Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Monio można już używać Principle Shader? Gdzieś można zaciągnąć w miarę stabilnego builda z nim?

 

Ok widzę. Słowo master mnie zmyliło.

Edited by Kryzys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Lechu ale niestety z innym color managementem porównywanie zaszumienia nie przejdzie. To muszą być identyczne rendery różniące się tylko ustawieniami samplowania i włączonym lub wyłączonym denoiserem.

 

0t2kOUM.png

(tu powinien być prawie jednostajny szum)

 

----------------

 

Całkiem solidne porównanie Principled z zwykłym nodowym ubershaderem:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nigdy nie były zalecane karty dwuprocesorowe(Nvidia), zawsze lepiej było kupić dwie karty. aczkolwiek może cos sie zmieniło w tej materii

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że będzie można łączyć render enginy było wiadome od dawna. Super jest to że mają już pierwsze prototypy. W te wakacje będzie kupa zabawy z alfą 2.8. Nareszcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pare wpisow wczesniej ekscytowaliscie sie jakim super przyspieszeniem . chodzilo o denoise ? czy cos innego ? w tamtych filmikach z yt ze scena classroom , cycles renderuje kompletnie inaczej niz normalnie...ktos wyjasni o co chodzi ? sciagnalem builda z blender.org i tam nawet w experimental , nie ma denoise...czegos nie rozumiem ?

ja sciagam buildy z graphicall'a

Share this post


Link to post
Share on other sites

no bylem tam widzialem linki , sciagnalem jakis na win64 ale umnie ta scenka z classroom sie renderuje normalnie

w tym wideo

wyglada jakby to byl jakis silnik prewiz typu UE4...czego nie kumam ? czy w tym wideo scenka jest inaczej zbudowana ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Musisz zmienić ustawienia :) to nie jest tak że ściągasz i nagle chodzi szybko :)

a zdradzisz ktore ? bo grzebie i grzebie i nic...tzn jak pisze , na filmiku to wyglada KOMPLETNIE inaczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok , dopiero teraz znalazlem builda gdzie jest pattern : dithered sobol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruszanie sculptingu teraz to straszny bez sens. ogólnie jeśli nic z tych spraw nie będzie działało w 2.8 to jak dla mnie kiszana totalna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego mialoby nie dzialac w 2.8? Oni nie przepisuja calego Blendera od zera przeciez. Jasne, sporo sie zmieni ale nie do tego stopnia. Wrecz wydaje mi sie ze to najlepszy czas zeby te usprawnienie do sculptu pisac juz pod nowy viewport.

Implicit Skinning mial byc implementowany juz dawno z tego co pamietam - spoko ze sie za to biora chocby przy okazji GSoC.

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pół roku.

 

Siggraph 2017 - Alpha

Końcówka 2017 - Stable

 

Potem przez kilka miesięcy pewnie będą tweakować niuanse interfaceu i dopracowywać poboczne rzeczy. Ale takie zmiany mamy na dobrą sprawę non-stop od lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak było wspomniane o sculpcie, to mam pytanie. Czy gdy pojawiają się lagi na pędzlu w dyntopo , przy rzeźbieniu postaci wielkości ok. 2 jednostek i contant detalu ustawionym na 0.5 to była by to wina blendera czy sprzętu? Model ma około 800k vertexów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opad szczęki. Wrzućcie to do newsów no to zasługuje na insta-fronta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelka ale... czegos nie rozumiem - czy oni maja zamiar dorobic jakies 75 minut czy jest to najkrotszy feature movie na swiecie?

Mialem poczucie jakby sie skonczylo zanim sie zaczelo :(

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy