomieszczenie. Przyczynilo sie rzeczywiscie do zmniejszenia multi od GI do 1,5, co mysle jest juz calkiem strawne :) Jest lepiej, ale to tylko pokazówka na jak najnizszych ustawieniach. Wszystko popodbijam i powinno byc spoko. Niepokoją mnie jednak te plamy na suficie.

 

79225868.jpg

 

Mam nadzieje ze to kwestia własnie irr map albo photon map... Jak myslicie?

Zostaje zastosowanie sie jeszcze do porad Cide'a ;)

 

PS. Nie zwracajcie uwagi na klocki na podlodze wzdloz szafek, to moj blad o czym zapomnialem a wyszlo przy tym renderze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka. Rozwiazanie twojego problemu jest dosc proste

W irradiance map zmien parametry

HSph. subdivs = 150

Interp. samples na 50

 

Powinno to rozwiazac sprawe

 

Daj zanac czy pomoglo

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy