Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

Hi,

 

Here are the notes from today's 14 UTC meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.78 release

 

- Planning and overview of targets:

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

 

- Not all targets are ready yet, we move the 'BCon3' deadline to make sure they're all

in git master.

 

- Hermann Vosseler's (ichtyo) 2D stablizer gets final approval for merge in trunk.

https://developer.blender.org/D583

 

- Review of Alembic code is still progressing, needs a couple of more days.

 

- Patch for OpenHMD support (realtime vr playback in in Viewport) almost done, Vive

support will be added.

 

- Brendon Murphy will handle adding the new addons for release.

 

- Everyone wants the GTX 1080 cards supported with Cycles, unfortunately the required

CUDA 8.0 is still not official released. We can add their release candidate though.

Sergey Sharybin and Brecht van Lommel check into this.

 

- Accepted patches: devs check this list please, last chance to get this in 2.78:

https://developer.blender.org/differential/query/W7esgnUC1ZW0/#R

 

2) Other projects, Blender 2.8

 

- Mike Erwin is working on GL cleanup and upgrade in the 2.8 branch. He will send a

"call for help" email once the basics are in place and others can help.

 

- Ton Roosendaal reports he had a tremendous successful trip to Toronto, LA and SF

last week. Full report is coming, but the short story is that Blender Institute can

add 4 more full time developers on Blender, supported by AMD and Tangent Animation.

 

3) GSoC

 

- no updates or actions reported.

 

Laters,

 

-Ton-

 

Czekam na raport od Tona. To będzie petarda.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

Rzeźbienie dostanie tryb przyspieszający działanie gdy nie cała siatka jest widoczna Pablo tłucze te updejty jak maszyna 🙂       Takie proste narzędzie a wydaje się

Posted Images

Juz wiadomo ze bedzie dodatkowych 4 full time devow, wsparcie ze strony AMD i studia Tangent Animation. Dzieje sie!

edit - teraz przeczytalem ze zawarte to jest tez w tym co wkleiles :D A nic to, nabije sobie posta :P

Link to post
Share on other sites

Dodaj do tego Nimble Collective (założyciel działu animacji DreamworksPDI + kilku innych weteranów branży) którzy już teraz sypią kasę na ficzery związane z animacją i pipelinem assetów (BAM- Blender Asset Menagement). Blender to kluczowy aspekt ich biznesplanu.

 

Parę latek i blender będzie jednym z głównych softów w tej branży. Nie mam co do tego żadnych wątpliwości. :D

Link to post
Share on other sites

Pytanie tylko, czy popularnością pobije Vraya (w ogóle ciekawe, jak Cycles wypada w porównaniu z Vrayem pod względem możliwości, jakości renderów itp).

Vray rządzi niepodzielnie na Maxie i ciężko będzie Cyclesowi to zmienić.

Edited by Ajgor
Link to post
Share on other sites

A czy dajmy na to Corona pobila Vraya? Albo Arnold? Albo Octane? iRay? Albo co tam jeszcze za inne rendery sobie wstawisz? To nie sa zawody w jedynie kto pierwszy. Ot po prostu bedzie Cycles pod maxa i C4D. Osobiscie mam nadzieje nie tyle na jego dominacje co na wzrost popularnosci a tym samym patchy do Cyclesa.

Link to post
Share on other sites

Tu masz rację. Z punktu widzenia użytkownika. Po prostu każdy, kto wypuszcza jakiś produkt zawsze liczy na to, że pobije konkurencję. Bo z punktu widzenia producenta to jednak są zawody. Nie ma sensu robić czegoś, wkładać pracy, czasu, środków, energii czy czego tam jeszcze, licząc na to, że nasz produkt będzie niszowy. Oczywiście tu jest gotowy produkt, tylko trzeba dopisać port do niego, więc pracy jest mniej. Cycles bije pozostałe renderery jednym - ceną.

Link to post
Share on other sites

Rhino, Poser, Max, C4D. Bardzo fajnie że ten silnik się popularyzuje. Gość od integracji z Rhino i team od Posera już troszeczkę dodali do Cyclesa. Mam nadzieję że będzie tego więcej.

Link to post
Share on other sites

Cześć

Mam pytanko, znalazłem jakiś czas temu build Blender 2.75 With Mesh Cache Sequence przetestowałem nawet przy okazji jakiegoś zlecenia i pięknie bez problemow importuje sekwencje obj co często ratuje d... przy integracji blendera z innym softem.

Orientuje się ktoś czy i kiedy planują dodać to do podstawki ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Woah. Myślałem że ten branch to będzie tylko przyśpieszenie wydajności. Nice. Ja testowałem głównie UV Toolsy ale na razie to nowe pakowanie UV po prostu nie działa. Liczy się masakrycznie długo mimo że zużywa 2-5% procka. Rezultaty są randomowe, nigdy nie zrobił mi layoutu lepiej upakowanego niż stara metoda, rozskalowanie poszczególnych wysp zupełnie nieakceptowalne. Mam nadzieje że da się to jeszcze uratować bo blendek bardzo potrzebuje lepszej metody pakowania UV.

Link to post
Share on other sites

@Vaticinator dzieje się, vertex painting i denosing są najciekawsze. Co do fluidów to taka rzecz nie jest do ogarnięcia w ramach GSoC, ale nie miałem jeszcze okazji potestować tego co zostało dodane z Manta Flow, więc wstrzymuje się z ocenami. Podobnie z GSoC 2016 i UV tools, natomiast nie wyobrażam sobie UV edytora bez tego addona https://blenderartists.org/forum/showthread.php?294904-AddOn-UV_Tool Czekam, aż Dietrich doda particle mesher'a dla VDB - patch sprzed roku był obiecujący. Wyczekiwany (od 2.66!) micropoly displacement, wreszcie się*ziścił. Mam wrażenie, że ostatnie branch'e są lepiej koordynowane i powstaje mniej zbędnego kodu, czyli więcej funkcji trafia finalnie do blendera, zamiast do śmietnika.

 

 

Developers meeting notes, 2016-09-04

Hi all,

 

Here are the notes from the Sunday 14 UTC meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

A short meeting today!

 

1) Blender 2.78 RC

 

- The first release candidate is out. Log in progress:

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78

 

(Todo: coders who worked on features, check on good logs, images and example files).

 

2) Other projects and Blender 2.8

 

- Meeting proposal: no planning or decisions on 2.79 targets this year, will be agenda topic

on first meeting in January. All focus goes to 2.8 work now.

 

- Ton Roosendaal is still finalising the deal with AMD and interviewing developers for paid work.

First goal is still to involve active/current contributors. Contact Ton with ideas or suggestions.

 

- Bastien and Mike Erwin will be visiting Blender Institute in September. Ton will organise

meetings with them and other developers who work(ed) on Blender's viewport or on realtime PBR.

 

- During Blender Conference there's room for sessions on 2.8 plans as well, to get people

together who are interested to help out. A schedule for this will be released later.

 

Thanks,

 

-Ton-

A to jakoś przegapiłem: http://adaptivesamples.com/2016/07/23/motion-blur-dynamic-meshes-cycles/#more-1777

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy