Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

TL;DR. Za 2-3 miesiące pozbędziemy się przestarzałego kodu OpenGLa. Potem fun part czyli nowe viewporty, magia shaderów, optymalizacja wydajności.

 

Trzymam Cię za słowo :) ale jak znam życie to nie wcześniej jak za 5-6 miesięcy plus 2 miesiące wakacji, realnie obstawiam październik/listopad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Trzy miesiące to czarny scenariusz uwzględniający poślizg. Wiele wskazuje na to że wyrobią się na planowany termin czyli kwiecień. Nie myl usunięcia starych komend OGL z nowym viewportem, to są oddzielne rzeczy.

 

ZogO00o.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie chodziło mi o nowe "ficzery" viewport etc., a nie o "czyszczenie" kodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

test Houdini-blender na 2 rdzeniowym laptopie i5 i 6 giga ramu.

wiem że res. spray jest zamała ale no laptop na więcej nie pozwala w sumie mogłem voluma pokatować noise texturami ale no już potem na to wpadłem. bez motion blura. myślę że z motion blurem byłby sztos sztosów a w animacji pełnej to już wogóle :O.

 

jeśli ktoś ma wersje houdiniego Indie (bo tylko z płatnych wersji można exportować alembica mogę dać wszystkie pliki i mógłby wyrenderować scenkę.

2_by_kr4mon-dazj580.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosko! Jeszcze nigdy w historii blendka nie było tylu aktywnych developerów! Niech tylko szybko skleją 2.79 i jedziemy z 2.8 na pełnej mocy. Do końca roku będziemy mieli odświeżonego, dopasionego, eye-candy blendera. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesująca strona dla animatorów: http://blenderanimator.com/

Użyteczny addon selection-restrictor https://github.com/Nikos-Prinios/Selection-Restrictor

 

Ciekawy projekt we francuskiej telewizji - renderowanie realtime w Unity, greyboxing zrobiony w 3ds i blenderze https://blogs.unity3d.com/2017/02/23/mr-carton-the-worlds-first-cartoon-series-madewithunity/

http://studio-4.nouvelles-ecritures.francetv.fr/mr-carton-S1E1-1451.html

 

[video=youtube;HA-o0dIV35w]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne miłe wieści o Alembicu:

 

https://code.blender.org/2017/03/improving-alembic-support-in-2-79-and-2-8/

 

https://wiki.blender.org/index.php/User:Sybren/Alembic#Alembic_in_2.79

 

https://docs.google.com/drawings/d/1mxezo_umafLv70B1hcF3YEfPqKLSm_me7QUBG34RxA8/edit

 

 

Blender coraz bliżej standardów produkcyjnych. Ciekawe co przyniesie wersja 2.8 w tym względzie.

 

 

PS 2.8 jakoś kojarzy się z Gimpem :p

 

Blender_2.8_Data_Flow.png

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS 2.8 jakoś kojarzy się z Gimpem :p

Nawet tak nie zartuj ;) Przepowiednia mowi, ze jak wyjdzie Gimp 2.10 ma nastapic przebiegunowanie Ziemi.

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdziwy system pędzli z modyfikatorami jak w Zecie byłby awesome. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi all,

 

Here are the notes for today's 1500 UTC meeting in irc.freenode.net

#blendercoders.

 

 

1) Blender 2.78c release

 

- Release is done, nothing to report so far.

 

- Change log for 'c':

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78/Performance_update2

 

 

2) Blender 2.79

 

- New Surface Deform modifier is now in master, available in daily

builds for testing (Luca Rood).

 

- Animated pinning for cloths is ready for review (Luca Rood,

https://developer.blender.org/D2535).

 

- OpenHMD should go in master tomorrow (Joey Ferwerda, Julian Eisel).

 

- Cycles:

-- Shadow catcher shall go in master this week (Sergey Sharybin).

-- Split kernel: OpenCL progresses (will include SSS/Volume rendering),

Cuda is broken currently, Mai Lavelle works on it.

-- Denoising: Nothing new, remains a target (Lukas Stockner).

 

- ID custom properties: still on track, needs review this week!

(Alexander Romanov, https://developer.blender.org/D113).

 

- PBVH vertex paint: still unfinished, status is unclear currently.

 

- "Filmic" color management: still nobody really working on it...

 

 

3) Blender 2.8 projects

 

- Work on new selection code, that should allow to get rid of old

GL_SELECT method, might even go in 2.79 if well-enough tested (Campbell

Barton, https://developer.blender.org/D2543).

 

- Old OpenGL API replacement: nothing new, work keeps going on.

 

- Work on UI changes keeps going on as well.

 

 

4) GSoC 2017

 

- Blender has been accepted again!

 

- Time for students to reach Blender community and developers to discuss

about ideas of projects, see also

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GoogleSummerOfCode/2017.

 

- Time for the other developers willing to become mentors to contact

Ton, Sergey or Bastien.

 

 

That’s it for this week, thanks,

Bastien

 

https://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2017-March/048110.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to slabawo z:

 

-- "Filmic" color management: still nobody really working on it...

-- Denoising: Nothing new, remains a target (Lukas Stockner).

 

Pewnie to jakos rozwiaza w koncu. Tylko czy nie za duzo sobie na glowe biora. 2.79, wielkie zmiany w 2.8 a tu jeszcze GSoC. Z pozoru banalne zmiany ("Filmic jest praktycznie gotowy, wystarczy go dorzucic" itp.) moga sprawiac problemy. Tak czy siak dzieje sie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama podmiana plików z profilami koloru nie wystarczy bo trzeba zachować kompatybilność ze starszymi blendami. Musi być jakać ingerencja w kod blendka ktora pozwoli na wybor pomiędzy Filmic a Legacy. Pewnie proste ale nadal tak trochę roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim odczuciu kompatybilność wsteczna jest obciążeniem, rozumiem jeszcze, gdy starsze wersje Blendera znikają gdzieś z działu download Blendera... nowe projekty najlepiej zaczynać na nowych wersjach programu i ewentualnie gdzieś odnotowywać, w jakiej wersji już zakończone zostały przygotowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mookie- Nie jest obciążeniem tylko koniecznością. To "najlepiej zaczynać" nijak ma się do rzeczywistości. Ciągle zdarza się potrzeba otworzyć stary plik w nowej wersji blendka, skorzystać z nowych opcji, linkować i appendować coś. Bierz pod uwagę że w ciągu roku wychodzą 3-4 wersje blendera. Ja przy obecnym projekcie pracuje półtora roku. Jakby miał mieć zainstalowane 5 blenderów, notować kompatybilność dziesiątek plików i nie miał możliwości korzystania z nowych funkcji to bym się pochlastał.

 

----------------------------------------

 

Hi,

 

Was doing some code review today and found that people are not aware of

what was done from user's perspective in cycles_split_kernel branch.

 

(Very)Simplified summary:

 

- Lots of bug fixes and re-implementation of code which was fully wrong,

making us wondering -- how things were managing to work before. This

includes fixes for shading artifacts, system stalls, crashes.

 

- Some speedup work was already done. Mainly related on better

implementation of work stealing. In our tests it is almost up to 2x

speedup comparing to early-january,

 

What happens now:

 

- Mai is working hard on getting last bits of issues to be solved, so we

can merge her work into master.

 

- We are looking into implementing the shadow rays optimizations which

gives about 2x on scenes like koro.blend but currently introduces some

slowdown to other files like BMW.

 

- Hristo is working on SSS/Volume support on top of split kernel branch.

Those are also planned for inclusion to master soon.

 

We've got a separated spread-sheet to keep track on performance of split

kernel branch there:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YC0R06lLDn0pECDDridUTxEZDboAzzyjotZLQmOi3Og/edit#gid=0

 

That's it for now.

 

--

With best regards, Sergey Sharybin

https://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2017-March/048115.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że AMD znów staje się realną konkurencją. A tak jeszcze w kwestii kart graficznych (bo tu czeka mnie inwestycja). Czy ten poniższy slajd oznacza, że rendery na GPU AMD normalnie działają? Przepraszam za lakoniczne pytanie, ale tak mi się utarło, że jak na razie tylko CUDA.

Blender_278_opencl.png

...Czyli może warto byłoby poczekać na Vegę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy