Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

tOU7yNd.png

 

Usprawniłem mój addon. Teraz potrafi zliczać info z wielu zaznaczonych obiektów. :) Obecnie panele PolyInfo wyświetlają się w Object Properties oraz N-Properties widoku 3D. W jak rozwiniecie info o addonie w UserPrefs to możecie ustawić na jak gęstych obiektach ma przeprowadzać kalkulacje i jakie informacje mają być wyświetlane. Enjoy.

 

------------

Gruby update. Znowu przeorałem pół kodu mojego addona. ;) Od teraz to cudo zowie się Polycounter. :)

Funkcjonalność jest taka sama ale dodałem możliwość customizacji. W preferencjach addona można ustalić gdzie i jak mają być wyświetlane panele Polycountera. Najważniejsza opcja to jedno-kolumnowy layout który lepiej pasuje do wąskich bocznych menusów 3Dview.

 

Update: https://www.dropbox.com/s/81dswab9y5l7guh/Polycounter.zip

 

Następne rzeczy w kolejności to uwzględnianie modyfikatora Mirror w kalkulacjach i wyświetlanie statystyk w editmode (kosmetyka bo będę wyświetlał tylko to co i tak jest na info-barze, żeby nie zatłuc wydajności).

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie już jest od dawna, ale za czasów robienia Jill Janus (poprzedniej postaci) jeszcze nie było, a jak do nowej chciałem dodać metarig z rigify, to zauważyłem:

 

PitchyPoy metarig: nowy metarig z rigiem twarzy i soft IK-ami (nie nie powodują gwałtownych przeskoków przy wyprostowaniu łańcucha z IK'em, nie potrzebują pole targets dla kolan i łokci)[video=youtube;-dwCXMc2V0U]

 

Dla mnie czad i totalna niespodzianka. Będę próbował w Dragster Girl, to może się nawet uśmiechnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, ze w tym roku blender nie będzie miał żadnych projektów Google Summer of Code (Google odrzuciło ich).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na to wygląda. Korzyści z ostatnich projektów były dość wątpliwe. Jest to jakaś strata, ale z drugiej strony tematom takim jak Viewport FX IV zrobi różnice czy będą realizowane przez GSoC? Chyba nie. Jest to sygnał i powód dla BF i blendera dla powstania planu jego długofalowego rozwoju wraz z pomysłem na finansowanie - tak jak to się odbywa w dużych koncernach, które są liderami na rynku - strategia rozwoju na lata 2015-2020. Powinny być sprecyzowane cele, które będą realizowane według ustalonego programu. Teraz jest tak, że gość pracuje nad OpenVDB w blenderze, a w zasadzie cały system cząsteczek nadaje się do wymiany. Blender posiada ogromną dynamikę w swoim rozwoju, ale niestesty efektywność wielu kierunków jest prawie żadna. Cycles rozwijany, brakuje mu displacementu; genialne addony, które po 6 m-cach przestają być aktualne itd. itp. Poza tym, to nie jest tak, że inne softy stoją w miejscu - takie bajery jak zremesher w Zbrushu, czy solvery dla symulacji piasku, tłumu w Houdinim to kolejna generacja rozwiązań w programach 3D, gdzie blender wyraźnie odstaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alex3d: Korzyści niewielkie, ale zawsze jest to 60 tysięcy dolców mniej w budżecie na opłacanie takich projektów jak viewportfx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro już o takich sprawach mowa to jakby w odpowiedzi kierunek na 2-3 lata dla systemu animacji w blenderze: http://code.blender.org/index.php/2015/03/animation-system-roadmap-2015-edition/ Blender, przy jego wszystkich cnotach to przede wszystkim soft do animacji, więc fajnie, że chcą*ugryźć temat.

 

Buildy testowe Blendera 2.74:

http://download.blender.org/release/Blender2.74/

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.74

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja uważam, że brak Blendera na tegorocznym GSoC to bardzo duża strata. Nawet gdyby mieli dostać 1 slot było by to więcej niż zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Znalazłem coś takiego - świetny tutek.

oraz na czasie import/eksport do U4

to się dzielę :)

 

P.S. Kiedy można się spodziewać nowego nie wiem jak to nazwać "silnika ?" do sculptu w blenderze ? Chodzi mi o szczegółowość detalu. Pomimo builda gooseberry (dojechałem na nim do ok 50mln i nawet chodzi) to "ząbkowanie jednak pozostało" przy mech/bolts aplhas. Patrzyłem na 2.74 features i jeśli chodzi o sculpt to słabiutko przy tym wydaniu będzie a jak jeszcze nie będzie blendka na GSoC 2015 to już jak dla mnie klapa (liczyłem że może coś ze sculptu dadzą)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie ten cały team UI to nadaje się na śmietnik wszystkie zmiany które oni wprowadzają jak dla mnie są na gorsze.. np ustawienia od grace pencil wcześniej wszystkie były w prawym menu a teraz połowa jest z lewej a druga połowa z prawej WTF! Inna akcja kiedyś jak klik Spacja. i wpisałeś copy material to others. to bang gotowe. wystarczyło w sumie samo copy M... a teraz kurde jest jedna strzałeczka przy materiałach z której się rozwija mini menu w której jest ta opcja...

 

Spacja miała być wyszukiwarką wszystkich poleceń opcji.. a tymczasem oni z niej wywalili masę róznych czestych zwrotów nie ogarniam..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciek, napisałeś to tutaj tylko czy też gdzieś w bardziej wpływowym miejscu, mogącym coś zmienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek, napisałeś to tutaj tylko czy też gdzieś w bardziej wpływowym miejscu, mogącym coś zmienić?

 

pisałem nie raz, a z copy to m. nawet na dev. stronie.. generalnie odp była taka, że taka jest decyzja teamu UI i że to ułatwia odnalezienie się nowym osobą. Nie wiem jak ułatwia odnalezienie się rozwalenie połowy opcji jednego toola w 2 różne miejsca ale ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej decyzji by nie podjeli to ktos bedzie niezadowolony. Cale to zmienianie UI zaczelo sie od dogadzania nowym, ktorzy jak wnosze z wielu roznych postow musza byc uposledzeni umyslowo i nauka nowych rzeczy ich boli...

Jesli idzie o UI wole jak cos jest stale - nawet nielogiczne ale zawsze takie samo, w tym samym miejscu - niz jak cos jest "dopracowywane" i oznacza to ciagle zmiany. Nowi i tak sa niezadowoleni, a starym uzytkownikom sie utrudnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a całym winnym całego tego zamieszania jest andrew price xP

 

jak już robią te zmiany to przy każdym updejcie powinna być lista z obrazkiem czy coś. gdzie co zostało przeniesione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co niedźwiadki lubią najbardziej :)

 

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalai powoli wraca do bejku. :) Żadnych konkretów i ETA ale zabrał się za posprzątanie paru śmieci w kodzie. Już niedługo możemy się spodziewać sporo mniejszej konsumpcji ramu w przypadku wypalania wieku obiektów na raz. Kod bakeu nie będzie już generował dla każdego obiektu z osobna tablicy pixeli o wielkości wypalanej texy.

 

Jakby kogoś to interesowało. Nie mam czasu na bejk menadźmnt jeszcze przez wieeele miesięcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monio, bardzo dobra wiadomość, wreszcie Dalai się zreflektował. Coś wiadomo w kwestii podglądu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tyle co zreflektował co wreszcie kończy multiview, robi tam tylko pomniejsze fixy teraz. W sumie to cofam moje narzekanie na ten ficzer bo poza 3D w hollywoodzkich filmach to oznacza też obsługę VR! Viewport blender już śmiga na Oculusie DK2! :D

 

3MSCM3W.jpg

https://github.com/dfelinto/virtual_reality_viewport

 

W temacie rozwoju bakeu konkretnego info nie ma. Po prostu zaczął działać w kodzie bakeu i naprawił coś co wisiało na trackerze nietykane przez pół roku. Zobaczymy co będzie robił po załataniu multiview i czy BF go znowu nie oddeleguje do czegoś ważniejszego.

 

To chyba ty wrzucałeś taką brukowaną ulicę na instancjach. Teraz będziesz mógł ją wypalić bez terabajta ramu. ;)

https://developer.blender.org/rB394c5318c6fe981f94fc78f312fc0295209288dc

 

------------------------

Tak na marginesie. Duże zmiany w Gooseberry. Do poczytania.

http://gooseberry.blender.org/production-update-10-minutes-release-in-july/

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy