Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

super, ze sa proposale do dyskusji. Tez mnie wyszukiwarka pod spacja denerwuje, bo nagle niczego nie da sie znalezc, ale dyskusje zawsze sa potrzebne, bo kazdy ma inna wizje.

Tez sie zgodze z Nezumim, ze jakby dalo sie go dokowac, to default moglby byc zrobiony nawet pod 8latka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie mam zamiaru mieć 30 razy większego interfaceu bo jakiś czesiek nie potrafi użyć googla czy przeczytać manuala
Może przeczytałbyś najpierw dokument który komentujesz? Dotrwałeś tylko do 4 z 6 głównych punktów.

 

Mój proposal oczywiście ma sens, po prostu jest w opozycji do tego do czego się uwarunkowałeś. Headery na dole to zaszłość która od 7 lat nie ma już logicznej podstawy, po prostu tak zostało. Rzecz w tym że ludzie są uwarunkowani do zbierania informacji od góry do dołu. Dlatego tekst czytamy od góry do dołu, dlatego interfejsy są projektowane żeby najważniejsze opcje były u góry.

Dokończ czytać proposal to zobaczysz że te zmiany będą miały marginalny wpływ na obecnych userów. Specjalnie poświęciłem kilka akapitów na pokazanie że będzie wystarczyło kilka kliknięć żeby dostosować to do obecnego stanu.

 

niechce nic mówić ale bar w 99% zawsze jest na dole xD generalnie bar leci na górę tylko w kilku sytuacjach (jest on adaptywny)

WTF?

 

Aż bezwiednie zacząłem się garbić :)

Pochylasz się jak kierujesz wzrok do góry? ;) Jak pisałem Maćkowi, kilka kliknięć i będziesz miał to do czego jesteś przyzwyczajony.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciek ma racje. Serio. Ja tez wole na dole.

 

edit. ale w properties wole na górze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczuwałem że oldtimerzy nie zrozumieją tego proposalu... Przeczytaliście to w ogóle? ;) Tu kompletnie nie chodzi o to czy wolicie na dole czy na górze (lol). Chodzi o podstawowe zasady projektowania interfaceów co przełoży się na ułatwienie nauki nowym userom. Podajcie racjonalne kontrargumenty jeśli uważacie że to bez sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio ma racje - learning curve jest krótszy/a z interfejsem takim jak wszędzie. To istotne jak maja Blendera uzywac miliony. I to do roznych celow, nie tylko hardcore 3d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garbię się jak mam odczucie, że zaraz przywalę w coś głową. W mackach i windowsach paski są defultowo na dole i jakoś nikt nie narzeka :) a wizualnie dla mnie okno przeładowane ciężkim paskiem na górze sprawia wrażenie jak by miało się zawalić. Pasek na dole kojarzy się bardziej z stabilną konstrukcją.

 

No i jeszcze kwestia tradycji :P zobacz jak są ustawione treści w książkach, gdzie jest największy margines.

Edited by HubertP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu komentarzy widze że w sumie dużo osób nie jest świadomych opcji które są w blenderze jeśli chodzi o interface. obiecuje jutro nagrać film może uda mi się jeszcze uda nawet dzisiaj który wyjaśni dlaczego jest tak a nie inaczej i dlaczego uważam że ten proposal jest zły dodatkowo powiem co według mnie powinno zostać poprawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. szczerze mówiąc mnie przyzwyczajenie się do belki na dole czy na gorze zajęło chwile jak się uczyłem blendera. Myślę ze to wydumany problem.. Typu "nie nauczę się blendera bo ma dziwny interfejs". Może to niezbyt chlubny przykład ale jak AutoCad wprowadził wstążki to nie znam osoby która by z tego korzystała. Wszyscy których znam korzystają ze starych pasków i to poukładanych pod swoje preferencje od lat. Przyzwyczajenie jest druga natura człowieka i nie ma znaczenia tz. ergonomia. Najważniejsze jest to ze nie muszę sie zastanawiać gdzie kliknąć. I tu jest sedno aby przy wszelakich zmianach pozostawić magiczny guzik powracający do standardowego interfejsu.

Po za tym wszelakie opowieści o tym ze interfejs blendera jest mało ergonomiczny mozna wsadzić w bajki. To inni powinni sie uczyć od blendera jak to robić. Chciał bym mieć tak elastyczny interfejs w innych programach.

 

Z moich zapotrzebowań na zmiany to jeden pierdoła by sie przydała. Możliwość zapisania operacji do późniejszego wykonania jako preset. Coś w rodzaju shift-R tylko zapisany, nazwana i zawsze dostępny w projekcie. Teraz często muszę parametry przepisywać na kartke i wklepywać w późniejszym etapie gdy sa potrzebne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja we flashu mam na gorze, w Blendku na dole, Windowsa mam z lewej, Photoshopa z prawej.

To ze Maki sa na dole to nie dowod na ergonimie, bo tam niczego ergonomicznie wykonanego w OSX jeszcze nie widzialem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ze to sie nazywa "Header" a jest na dole powinno byc jakas wskazowka jak powinno byc domyslnie ;) Sam tez nie lubie zmian, ale jesli takie w gruncie rzeczy duperelki maja zwiekszyc popularnosc Blendera to super. Duzo bym dal zeby zrozumiec proposala do nowych layerow :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś tu zaś czytał te książki o interfejsach, co Andrew Price. Dobrze, że nie zrobiłeś wideo na youtuba, o tym jak to jest broken blender bo ma header na dole (ale gify są super !!!, czuć w nich taką frustracje, jaką Andrew pokazywał, jak chciał zatrzymać renderowanie)

i może jeszcze w ogóle to zaznaczanie prawym, aż dziw, że to pominąłeś! a więcej ikon? nie przydało by się dla popularyzacji?

 

Dla mnie header na dole jest wygodny, bo jak pewnie większość praworęcznych ludzi "parkuję" kursor w prawej dolnej ćwiartce ekranu (leworęczni w lewej dolnej), i jak chce coś kliknąć myszą, to z tego miejsca sięgam. header na górze - musiał bym sięgać bym dalej, header na dole - sięgam bliżej. Po kilku godzinach to ma znaczenie. A to, że w innych edytorach bywa na górze, to mnie akurat wali, bo 90% czasy się jest w widoku 3d, albo w edytorze UV.

 

Jak otworzysz laptopa, to też masz ekran powyżej guzików, bo odwrotnie by było niewygodnie.

Na tablecie też jest wiele łatwiej sięgnąć guziczka, który jest nisko, a nie wysoko.

 

Ergonomia vs kobieca logika, ja wybieram ergonomię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli te w zasadzie kosmetyczne zmiany z mozliwoscia ustawienia sobie jak bylo wzbudzaja w was takie negatywne emocje to pozwolcie ze zacytuje Sebastiana Koniga:

"very nice & well thought out! We might need to make more radical changes though ;)"

 

XD bedzie sie dzialo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergonomia vs kobieca logika, ja wybieram ergonomię.

 

Ty nie wybierasz ergonomii tylko Tona. Dla Ciebie to nawet customizacja blendera to zlo i trzeba korzystac z tego jak twoj bozek przykazal. Takiego fajnboja blendera jak Ty to jeszcze nie spotkalem. Wszystkie zmiany sa zle, tylko Ty z tym swoim idolem wiecie co jest najlepsze. W twoim poscie jeszcze braklo porownania z softami ktorymi i tak nigdy nie uzywales. Wszystkie twoje posty ktore czytam tutaj badz na blenderowni to stek bzdur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym skakaniem przy przełaczaniu to monio ma racje, jest to denerwujace jak np coś rzeźbisz/malujesz i chcesz przełączyć to przestawią ci sie leyery wiec nie jest to z dupy. Z resztą się zgadzam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po prostu to mógłbyś przeczytać dokument który komentujesz.

 

przeczytałem ten dokument teraz raz jeszcze i well zdania nie zmieniam. Natomiast jeśli pijesz apropo skaczących layerów i że twój fix niby to by naprawił... to niestety nie naprawi tego bo zapomniałeś o menu kontekstowych :> nie wziołeś ich pod uwagę.. tak one też się zmieniają głównie one... rozwiązaniem na to jest collapse. nie zrozum mnie źle monio. proposal jest świetnie napisany i dobra robota.. ale po prostu się z nim nie zgadzam. ściągnołem nawet twój mokup.. i nawet w nim wszystko dalej skacze...

 

a to screen problemu z normalnego blendera...

 

 

lol_by_dyskforproject-daptn8l.jpg

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro zadna z propozycji z proposala nie umniejsza funkcjonalnosci Blendera (jak to mialo miejsce w przypadku zupelnie od czapy proposala Endriu), skoro nadal bedziecie mogli sobie jako starzy wyjadacze ustawic tak jak bylo to co wam tak strasznie przeszkadza w tym, ze nowi poczuliby sie lepiej w programie? W Mayi wszystko jest na gorze (mimo, ze timeline na dole), w maxie podobnie.

 

To ze dla WAS to jest proste by sobie cos poustawiac to nie znaczy ze dla noobow jest. Na poczatku proposala mozna przeczytac "Proposed changes are aimed for novice users like students, occasional hobbyists and also professionals who want to switch to blender from other DCC packages.". Raczka w gore kto nie zrozumial :P. Dla starych uzytkownikow nic sie nie zmienia. Poustawiacie sobie jak bedziecie chcieli. Serio wyglada na to, ze nie czytaliscie tego w ogole...

Ja sam bym mial dalej header jako footer i zaznaczal prawym :P Ale nikt mi tej mozliwosci nie chce zabrac.

A takie rzeczy jak to ze w ogole nie widac wyszukiwania - tez wam pasuja? No raczej, ma byc tak jak bylo! Sobie mozna rozsunac przeciez, nie?..

Dodatkowo z jedna rzecza z filmiku Kramona sie musze zgodzic. Jak w ZB czytam podpowiedzi nad przyciskami to wiem dokladnie co jest do czego. W Blenderze to wyglada jakby ktos kogo jezykiem natywnym nie jest Angielski staral sie jak najkrocej opisac przycisk, robiac to na odwal sie.

 

Nie wiem o co ten placz. Te tutaj to kosmetyczne poprawki.

Bedzie przy okazji 2.8 miliard zmian. Juz nigdy nie bedzie tak jak kiedys, nigdy nie bedzie takiego lata... Interface Blendera juz nigdy nie bedzie taki sam, juz nigdy... :(

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam nic przeciwko zmianom. tylko niech te zmiany będą miały sens. A tutaj te zmiany dla mnie osobiście sensu jakiego kolwiek nie mają. zamiast spędzać czas i dupe programistą nad zmienianiem interfaceu.. na taki z tekstem properties.. co zajmuje 2 razy miejsca.. A użytkownik to wyłączy po 3 dniach na uki to jest głupota maksymalna.. Zamiast tego lepiej po prostu zrobić.. Help jaki jest w apkach autodesku etc.. gdzie masz strzałeczke.. i napisane co tu jest i co to robi... albo Serie filmów.. które wprowadzają do blendera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serii filmów, które wprowadzają do Blendera jest milion. Po polsku też. Wystarczy minimum inicjatywy, żeby je znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to musi być officialne w programie.. bo jednak chaos jest troche z tym.. pozatym jeśli teraz dyskusja jest że koleś nie może znaleść properties w blenderze bo nie jest napisane wołami properties.. to taka osoba nigdy się nie nauczy grafiki.. jeśli jest na tyle leniwa żeby wygooglować głupie słowo czy obejrzeć jaki kolwiek filmik, na YT więc totalnie nie widzę sensu poco miałbym pomagać takiej osobie i zawracać dupe developerom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha. Jak rozumiem argumentem przeciwko temu proposalowi ma byc "a po co ulatwiac innym"? Mimo, ze wam nic sie w gruncie rzeczy nie zmieni jestescie przeciwko. Brawo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam taki proposal, żeby w języku polskim zrezygnować z odmiany przez przypadki i odmiany czasowników. W innych językach tego nie ma, to by się było obcokrajowcom lepiej nauczyć. Ci co już znają polski, to sobie mogą mówić jak dotąd, ale ci co się uczą teraz polskiego, to się nauczą czasowników w bezokoliczniku i będą sobie ich używać w present perfect.

 

Jedyny argument za przeniesieniem do góry headerów, to w sumie jest to, że w Mayi i Maxie jest na górze.

Wspaniałomyślnie została by mi możliwość przeniesienia se go na dół - super zajebiście, dziękuję za uwzględnienie dotychczasowego użytkownika, ale przestawiony default zrobi burdel. Pamiętacie, jak się chrupek3d pieklił, że mu zaznaczanie kości nie działa tak jak radził Monio, a potem się okazało, że działa, tylko, że chrupek zmienił se klawisze do zaznaczania. Zwyzywał go wtedy na forum i było przerzucanie się screencastami czy działa, czy nie działa.

Jedni będą mieć tak, drudzy siak i jak się będzie oglądało tutorial (na domiar złego sobie ktoś przestawi kolorki) to już w ogóle nie będzie widać, że to ten sam program, czy wersja. To pomoże komuś w nauce, czy raczej przeszkodzi?

 

Defaulty są ważne żeby zachować spójność helpów, dokumentacji, tutoriali, jeśli istnieją jakieś obiektywnie lepsze defaulty, to ok, zmieniamy, bo będą wymierne korzyści nawet dla tych, co nie wiedzą, że można zmienić, ale zmienianie: bo w Mayi i Maxie ... Takie argumenty mnie zwyczajnie, po ludzku wkur...

 

Każdy, kto się uczy blendera zaczynając od przestawienia mapy skrótów na znaną z maxa robi na samym początku krok w tył. nie sądzisz @Nezumi

- jak przesunąć vertex po krawiędzi

- naciśnij g dwókrotnie

- nie działa mi :(

Edited by ikkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy